Вихід на пенсію за вислугу років: хто позбувся такої можливості і кому хочуть повернути

Права дострокового виходу на пенсію позбавили залізничників і водіїв вантажівок, але зараз пропонують повернути

Вихід на пенсію за вислугу років в Україні для окремих категорій працівників було скасовано ще в 2017 році. Зараз йдуть розмови про те, щоб повернути цю можливість. Сайт "Сьогодні" розповідає, чому хочуть повернути можливість виходу на пенсію за вислугу років і наскільки це реально зробити.

Який законопроект про пенсії розроблений

Працівники локомотивних бригад, залізничники, співробітники, які безпосередньо задіяні в перевезеннях і забезпечують безпеку руху на залізничному транспорті, були позбавлені можливості достроково вийти на пенсію ще 3 роки тому. До цього перерахованим вище категоріям працівників можна було вийти на пенсію в 55 років, і маючи стаж роботи 30 і 25 років для чоловіків і жінок відповідно.

Реклама

Як відомо, право дострокового виходу на пенсію після впровадження реформи залишилося у деяких категорій працівників, наприклад, у шахтарів, льотчиків, викладачів, медичних працівників тощо. Але були й ті, хто позбувся такої можливості.

Зараз розроблений законопроект "Про введення програм пенсійного забезпечення за вислугу років" (№ 2617), в якому прописано, що вийти на пенсію за вислугою років зможуть співробітники локомотивних бригад, водії вантажних автомобілів, які зайняті на шахтах, кар'єрах, рудниках, механізатори, плавсклад морського і річкового флоту, співробітники експедицій і бригад, які зайняті геологією, співробітники і майстри, зайняті на лісозаготівлях тощо. До речі, цей перелік може розширюватися.

Дострокова пенсія для залізничників

"Слід зазначити, що право на пенсію за вислугою років для таких професій, як машиністи, реалізовано в ряді країн ЄС. В Україні працює майже 15 тис. машиністів та їх помічників, яких позбавили права на пенсію за вислугу років, і які разом з іншими категоріями працівників в ході реформування залізничної галузі ризикують втратити як робочі місця, так і більшість соціальних гарантій", – сказано в пояснювальній записці до законопроекту, який був підготовлений за ініціативою профспілки залізничників і транспортних будівельників України.

Реклама

Галина Третьякова, голова Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, на пресконференції, присвяченій цій темі, зазначила, що залізнична галузь з 320 тис. працівниками є найбільшою в Україні. І якщо не створити рівні умови з європейськими залізничниками, трудова міграція неминуча.

"Краща європейська практика показує, що роботодавець створює недержавні пенсійні фонди, крім іншого збирає додаткові кошти, які йдуть на чесну компенсацію, яку роботодавець платить за використання найманої праці працівників залізничної галузі", – зазначила Третьякова.

Залізничники кажуть, що зараз у них велика плинність кадрів – 9,2%, для порівняння, в 2015 році вона була на рівні 4,2%. До того ж, вони працюють у важких умовах, без будь-яких пільг і з низькою заробітною платою.

"Якщо подивитися, в яких умовах працюють залізничники, то ні до схвалення цього закону, ні після умови не покращилися. А якщо подивитися на заробітну плату залізничників, то стає зрозуміло, чому щорічно з галузі йдуть десятки тисяч – щоб знайти роботу за кордоном", – говорить Вадим Бубняк, голова Профспілки залізничників і транспортних будівельників.

Читайте також:

Реклама

Наскільки це можливо реалізувати

Незалежний експерт Олександр Хмелевський в коментарі "Сьогодні" розповів, що, на його думку, треба повернути можливість для працівників, зайнятих на важких, шкідливих роботах, виходити на пенсію за вислугою років.

"Нерідко у віці 50-55 років людина має захворювання, які їй не дають можливості працювати. Такі люди позбавлені джерел доходів і не можуть себе забезпечити. Знайти додаткові кошти в бюджеті на оплату людям пенсій також можливо. На жаль, в останні роки влада проводить політику скорочення соціальних витрат. Подібна практика призвела до зниження рівня життя і падіння економіки. Адже соціальні витрати збільшують платоспроможний попит і сприяють економічному зростанню", – каже Хмелевський.

Сергій Родлер, аналітик TeleTrade, зазначає, що у цього питання багато нюансів, тому що існують галузі, де працівники змушені функціонувати в украй важких умовах, що негативно впливає на здоров'я. Тому держава повинна підвищувати привабливість подібних галузей, що грають в економіці країни вкрай важливу роль, а ентузіасти повинні мати можливість вийти на заслужений відпочинок раніше і отримувати гідну винагороду.

"Тим не менше, з останнім виникають складності. Зараз середня пенсія в країні складає близько 3 тисяч грн: мало хто, особливо молодь, спокуситься можливістю отримувати такі виплати на кілька років раніше за інших громадян, пропрацювавши півжиття у вкрай важких умовах. В цьому і головна проблема – в порівнянні з іншими країнами, які особливо стали основними центрами міграції останнім часом, соціальна сфера України розвинена дуже погано. Одними поправками до законодавства привабливість українських компаній не підвищиш – необхідною для цього умовою є економіка, що динамічно розвивається", – каже Родлер.

Експерт зазначив, що ще питання в тому, чи зможе собі дозволити це дефіцитний Пенсійний фонд, тому що пенсійний вік планують підвищувати, а індексації пенсій відкладають.

"Великим компаніям необхідно за аналогією з бізнесом з інших країн взяти ініціативу в свої руки: практично у кожній американській компанії є свій пенсійний фонд, який дозволяє накопичити працівникам солідну надбавку до обов'язкових виплат після виходу на пенсію. Крім очевидних плюсів для працівників, подібні фонди сприяють збільшенню інвестиційної активності в країні", – підсумував Родлер.


Раніше ми також розповідали про те, коли чекати індексації пенсій у 2020 році:

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,50
49,54
50,78
27,61
51,90
49,90
50,90
27,89
53,15
51,41
51,67
27,81
53,50
51,50
51,50
28,21
53,99
52,49
53,99
28,48
56,99
54,99
54,99
28,97
56,99
54,99
54,99
28,98
57,88
54,39
54,49
28,65
58,99
56,99
55,99
28,98
-
48,90
49,01
26,98
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64114.42

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3485.13

Litecoin (LTC)

90.57

Ripple (XRP)

0.64

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти