У результаті санкцій через війну проти України населенню РФ стає все скрутніше. Люди залишаються без деяких товарів, ціни на ці товари зростають, водночас частішають і крадіжки.
А тепер вони змушені замість смартфонів переходити на кнопкові телефони. Про те, що імпорт сучасних ґаджетів скорочується, пишуть російські ЗМІ.
Кнопкові телефони популярні не лише через низьку ціну
Згідно з даними, за перші три місяці 2022 року до Росії поставки кнопкових телефонів зросли на 43%, порівняно з таким самим періодом минулого року, показники сягнули до 3,5 млн пристроїв. Половина імпорту припала на російські бренди.
Водночас імпорт смартфонів скоротився на 14%. Це 6,8 млн штук.
Однак загалом у РФ завезли стільки ж техніки, що і в такий же період минулого року. Хоча й обсяг цього ринку через зростання цін зріс на 10% і досяг 197 млрд рублів.
Причинами таких змін називають не тільки низьку ціну, батарею, яка довго тримає заряд, та відсутність можливості виходу в інтернет. Причинами стали ще й проблеми з логістикою та нелояльність світових брендів до агресора. Як зазначають російські аналітики, "виявляється, бренд може просто покинути свій ринок".
Наприклад, Apple і Samsung не постачають смартфони до РФ з кінця лютого.
Дефіцит є й на інші товари й сировину
Раніше "Сьогодні" писали, що в РФ помітили нестачу жерсті для виробництва консервних банок. Зазвичай заводи в РФ купували банки та жерсть для них у Європі, Японії і Китаї. Але тепер через санкції поставки є тільки з Китаю.
Також проблеми виникли через порушення логістичних шляхів. Росіяни намагаються знайти нових постачальників, однак зробити це їм дуже складно.
Ціни на найдешевші консерви вже підскочили на 28%. Сама тара подорожчала на 60-70%. Тепер у супермаркетах РФ банка шпротів у середньому коштує 120 рублів (приблизно 55 грн), а кілька – 70 рублів (32 грн).
Також ми розповідали, що санкції вплинули й на те, що переробники текстилю у РФ втратили 85% необхідної їм сировини.
73% обсягу сировини, яку використовували переробники текстилю, були імпортними, і їх перестали завозити з початку травня. Ще 12% сировини давала шведська мережа H&M. У її магазинах збирали старий одяг, однак цей ресурс зник після того, як компанія пішла з ринку РФ.
Виробники кажуть, що заповнити дефіцит російські компанії не можуть. Ціни на російський вторинний текстиль зросли втричі, доставка сировини з Європи подорожчала у сім-вісім разів.
Одна з ідей, які пропонують підприємці, – збирати старий одяг у людей. На думку деяких з них, можна створити систему збирання одягу ідентичну такій, як збирають макулатуру.
Ми також розповідали, чому російська "дочка" корпорації Google заявила, що планує звернутися до арбітражного суду, щоб її визнали банкрутом.