Дорожній фонд, кошти з якого йдуть на будівництво, ремонт і утримання доріг, може отримати додаткові гроші та зрости на третину. Розглядаються такі джерела:
- збільшення акцизу на автомобільний газ;
- запуск системи толінгу в Україні;
- детінізація ринку пального;
- залучення фінансування, в тому числі на зовнішніх ринках (над цим працює команда президентської програми "Велике будівництво").
Про це на онлайн-форумі Ukrainian Transport Infrastructure Week заявив керівник "Укравтодору" Олександр Кубраков.
"Сумарно ці заходи можуть збільшити надходження в Дорожній фонд на третину. Це прискорить процес відновлення основної мережі доріг. У свою чергу, ці кошти повернуться додатковим зростанням ВВП", – підкреслив він.
Керівник транспортних проєктів ЄБРР Андрій Цокол, в свою чергу, назвав "Укравтодор" ключовим партнером банку в Україні та нагадав, що установа профінансувала п'ять проєктів, які були реалізовані в сфері дорожнього будівництва. Їхня загальна вартість – 1,3 млрд євро.
Нова угода 2020 року передбачає реконструкцію майже 300 км траси М-05 Київ – Одеса, будівництво Північного обходу Львова та впровадження чотирьох реформ в дорожній галузі.
Ключова з них – попередження корупційних ризиків. В агентстві вже працюють консультанти ЄБРР. Вони вивчають і аналізують закупівельні та управлінські процеси з точки зору запобігання корупції. На основі їх звіту до липня поточного року планується фіналізувати і затвердити План антикорупційних заходів. До 2023 року консультант буде супроводжувати імплементацію плану в "Укравтодорі" і його підрозділах. Досвід співпраці з "Укравтодором" розширять на інші урядові установи в Україні.
Нагадаємо, 2020 року "Укравтодор" відновив 4056 км доріг державного значення. За оцінками НБУ, інвестиції держави в дорожню інфраструктуру дали додаткові 1,5% до ВВП.
Як повідомлялося, заступник глави Офісу президента і координатор "Великого будівництва" Кирило Тимошенко заявив, що в планах "Великого будівництва" на поточний рік – побудувати і оновити 6500 км доріг і 245 штучних споруд.