Запорукою успіху для європейського дискаунтера є товари власної торгової марки, так звані ВТМ. Займають вони орієнтовно 65% від усіх товарів.
Про це розповів у своєму блозі на сайті мережі SPAR Роман Корсак, генеральний директор інвестиційної групи VolWest Group.
За його словами, ці товари є фактично основою, на якій тримається мережа. Для Lidl вони мегаважливі (займають орієнтовно 65%), натомість для АТБ не лише вони є запорукою успіху, і займають тільки 24%.
Чому товари ВТМ такі популярні
Популярність товарів власної торгової марки зумовлена тим, що мережі таким чином можуть досягнути максимально низької ціни.
Адже з європейським чи американським законодавством дискаунтери (магазини з широким вибором товарів за низькими цінами) не можуть дозволити собі торгувати відомими брендами за набагато нижчими цінами, ніж в інших гравців на ринку, бо вихідна ціна має бути фактично однаковою для всіх.
"Розвиток товарів ВТМ – це єдиний спосіб досягнути низької ціни, не втрачаючи якості та маржі. Lidl саме це й зробив", — пише Роман Корсак.
І саме цим підкорив Європу.
Чи приживеться це в Україні
Конкуренту Lidl, торговій мережі АТБ, немає сенсу розвивати так активно товари ВТМ, оскільки в Україні набуло активного поширення явище монополізації, яке мало б бути заборонене на рівні законодавства.
Що це означає? За словами Корсака, великі гравці на ринку в Україні диктують свої правила і домовляються з виробниками відомих брендів про вхідну ціну, бонуси, відтермінування тощо.
Бувають навіть випадки, коли виробникам забороняють проводити маркетингові активності з іншими мережами за ту ж саму ціну, яку має дискаунтер, погрожуючи штрафними санкціями чи виведенням товару з асортименту.
Відповідно, якщо ти можеш торгувати відомим брендом (наприклад, Pepsi) з ціною на полиці на 20-30% нижчою від будь-якої іншої мережі, то навіщо тобі розвивати товари ВТМ так активно, як це задумано в класичній теорії дискаунтера? — пише Корсак.
Експерт піддає сумніву думку, що Lidl зможе повторити такий же успіх.
Чи зʼявиться Lidl в Україні
Експерти вважають, що найбільша європейська мережа навряд чи з'явиться в Україні у 2022 році. Імовірно, відкриття може призвести до закриття кількох українських мереж – "Екомаркету" та "Великої Кишені".
А запуск торгової мережі займе понад рік, водночас офіційного підтвердження від компанії досі немає. Це пов'язано з внутрішньою політикою – вона не афішує своїх планів.
"Ми знаємо про випадки, коли міжнародна група заявляла про те, що відкриє свій бізнес в Україні, але кілька разів переносила запуск першого магазину, а в результаті взагалі не запустилася або запустилася через роки, наприклад як IKEA", – пояснив голова галузевої групи з рітейлу та оптової дистрибуції великої компанії Олександр Ямпольський.
Нагадаємо, що поки компанія Lidl, яка збирається конкурувати з АТБ, лише планує відкриття перших магазинів в Україні, в інтернеті вже повним ходом продають європейські товари з цих супермаркетів.
Раніше ми розповідали, для кого Lidl дійсно стане гідним суперником.