В Україні планують впровадити субсидіювання процентної ставки лізингу електромобілів. Запрацює програма в кінці першого — початку другого кварталу 2022 року.
Про це повідомив заступник голови офісу президента України Ростислав Шурма — пише Interfax.
Шурма зауважив, що в Німеччині, Франції та Італії 70% покупок авто — це лізинг під 0,5%—1,5%. Натомість в Україні цей показник сягає 12%—17%, тобто за чотири роки українець виплачує вартість автомобіля двічі. Тож вищезгадана програма покликана підтримати громадян та допомогти їм у купівлі транспортного засобу.
Програма не для всіх
Так, Ростислав Шурма уточнив, що програму запустять не зі всіма автомобілями, а лише з електрокарами. Така практика допоможе в стимулюванні "зеленої" трансформації в країні.
Поки ця програма покликана насамперед допомогти саме українцям, а не власному виробництву, якого в Україні поки немає. Проте через два роки субсидіювання може бути поширене на виробників, які локалізували в Україні виробництво. Для цього процесу потрібно саме стільки часу.
"Ця програма діятиме в універсальному вигляді два роки, а далі поширюватиметься на виробників, які локалізували виробництво. Посилаємо такий сигнал ринку: якщо хочете утримати свій продукт конкурентоспроможним не тільки зараз, але й через два роки — займайтеся локалізацією", — зазначив Шурма.
Електротранспорт в Україні
15 липня 2021 року Верховна Рада ухвалила два закони про стимулювання розвитку електротранспорту в Україні:
- до 2030 року звільнені від сплати ПДВ та ввізного мита комплектуючі для власного виробництва електротранспорту;
- до кінця 2025 року — від ПДВ операції з ввезення та/або постачання електромобілів.
Нагадаємо, з 2016 року в Україні не стягується ввізне мито на електромобілі і до 2022 продовжено звільнення від сплати ПДВ. Ставка акцизу встановлена на рівні одного євро на 1 кВт/год ємності електроакумулятора.
Зауважимо також, що 2021 року реєстрації нових і старих електромобілів в Україні зросла на 18,9%, в порівнянні з 2020 роком.
Бали замість штрафів
В Україні хочуть ввести штрафні бали для водіїв. Відповідний законопроєкт вже зареєстровано у Верховній Раді.
Відповідно до Закону №6502, набравши 12 таких балів, водій втратить свої права.
Нагадаємо, ініціативу намагалися втілити у життя ще у 2015 році, але вона так повноцінно і не запрацювала. Нині ж нардепи хочуть покращити її та доповнити.
Ініціаторами законопроєкту є депутати від "Слуги народу". Вони пропонують, щоб водій, який порушує ПДР, не лише платив штраф грошима, але й отримував штрафні бали:
- 1 бал — непристебнутий ремінь безпеки, перевезення дітей без автокрісла;
- 2 бали — брудні номери, перевищення швидкості на 20 км/год та більше, проїзд на "червоний";
- 3 бали — значні порушення правил дорожнього руху, зупинка на смузі для громадського транспорту;
- 5 балів — перевищення швидкості на 50 км/год, створення аварійної ситуації.
Якщо за рік водій назбирав 12 і більше таких балів, то спеціальний уповноважений Нацполіції визнає його водійське посвідчення недійсним. А щоб повернути права, потрібно заново скласти теоретичний та практичний іспит.
Для водіїв, що отримали права менше року тому, посвідчення блокуватимуть, коли ті наберуть 8 балів.
Нагадаємо, для українських водіїв у 2022 році передбачені нововведення. Серед них нові штрафи, подорожчання автомобілів та обов'язковий техогляд.
Раніше ми також розповідали, як працюють електрокари за мінус 20 градусів.