Бензиновій кризі кінець? Що чекає на водіїв після скасування контролю цін на пальне

Разом з експертом розповідаємо, що зміниться після того, як держава перестане контролювати ціни на бензин
Чи зникне тепер дефіцит
Чи зникне тепер дефіцит / Фото: Getty Images, Колаж: Сьогодні

Бензину в Україні все ще не вистачає, а ціни все більше зростають. Тривалий час держава тримала контроль над вартістю пального, однак 17 травня уряд ухвалив рішення скасувати державне регулювання.

"Сьогодні" поспілкувалися з експертом ринку пального, директором консалтингової компанії "А-95" Сергієм Куюном, і дізналися, як зміниться ситуація після того, як держерегулювання зникне.

Реклама

Кабмін очікує відповідальності від учасників ринку

Міністерка економіки Юлія Свириденко пояснила, що цінове регулювання з боку держави припинили, щоб оператори ринку мали змогу наситити його необхідним ресурсом.

При цьому вона очікує, що АЗС не зловживатимуть ситуацією, і ціни на пальне по Україні не перевищуватимуть 58 грн за літр дизпального, і 52 грн за літр бензину. Якщо таких рекомендацій дотримуватися не будуть, держава запроваджуватиме санкції.

Реклама

"Щойно ми відчуємо, що оператори ринку зловживають своїм становищем, то будемо вводити проти них спеціальні санкції та моніторити ситуацію цілодобово. Ми не допустимо, щоб наших людей і нас з вами обманювали", – сказала Свириденко.

Також за словами міністерки, скасування контролю призведе до того, що найближчими тижнями черги за пальним зменшуватимуться, а баланс ринку не допустить дефіциту.

Однак експерти кажуть про інше.

Реклама

Проблема дефіциту не в ціні

Куюн розповів, що є хибна думка, що АЗС нібито притримують запаси бензину і чекають на підвищення ціни. Однак ситуація насправді інша, оскільки ми знаємо, яка в українців потреба у пальному, скільки ми споживаємо.

Також на митницях фіксуються обсяги пального, що ввозять з-за кордону. І факт такий, що пального імпортують значно менше, ніж нам потрібно. У цьому і причина дефіциту.

" Ціна, регульована державою, – 40-45 грн. Ну поставте 60-80 грн. Від цього локомотиви з'являться в Європі? Або цистерни з'являться? Ні. Проблема не в ціні, проблема в тому, що пального немає. І ніяке скасування держрегулювання це не змінить", – пояснив експерт.

Куюн додав, що компанії мали достатній заробіток в межах регульованих цін. Вони стикаються з серйозними логістичними витратами, і уряд врахував це у цінах. І дозволена маржа – 6-7грн, при тому що деякі мережі готові торгувати бензином з маржею у 3 грн, однак пального просто немає.

Експерт наголошує, що держава повинна реагувати на спекулянтів і не давати їм ставити надто високі ціни під час кризи.

"Потрібно дати сигнал ринку, що цього не можна робити. Це чиста спекуляція. Коли уряд надішле сигнал ринку, що ми будемо карати за це, то я впевнений, що впаде попит на спекулятивні оптові партії, адже саме вони, а не роздріб, піднімають ціни на пальне", – переконаний експерт.

Дефіцит бензину в Україні зачепив усю Європу

Раніше "Сьогодні" писали, що аби в Україні було пальне, потрібно перебудувати всю європейську систему перевезень нафтопродуктів.

Європа не була готовою до такого великого клієнта, як Україна. З цього ринку ніхто ніколи не постачав пальне до нашої країни, а отже, і не була налагоджена транспортна інфраструктура. Відповідно, учасники ринку пального вкладали ресурси у ті транспортні шляхи, які працювали.

Сергій Куюн наголосив, що наша держава тепер змінює напрацьовані системи і будує нові шляхи. І це стосується не тільки європейського ринку, а й ринку всього світу.

Крім того, пришвидшити процес перебудови може і нафтове ембарго проти Росії. Якщо Європа прийме рішення про повну відмову від російських нафтопродуктів, нафтові потоки потечуть у нових напрямках, і це означатиме великий перерозподіл.

Також ми розповідали, від яких нових схем українці потерпають на заправках, і які ціни на бензин були на АЗС 17 травня.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,99
50,99
56,99
27,47
52,00
51,00
55,00
27,98
-
49,00
53,00
27,09
-
50,00
54,00
27,29
-
-
53,04
27,70
-
-
-
27,48
-
-
-
27,48
-
51,00
55,00
28,05
-
50,80
54,49
27,38
-
49,00
53,00
27,26
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

22879.13

Dogecoin (DOGE)

0.07

Ethereum (ETH)

1671.51

Litecoin (LTC)

58.31

Ripple (XRP)

0.36

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти