Країна вічного ремонту доріг: як в Україні побудувати якісні траси раз і назавжди

В Європі третина нових доріг – цементобетонні, в Україні таких – усього 1,4%

Українські дорожники щорічно заявляють про рекордні ремонтних роботах. Але дороги в країні все одно зношені на 95-97%. Так, в 2017 "Укравтодор" відновив близько 2000 км. Це близько 1% від усієї протяжності трас. Такими темпами нам не вистачить і 100 років, щоб відновити все дорожнє покриття. А враховуючи, що їх щороку потрібно "латати", хороші дороги в Україні будуватимуть вічно.

Уявіть, до 2022 року 98,8% дорожніх робіт "Укравтодору" – це поточний середній ремонт. Тобто, замість капітального ремонту, дорожники ремонтуватимуть траси шматками.

Але дороги можна будувати по-іншому, і в майбутньому витрачати менше на їх ремонт. Сайт "Сегодня" дізнався, як Україні вийти із замкнутого кола латання автотрас замість будівництва нових
.

Вся справа в матеріалі з якого роблять дороги

Якщо зібрати всі ями на українських дорогах в одну , то в неї зможе поміститися місто Жмеринка на Вінниччині . Саме в 12-18 тис . м кв . оцінив глава " Укравтодору " Славомир Новак площа ям на трасах в минулому році .

Зима, вантажівки і брак грошей – головна причина ям на дорогах. Коли вода проникає в асфальт і замерзає, то руйнує його. А після проведення Євро-2012 ремонт доріг фінансувався тільки на 5% від потреби. З 2013 року в країні все більше трас залишалися без ремонту: в 2013-му в Україні не відремонтували 0,3 кв. км ям, а в 2016-му – 4,6 кв. км.

У цьому році в Україні запрацював "Дорожній фонд" і ситуація повинна покращитися. Він буде наповнюватися за рахунок акцизного збору, ввізного мита на нафтопродукти і з імпортованих в Україну транспорту і шин. Ці гроші цільові. Тобто вони підуть тільки на ремонт доріг. Однак на повну Фонд запрацює тільки в 2020 році. В цьому році підуть на дороги 50% податків, в 2019 – 75%, а в 2020-му – 100%.

Так, в 2018 році на дороги з Фонду направлять 33 млрд грн, а в 2020 – 75,9 млрд грн
.

1256416

Реклама

Фото: Е. Перепелиця

Ще одна причина появи ям – великовагові фури . Лише 26 % доріг в Україні можуть витримати вагу 36 тонн . Більшість трас витримують до 24 тонн , що підходило під норми минулого століття . Зараз по нашим дорогам їздять фури вагою від 35-40 тонн . повноцінного вагового контролю на дорогах в Україні до сих пір немає .

Ці три чинники і призвели до катастрофічного зносу дорожнього полотна.

Інша справа – з чого роблять українські дороги. В Європі третину нових доріг – цементобетонні, проаналізував Український інститут майбутнього. В Україні таких трас -1,4%, решта – асфальтобетонні. При цьому для будівництва та ремонту асфальтобетонних доріг потрібен бітум. Україна його імпортує з Росії. У той час, як матеріали для цементобетонного дорожнього покриття виробляються в Україні.

Ще одна важлива відмінність: цементобетонні дороги – довговічніші, і їм не потрібен ямковий ремонт. На асфальтобетонні ж регулярно виділяють фінансування на ямковий, поточний ремонт, і підрядники забезпечені роботою.

До речі, поточний середній ремонт в Україні планували скасувати з введенням нового класифікатора в 2018 році. Але, як і повний запуск Дорожнього фонду, рішення відклали до 2020 року
.

Реклама

Як побудувати дороги раз і назавжди

Асфальтовим дорогам потрібен капітальний ремонт на дев'ятий рік експлуатації . Цементобетонні траси можна не ремонтувати 20 років .

Те , що бетонні дороги дорожче асфальтних – міф . Так було років 5-10 тому . Зараз їх вартість практично вирівнялася . Але якщо враховувати вартість обслуговування і ремонту дороги в майбутньому , виходить , що цементобетонне покриття вигідніше на 40 % , ніж асфальт , підрахували в Українському інституті майбутнього . Так , через 6 років дорогу з асфальтобетону потрібно ремонтувати профілактично , а ще через 6 років – капітально . Тоді як правильно побудовану цементобетонну дорогу потрібно ремонтувати тільки через 20 років .

1256445

Фото: Е. Перепелиця

Реклама
Приклад існуючої зараз цементобетонної дороги в Україні – Київ – Варшава . За останні 10 років на ній не зробили жодного квадратного метра ямкового ремонту – вона просто цього не потребує .

До того ж , такі дороги витримують більшу вагу , ніж асфальт . А в темний час доби цементобетон краще відбиває світло , тоді як асфальтобетон його поглинає . З точки зору стійкості і зчеплення з дорогою цементобетон також більш стабільний матеріал , ніж асфальт . Не дарма його застосовують для пристрою аеродромів , де навантаження від повітряних суден набагато вище , ніж на автодорогах .

З урахуванням зносостійкості , довговічності і стійкості до високих температур, бетонні дороги потрібно будувати на найбільш завантажених напрямках, на півдні України, на під'їздах до портів . Відомий проект дороги між Одесою і Гданськом Go Highway може отримати бетонні ділянки в південній частині .

Як заявили недавно в Міністерстві інфраструктурив березні Україна прийме рішення про стандарти будівництва бетонних доріг. Розглядаються два варіанти – європейський і американський .

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,28
53,60
50,61
27,60
55,96
53,96
53,96
25,98
56,99
55,99
56,68
28,29
57,06
55,38
55,01
27,22
57,90
55,90
53,90
28,04
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,63
51,13
26,55
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63036.26

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3121.28

Litecoin (LTC)

87.88

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти