У всьому світі 11 листопада святкують День шопінгу, в цей день мільйони людей по всьому світу здійснюють покупку. У Європі це свято конкурує із Чорною п'ятницею, а у східних країнах воно стало її аналогом.
"Сьогодні" разом із експертами інтернет-ритейлера ROZETKA розбиралися, що це за свято та що купують в інтернеті.
Історія свята
День шопінгу святкується у східних країнах. З 2009 року його щоосені проводить Alibaba – найбільший онлайн-ритейлер Китаю. А виникла акція із зовсім іншої події – Дня одинаків (Singles Day), що більш відома як День холостяка. Поступово традицію святкувати День шопінгу перейняли і в західних країнах.
Усе почалося з Alibaba: у 2009-му менеджмент одного з найбільших онлайн-ритейлерів світу вирішив, що самітникам і самітницям не завадило б потішити себе приємними покупками за вигідними цінами.
11 листопада того ж року Alibaba вперше влаштував акцію Double 11 – перший грандіозний інтернет-розпродаж всіх товарів зі знижкою 50%. Традиція прижилася у Китаї, а з часом за датою закріпилася ще одна назва – Всесвітній день шопінгу.
За фінансовими показниками Всесвітній день шопінгу дає солідну фору Чорній п’ятниці. За статистикою 2017 року (найбільш репрезентативні дані на сьогодні), загальний обсяг продажів у Чорну п’ятницю сягнув $58,3 млрд. Тоді як користувачі Alibaba з Китаю та інших країн накупили у Всесвітній день шопінгу товарів на суму $195 млрд.
Найдивніші покупки у цей день на Alibaba
Ми вивчили каталог популярних товарів на Alibaba протягом останніх шести років (2014-2020 рр.) та обрали найдивніші з них.
Надувний танк
Стріляти – не стріляє. А от недоброзичливців від дому віджене. Такий танк коштує 469 дол., або 12,3 тис. грн.
Шпалери з несправжнім акваріумом
Якщо ви хочете вразити гостей інтер’єром з підводною флорою та фауною, але рибок і водоростей вам шкода – є альтернативний варіант. Ніхто не помітить підміни, якщо не вдивлятиметься. Коштує такий товар 8-11 дол., або 210-290 грн.
Барбекю-човен у вигляді пончика
М’ясоїди зможуть повечеряти на воді. А солодкоїжок плавзасіб потішить хіба що "пончиковим" дизайном. Коштує плавзасіб 2800 дол., або 73,4 тис. грн.
Потяг-"гусінь"
У парку розваг такий атракціон нікого не здивує. Якщо ж вам потрібно налякати шумних сусідів – забирайте з руками та ногами. Така розвага коштує 30 тис. дол., або 786 тис. грн.
День шопінгу в Україні
Онлайн-ритейлер ROZETKA у 2016 році вперше в Україні провів Всесвітній день шопінгу та запровадив китайську традицію "цінопадів" від Alibaba.
У День шопінгу онлайн-ритейлери пропонують більші знижки на меншу кількість товарів порівняно з Чорною п’ятницею. Але наразі "чорноп’ятничні" розпродажі в Україні все ж популярніші. Якщо кількість відвідувачів сайту Rozetka за годину на Чорну п'ятницю перевищує Всесвітній день шопінгу лише на 17%, то кількість покупців – більше ніж на половину (57%).
Українці купують цього дня необхідне або ж просто радують себе приємними дрібними покупками. Минулого року через карантин українці переважно залишалися вдома, тож і часу на покупки в День шопінгу в них було вдосталь.
Українці найчастіше купували в цей день:
- Маршрутизатор Xiaomi Mi WiFi Router 4A;
- Респіратор із клапаном Мікрон FFP3;
- Лікер Jägermeister 0.7 л 35%;
- Фраголіно Fiorelli Bianco біле солодке 0.75 л 7%;
- Цукерки Raffaello 150 г.
Серед категорій товарів у 2020-му найбільший попит мали підгузки, засоби індивідуального захисту, пральні речовини, навушники, корми для кішок, кабелі та адаптери, дитячі суміші, кава, чай і тихе вино.
Покупки в інтернеті
Заради економії часу та грошей українці частіше купують речі в інтернеті. Згідно з опитуванням дослідницької компанії Gradus Research, взуття та одяг виявилися найпопулярнішими товарами. 42% користувачів купують їх онлайн.
Також українці купують в інтернеті:
- гаджети, комп'ютери та аксесуари – 34%;
- засоби гігієни, догляду за собою – 31%;
- косметику та парфумерію – 30%;
- дрібну побутову техніку – 30%;
- ліки (зокрема, вітаміни, БАДи) 28%;
- товари для дітей – 23%;
- товари для дому (посуд, декор тощо) – 23%.
Раніше ми повідомляли, що десятки тисяч гривень українці витрачають на непотрібний одяг, який припадатиме пилом у гардеробі роками. Психологи вбачають у цьому ментальну проблему – таким чином людина намагається підвищити самооцінку.
Нагадаємо, кожен п'ятий українець економить на взутті й шукає босоніжки, кросівки та чоботи дешевше. Найчастіше невисока вартість приваблює молодь до 25 років. Але такого взуття часто не вистачає навіть на один сезон – проблеми з дешевим взуттям виникали у трьох із чотирьох опитаних покупців. Такі результати показало опитування Gradus Research.