Олег Варивода: Терміново потрібно лагодити 97% наших доріг, це не жарт

Начальник Служби автомобільних доріг в Одеській області розповів, чому більшість доріг регіону потребують ремонту, чи є прогрес на трасі Одеса – Рені і на якому автомобілі він їздить по наших магістралях

- Назвіть три головних досягнення за час роботи в обласній службі автомобільних доріг?

- Перше – це упорядкування роботи. Раніше служба сама визначала, що і як ремонтувати, і наскільки це відповідало потребам на місцях – велике питання. Ми налагодили діалог з представниками місцевої влади, щоб ті невеликі гроші, які є, направляли на самі кричущі проблеми в районах. Друге – ми дуже швидко впровадили систему електронних закупівель ProZorro. Всі тендери, закупівлі тепер проходять через цю систему, тому ніяких договірних і підкилимних ігор у нас немає. Третє – це в цілому підхід до визначення плану. Ми не живемо одним днем, а думаємо на крок-два вперед. Ми точно знали ще влітку, що будемо робити в 2018 році. Хотілося б додати ще четверте важливе досягнення – залучення нових підрядних організацій.

Реклама

- Скільки тепер їх у вас?

- Специфіка дорожньої галузі така, що компанія, яка хоче проводити ремонтні роботи, як мінімум повинна мати персонал, обладнання та досвід. Якщо фірма ремонтувала комунальні дороги або доріжки в парку, то це недостатній досвід, щоб прийти на серйозний і складний об'єкт, як, наприклад, траса Одеса – Рені. Проте в цьому році до тих п'яти організаціям, які займалися поточним середнім ремонтом доріг, додалася ще одна. Компаній, які займалися капітальним ремонтом, теж стало на одну більше – тепер у нас їх кілька. Плануємо, що в наступному році зайдуть інші організації, щоб конкуренція на ринку цих робіт збільшувалася.

- Яку гарантію підрядники дають на роботу? Чи доводилося залучати до відповідальності недбайливих виконавців?

Реклама

- Є нормативні терміни гарантії: якщо це поточний середній ремонт – 3-5 років, капітальний – 10-12. По трасі Одеса – Рені ми встановили гарантійний термін в 10 років, адже дорогу лагодять з заміною підстави. У нас не було випадків за півтора року, щоб вже відремонтоване дорожнє полотно, наприклад, пішло хвилями. Мабуть, якісно почали працювати.

- Як перевіряєте якість?

- У нас досить жорсткий контроль. У відділі технічного контролю є лабораторія, і досить сучасне обладнання дозволяє перевірити практично все: рівність покриття, товщину, фізичні та хімічні показники. Кожен наступний етап починається з позитивного висновку лабораторії.

Реклама

- Жителі приморських районів, того ж села Визирка у порту "Південний", нарікають, що дороги не живуть більше року. Чому?

- Якщо говорити про Визирку, то там виконували поточний дрібний ремонт. Термін гарантії на ці роботи – один рік. Питання у вазі тих вантажівок, які їздять в найближчий контейнерний термінал або на інші перевалочні пункти.

- Як боретеся з перевантаженням?

- Завдання служби – забезпечити проведення вагового контролю. Таке завдання ми виконали краще за всіх в Україні в цьому році. Ми запустили два стаціонарних і використовуємо ще три мобільних вагових комплекси. З початку 2017 року області перевірили понад 235 тисяч вантажівок – це в 2,3 рази більше, ніж в 2016-му. Виявили 3074 порушення – вдвічі більше, ніж за весь минулий рік. Розмір накладених санкцій склав 574 737 евро (близько 19 млн грн. – Авт.). У 2018-му в області будуть працювати щонайменше 14 вагових комплексів.

- Коли ж завершиться ремонт траси Одеса – Рені, розпочатий ще в 2015-му?

- Залишається всього 94 км (з 289 км. – Авт.) – це план на наступний рік. Це ділянки між мостом в районі села Паланка і селом Монаші, між Рені та Ізмаїлом, а також між 113-им і 117-им кілометрами.

- А дорогу Спаське – Вилкове протяжністю в 45 км – відгалуження від Одеса – Рені, відремонтували менше ніж за три місяці. В чому секрет?

- Секрету ніякого немає. До початку будівельного сезону у нас вже був завершений тендер, проектна документація і підрядник. Як тільки визначили джерело фінансування, підрядники тут же приступили до роботи. Погода сприяла, і вони показали, що здатні виконувати такі складні завдання. Мало хто вірив, що ми до травня це зробимо, але ми зробили.

- Який стан справ з дорогою на Кілію, на стан якої місцеві скаржаться більше року?

- Там бригади і в цьому році працювали. На жаль, в 2017-му на дорогу Шевченкове – Кілія виділили всього 10 млн грн з держбюджету, і ще близько 50-60 млн повинні були надійти за рахунок митного експерименту. Але гроші від митниці ми так і не отримали: в липні Верховна Рада, змінивши закон про держбюджет, підвищила показники планових надходжень від митниці, відповідно надходження на дороги зменшилися. Ми затвердили митний список в червні на 3,2 млрд грн, а до кінця цього року будемо мати 2,4 млрд грн, тобто приблизно 800 млн грн недоотримали. А в цьому кошторисі і траси Шевченкове – Кілія, і Кучурган – Біляївка – Овідіополь, і Біляївка – Теплодар – Овідіополь, і Одеса – Доброслав – Вознесенськ – Новий Буг – досить велика кількість доріг, які давно потребують ремонту. Ми були готові провести ці роботи, але завадила відсутність фінансування.

- Яка з доріг області знаходиться в найбільш жалюгідному стані і потребує термінового ремонту?

- Терміново потрібно лагодити 97% наших доріг. Це не жарт, і вони вимагають не косметичного ремонту.

- Чому склалася така ситуація?

- Дорожня мережа Одеської області була закладена в кінці 1940-х – початку 1950-х. Більшість доріг побудовані за старими нормативами, які не розраховані на таку інтенсивність руху і такі вагові навантаження. У 1960-х по ним бігали ЗІЛи та ГАЗи, і тільки в кінці 1970-х вони побачили КАМАЗ як найважчий автомобіль. Те, що закладалося в середині ХХ століття, абсолютно не розраховане на експлуатацію в ХХІ. Мережа потрібно відновити як мінімум під ті технічні умови, які є зараз.

- А на чому їздить людина, яка краще за всіх знає про стан доріг в області?

- У мене є службовий автомобіль моделі Toyota Camry, який постійно ламається, тому що їздить по цих дорогах. І є особистий автомобіль дружини Honda CR-Z 2013 року випуску, досить низенький, на якому вона недавно в перший раз проїхала по трасі Одеса – Рені.

АДВОКАТ І ГЛАВА АДМІНІСТРАЦІЇ

Ім'я: Олег Варивода
Народився: 20.07.1977 (Жмеринка, Вінницька обл.)
Кар'єра: начальник облслужби автодоріг

Олег Варивода керує Службою автомобільних доріг в Одеській області вже півтора року. Він став біля керма в липні 2016- го, коли ремонт траси Одеса-Рені був одним з найгучніших проектів: екс-губернатор Михайло Саакашвілі обіцяв ремонт в найкоротші терміни, але втілити амбітний план заважали проблеми з фінансуванням. За ці півтора року в регіоні не тільки відремонтували більшу частину скандальної траси, а й полагодили дорогу Спаське-Вилкове, привели в порядок частина магістралі на Кілію, а тепер закінчують ремонт дороги Балта-Кодима. Раніше Варивода серед іншого керував Миколаївською РДА та "адвокатським бюро".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,49
54,04
50,60
27,58
57,01
55,01
55,01
25,98
57,69
56,06
55,00
26,76
57,79
56,79
56,68
28,29
58,50
56,50
53,90
28,04
60,88
57,91
56,99
28,61
61,99
59,99
57,49
28,97
61,99
59,99
57,49
28,98
62,99
61,99
59,99
28,98
-
53,05
50,88
26,26
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

59237.16

Dogecoin (DOGE)

0.13

Ethereum (ETH)

3002.54

Litecoin (LTC)

80.58

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти