Найближчим часом українцям доведеться забути про 92-й бензин, оскільки закупити його в Європі неможливо.
Про це "Сьогодні" заявив директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.
Справа в тому, що виробляли цей вид палива лише на Кременчуцькому НПЗ, який виведений з ладу ракетним ударом з боку Росії.
Тепер використовують залишки бензину, які швидко закінчуються, і взяти його нема де.
Друга проблема, яка чекає українців – це загальний дефіцит палива на заправних станціях, особливо бензину.
"За наявності пального у продажу будуть введені обмеження на заправку в 10-20 літрів за один раз. Але багато мереж взагалі перестануть обслуговувати роздрібних клієнтів, а продаватимуть пальне корпоративним клієнтам за безготівковий розрахунок, але і тут вводитимуться обмеження. Наприклад, у вантажівку литимуть не більше 100 літрів дизеля, а в легковик – не більше 20 літрів за раз", – каже експерт.
Куюн наголошує, що частина мереж АЗС може просто почати ігнорувати урядові обмеження і підвищити ціни на пальне.
Вже на вихідних дрібні мережі заправок порушили вимоги уряду, а в серед уже і на заправках групи "Приват" пальне почало продаватися дорожче.
Що чекає ринок пального?
На думку експертів Світового банку, ціни досягнуть "історично високих показників". Вартість енергоносіїв зросте більш ніж на 50% протягом 2022 року, а стабілізувати її вдасться лише протягом 2023-2024 років.
Все це через війну з Росією, яко порушила логістику та виробничі процеси, зазначається, що таке масштабне подорожчання ринок пального переживає вперше з 2013 року.
"Сьогодні" також писали, як зекономити на бензині і, розповідали, що на українських АЗС з’явився новий вид пального.