Найбільший об'єкт за часів незалежності: будівельники показали своє дітище

19 лютого 2018, 17:03

Будівництво Бескидського тунелю виходить на фінішну пряму

У Карпатах наближається до завершення будівництво залізничного Бескидського тунелю завдовжки близько двох кілометрів: його прокладають на межі Львівської та Закарпатської областей.

Реклама

Це – найбільший об'єкт, який споруджувався за роки незалежності України.

У новому тунелі монтують електрообладнання, робочим залишиться тільки прокласти рейки, а найскладніші роботи вже позаду.

"Всі 1764 метрів тунелю, 49 ніш, 12 камер, 3 збійки готові в повному обсязі. На сьогодні у нас проводяться роботи щодо земполотна під нові шляхи", – розповів Микола Дідух, начальник дирекції з будівництва Бескидського тунелю.

А поки що потяги долають Бескидський перевал по старому тунелю, який вже давно перебуває в аварійному стані. Як тільки запрацює нова дорога, старий переїзд використовуватимуть як робочу штольню, а також він послужить евакуаційним виходом для людей на випадок аварії.

Реклама

Новий тунель пролягає паралельно старому, на відстані всього лише 30 метрів. Дорога крізь гору йде на протязі майже двох кілометрів, а прокладали її за допомогою вибухівки.

Ускладнювало процес то, що над самим тунелем протікає річка, і роботи такого рівня, як кажуть, в Україні проводили вперше.

"Найскладніші роботи з будівництва тунелю – це була проходка тунелю, яка проводилася буро-вибуховим способом, і слідом за цим проводилося відразу ж зміцнення стін тунелю", – пояснив Олександр Попух, представник фірми з технагляду за будівництвом об'єкта.

Ця дорога крізь гори має стратегічне значення: вона дозволить більше і в великих обсягах постачати товари до Європи. У новому тунелі проклали два полотна, тоді як в старому було тільки одне.

В тренді
Стартував прийом заявок на карантинні 8000 гривень: як оформити та хто отримає гроші

Згідно з розрахунками, за добу тут проходитимуть близько двохсот потягів – це вп'ятеро більше, ніж курсує старим переїздом.

Реклама

Почалося будівництво п'ять років тому, і за цей час на нього було витрачено понад два мільярди гривень.

"Для залізничної інфраструктури це найбільший об'єкт за останні 15 років. Для "Укрзалізниці" на сьогодні, і для нашої транспортної мережі він є символічним і важливим, тому що фактично це – віконце до Європи", – підкреслив виконуючий обов'язки голови правління "Укрзалізниці" Євген Кравцов.

Перший потяг через тунель пройде вже через три місяці – 25 травня. Однак цей рейс буде пробним, а відкрити тунель обіцяють вже влітку.

Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури України Володимир Омелян обіцяв відкрити новий Бескидський тунель ще 2017 року. Старий тунель побудували ще 1886 року.

Проект "Укрзалізниці", вартістю в 2,193 млрд грн, став найграндіознішим за роки незалежності. Його фінансував Європейський інвестиційний банк і Європейський банк реконструкції та розвитку в рамках кредитної угоди з "УЗ".

Реклама

Восени 2017 року в "Укрзалізниці" повідомили, що закінчили будувати "коробку" підземної дороги для потягів. Тоді ж в УЗ зазначили, що тунель буде відкритий 2018 року.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти