"Укрзалізниця" піднімає ціни на квитки: чи буде в поїзді комфортно

Проїзд в поїзді подорожчає. Укрзалізниця обіцяє підвищити комфорт в вагонах
Цього року залізничні квитки подорожчають двічі. "Укрзалізниця" збирається підвищити ціни у квітні на 12%, і ще раз на 12% в листопаді.
Зараз проїзд в Інтерсіті в другому класі з Києва до Львова коштує 313,02 гривні . У квітні проїзд обійдеться в 350,58 грн . А з жовтня – 392,64 грн . У підсумку , до кінця року проїзд на поїзді подорожчає на 25,4 % .

В " Укрзалізниці " пояснюють подорожчання квитків загальним зростанням цін по країні . Останній раз залізничники підвищували вартість проїзду в 2014-му . З того часу споживчі ціни в Україні зросли на 60-70 % , в 4-6 разів подорожчала комуналка , аргументує директор з економіки та фінансів компанії Андрій Рязанцев .

"По всій номенклатурі товарів, які потрібні залізниці, істотно зросли ціни", - констатує він.

Але все ж поїзд залишиться найдоступнішим варіантом поїздки . Адже , наприклад , квиток на автобус з Києва до Львова обійдеться в 400 гривень . Інша справа , чи стане поїздка залізницею комфортнішою в зв'язку з подорожчанням квитків . У цьому розбирався сайт " Сегодня" .

Підвищення тарифів можна було уникнути

За рахунок підвищення тарифів " Укрзалізниця " покращить якість пасажирських перевезень , запевняють в компанії . У 2018 -му залізничники планують купити 60 пасажирських вагонів , 265 вагонів – модернізувати .

"Полученные средства направим на развитие пассажирской инфраструктуры. Сейчас мы закупаем пассажирские вагоны, которые производит национальный производитель. Достаточно быстрыми темпами осуществляется модернизация вагонов, инвестируем в ремонт подвижного состава", – рассказал Андрей Рязанцев.

Але цього замало. Приблизно 87 % складу українських поїздів – зношені . Для порівняння , в парку залізниць 4,54 тис . вагонів , з них в робочому стані – 3,1 тис .

" Укрзалізниця " щорічно повинна купувати 300 вагонів , щоб через кілька років відновити парк , вважає колишній заступник міністра інфраструктури Олександр Кава. Саме купувати , а не модернізувати . Більшість вагонів випущені до 1991 року. Їх просто доведеться списати через кілька років . При цьому купувати вагони повинна держава , а не " Укрзалізниця " за свій рахунок . Так роблять європейські країни – пасажирські перевезення зазвичай дотаційні .

Реклама

"Повышения тарифов можно было избежать. Правительство фактически устанавливает заниженные тарифы для Укрзализныци. Если бы госбюджет компенсировал железной дороге разницу между себестоимостью и тарифом подорожания для пассажиров бы не было. К сожалению, этот механизм у нас в стране не действует. С одной стороны, государство устанавливает тарифы, но никакой компенсации железной дороге не дает", – комментирует Кава.

При цьому проїзд в електричках не подорожчає. Місцева влада повинна давати свою згоду на індексацію тарифів . Також вони зобов'язані співфінансувати ремонт і покупку нових електричок . Цього вони не роблять . Тому приміські поїзди в країні зношені на 85-97 % – всі вони зроблені в 60-90 – х роках минулого століття .

Яким буде комфорт в поїздах

Нова постільна білизна , вагони – трансформери і поліпшення якості поїздки , якими періодично хваляться в " Укрзалізниці " – це точкові зміни . В основній масі поїзди не відповідають навіть санітарним нормам , каже координатор проекту " ПОЇЗДка " Олександр Бондаренко .

afp_photo__yuriy_dyachyshyn

Фото: AFP/YURIY DYACHYSHYN

Реклама
Основні проблеми – недотримання температурного режиму , погано випрана білизна і брудні вагони .

Дохід за рахунок підвищення тарифу може покращити комфорт в поїздах , вважає Кава. Але не у всіх .

"За эти деньги можно что-то отремонтировать, но в целом не стоит ждать, что кардинально все поменяется", – комментирует он.

Належного ефекту " Укрзалізниця " може не отримати і через застаріле тарифоутворення , вважає голова громадського контролю " Укрзалізниці " Віктор Гаврон .

"Тариф должен учитывать подвижную, инвестиционную, инфраструктурную составляющие. Этого всего нет. "Укрзализныця" не получит выгод, которых хочет. Во-первых, тариф формируется еще по советским нормам. И государство жестко регламентирует тарифы "Укрзализныци". Поэтому компания не может самостоятельно влиять на стоимость билетов", – говорит Гаврона.

У 2017 році " Укрзалізниця " заявила про плани ввести в " нічних експресах " три класи комфорту : " економ " , " стандарт " і " комфорт " . Так , поїзди класу " комфорт " будуть не старше 10 років . Кожен вагон обладнають біотуалетами , кондиціонерами та холодильниками . Пасажири зможуть придбати повноцінну їжу і користуватися холодильником і мікрохвильовкою .

Рухомий склад " стандарт " -класу буде віком до 20 років . Пасажирів не буде гарантуватися розетка в кожному купе і підсвічування підлоги вагона . А вік постільної білизни не обмежать шістьма місяцями , як це хочуть зробити в " комфортних потягах " . Плацкартні вагони залишать без кондиціонера і біотуалету .

Найнижчий рівень комфорту забезпечать в поїздах класу " економ " . Наприклад , з харчування буде тільки чай . Розеток не буде ні в плацкарті , ні в купе .

"Три класса комфортности сделает услугу более предсказуемой для пассажиров. Соответственно пассажир, покупая билет, будет знать, какой уровень комфорта ему стоит ожидать", – отмечает Александр Кава.

Але є зворотний бік введення класів комфортності . Таким чином " Укрзалізниця " узаконить невиконання існуючих норм , вважає Бондаренко . Проїзд в " комфортних " і " стандартних " поїздах буде на порядок дорожче ніж в " економних " . В силу зношеності парку залізниць може виявитися , що левова частина поїздів стане " економом " .

Реклама

"Эта инициатива – попытка ослабить нормативную базу, чтобы не нести ответственность за ухудшение комфорта проезда. Само повышение тарифов не обеспечит комфортного проезда. Инфляция съест все повышение и, в лучшем случае, все останется на том же уровне", – отмечает Александр Бондаренко.

Але для введення класів комфорту Укрзалізниця повинна отримати згоду Кабміну на самостійне визначення тарифів в " Нічний експрес " .

Найефективніший спосіб боротися за комфорт – це розголос , вважає координатор проекту правової підтримки пасажирів Бондаренко .

"Писать жалобы не имеет никакого смысла. Единственный действенный механизм – через социальные сети поднять шум, тегнуть министра инфраструктуры или главу "Укрзализныци". Обычно только после резонансного случая принимаются меры", – добавляет он.

Читайте також: Сервіс в "Укрзализниці": які права є у пасажира поїзда і як їх захистити

Як купити квиток і заощадити

Є дні , коли залізничні квитки дешевше . В окремі періоди можна заощадити до 30 % .

В " Укрзалізниці " рік розділений на 13 періодів , коли вартість проїзду може зменшуватися або збільшуватися . Періоди затверджені наказом Мінінфраструктури №170 про тарифи на перевезення залізничним транспортом .

Найдорожчий проїзд – перед Новим роком , з 25-30 грудня, він підвищується на 10 % . При цьому найдешевший день для поїздок – 31 грудня , тоді вартість квитка нижче на 30 % ніж в інший день . Дешевше можна їздити з 21 по 31 січня на 14 % і весь лютий на 5 % . Влітку проїзд дорожче на 7 % .

png_04

Також вартість квитка залежить від дня тижня . У вівторок і середу їздити дешевше , ніж в інші дні . А найдорожчий проїзд – в п'ятницю та неділю . У понеділок і суботу вартість проїзду не змінюється . На 30 % дорожче обійдеться проїзд на поїзді , який призначається додатково . Часто " Укрзалізниця " запускає їх влітку і перед святами .

При поїздках за кордон можна заощадити , купуючи два квитки на те ж саме місце і в той же вагон до кордону і від кордону .

2

Вартість поїздки не залежить від місця у вагоні : верхнє або нижнє , бічне або ні , ближче до провідника або подалі . Однак на ціну квитка впливає клас вагона : купейний , плацкартний , загальний , з місцями для сидіння першого , другого і третього класу . Їх вартість в одному поїзді може значно відрізнятися .

Деякі квитки на українські потяги можна купувати з пільговими знижками . Дітям з 6 до 14 років квиток обійдеться в 75 % від " дорослого тарифу " . Для дитини дошкільного віку , якщо вона не займає окремого місця , квиток купувати не потрібно .

Студенти за проїзд оплачують 50 % вартості квитка . Можна заощадити , не купуючи постіль, її вартість становить в квитку 25 грн .

Для тих , хто їздить на Інтерсіті , діє спеціальна бонусна програма , але тільки для пасажирів першого класу : за кожні 100 витрачених гривень можна отримати на бонусний рахунок 10 гривень . Їх можна витратити на покупку квитків , але скористатися грошима можна тільки після десятої поїздки .

Нагадаємо , раніше сайт " Сегодня" писав , що " Укрзалізниця " розглядає можливість поліпшити якість сигналу Wi – Fi в швидкісних поїздах за рахунок включення цієї послуги у вартість квитка.

Також нещодавно повідомлялося про проблему , з якою зіткнулися пасажири " Інтерсіті" – в вікна вагонів на ходу летить каміння.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Головне про гроші
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,11
56,32
52,59
25,30
57,49
54,99
52,49
24,98
58,05
57,62
49,56
27,54
59,00
57,00
51,90
26,23
59,09
57,29
55,09
27,48
61,88
59,41
55,49
27,54
61,99
59,99
55,99
27,97
61,99
59,99
55,99
27,98
62,99
60,99
56,99
27,98
-
53,05
49,72
25,15
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти