Українців відлякує комунальний транспорт: що заважає їздити з комфортом і за графіком

Новини "Сьогодні" провели експеримент з тролейбусами

Комунальний транспорт в Україні залишається драмою з елементами фарсу. Транспортники тим часом регулярно звітують про закупівлі нової техніки та впровадженні нових технологій. Новини "Сьогодні" розбиралися, коли ситуація може змінитися, і що заважає прогресу.

Реклама

Зараз головний перевізник Києва – "Київпастранс" – обслуговує 47 денних і чотири нічних тролейбусні маршрути. Кожен день випускає на них майже 400 тролейбусів великого та надвеликого класу і майже стільки ж автобусів. Але чи вистачає цього? Керівництво комунального підприємства та експерти не мають спільної позиції з цього питання. Спеціаліст про транспортного планування Дмитро Беспалов підраховує: для задоволення всіх потреб потрібно близько 1500 транспортних засобів. А голова громадської організації "Розвиток інфраструктури" Станіслав Гвоздиков впевнений, що рухомого складу досить.

Втім, як визнають фахівці, поліпшити і якість перевезень, і їх швидкість цілком можливо навіть без збільшення кількості рухомого складу.

" за рахунок організаційних моментів, перепланування розкладів і заручившись підтримкою поліції, щоб забезпечити нормальну роботу виділених смуг ... Буде збільшення середньої швидкості існуючих трамваїв, тролейбусів і автобусів", – говорить консультант КМДА Дмитро Ткачук.

Ще одна гостра проблема – маршрутки. Багато з них їздять за забороненими Департаментом транспортної інфраструктури маршрутами, дублюючи рух комунального транспорту і позбавляючи його прибутку. Історія маршруток бере початок з 1990-х років. Тоді в країні була гіперінфляція, влада не встигала підвищувати ціни на проїзд. У якийсь момент столичний транспорт навіть зробили безкоштовним ... Але такі умови знищують інфраструктуру. Водії перестали отримувати зарплату, техніка стала розкрадатися. Зрештою, в Києві в робочому стані лишилося тільки метро, і ситуацію абияк врятували мікроавтобуси. Їх запускали і за традиційними маршрутами, і за новими – розробленим методом "наукового тику". Тодішній порятунок тепер і обернувся проблемою.

Реклама

Читайте також:

Новини "Сьогодні" провели експеримент і подивилися, як їздять тролейбуси, і маршрутки, які їм заважають. Наприклад, тролейбусний маршрут №8 дублюють вісім приватних перевізників. Спеціальний мобільний додаток показує, що тролейбуси повинні ходити по цьому маршруту з інтервалом в 5-10 хвилин. Правда, кількість транспортних засобів на маршруті чомусь коливається – від чотирьох до шести – а в заявлених точках вони не виявляються.

На думку експертів, на маршруті є віртуальні тролейбуси. І якщо таких фантомів не більше 20% – відстежити ситуацію дуже важко. А ось гроші, які списуються на функціонування і обслуговування віртуального транспорту, цілком реальні. Хто ж все контролює? Складне питання, адже "Київпастранс" підзвітний ... "Київпастрансу".

Реклама

"Операційна діяльність "Київпастрансу"- цілком і повністю на "Київпастрансі". Вони самі собі ставлять KPI, самі їх контролюють", – розповідає Беспалов.

У КМДА при цьому обіцяють вивести на лінії ще близько 300 комунальних автобусів, які будуть пересуватися смугаами для громадського транспорту і тим самим мотивувати людей пересідати в них з автомобілів. Але нові маршрути під ці автобуси все одно не створюються.

"Громадські активісти проводили дослідження. Навіть коли закуповуються нові одиниці рухомого складу, ними замінюються старі, вони не запускаються як додаткові – старі ставляться на відстій", – пояснює активіст Дмитро.

Так у Києві накопичується старий транспорт, який без експлуатації перетворюється на брухт. Але, як пояснює Дмитро Беспалов, цей мотлох не можна просто так списати з балансу комунального підприємства.

А ось в Маріуполі ще кілька років тому маршрутки відверто лякали людей. Грошей на новий транспорт в бюджеті міста не було, тому їх вирішили позичити. Місто взяло кредит на 13 років у Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР). На ці гроші з 2016-го по 2018-й купили 113 автобусів, трамваїв і тролейбусів. Вдвічі підняли ціну на проїзд – з чотирьох до восьми гривень. Загалом зараз рухомий склад поповнився на 263 одиниці. Старий – здали на металобрухт. А восени на маршрути в Маріуполі вийде ще 72 нових автобуси.

Читайте також:

У Вінниці теж вдалося виправити ситуацію. Транспортна реформа тут почалася у 2012 році. Тоді муніципальні перевезення здійснювали 439 маршрутних автобусів. Також було кілька сотень маршруток-нелегалів. Приватники майже витіснили трамваї і тролейбуси і перевантажили місцеві дороги. Але вже через кілька років жителі міста на всю країну хвалилися чи не ідеальним транспортом – майже як в сусідній Польщі чи Угорщині.

Рішення транспортного питання в Києві теж може піти по західному шляху. Один з варіантів – влада наймає транспорт і платить перевізнику за кілометраж. Водія вже не хвилює, є пасажири в салоні немає, пізній вечір це або вихідний день, густонаселений район, околиця – він просто керує автобусом. А якщо зійде з маршруту, то місто не заплатить перевізнику. Правда, потрібно буде розібратися і з фантомними тролейбусами.

До слова, в Україні почали щодня дезінфікувати громадський транспорт. Що трапилося і навіщо це роблять, дізнавайтеся з сюжету новин "Сьогодні":

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,28
53,60
50,61
27,60
55,96
53,96
53,96
25,98
56,99
55,99
56,68
28,29
57,06
55,38
55,01
27,22
57,90
55,90
53,90
28,04
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,63
51,13
26,55
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64019.34

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3144.7

Litecoin (LTC)

87.26

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти