Перший віце-спікер українського парламенту Руслан Стефанчук та інші нардепи зареєстрували законопроєкт про внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення щодо заборони розміщення реклами на автошляхах № 4534.
Про це перший заступник голови Верховної Ради повідомив на свої сторінці у Facebook.
Проєкт закону пропонує встановити заборону розташовувати засоби зовнішньої реклами на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах, зокрема:
- на пішохідних доріжках та алеях;
- на велосипедних доріжках;
- у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування та на відстані менш ніж 10 метрів від краю такої смуги;
- у межах смуги відведення вулиць і доріг населених пунктів та на відстані менш ніж 5 метрів від краю такої смуги;
- над проїзною частиною автомобільних доріг;
- на відстані менш ніж 50 метрів від місця перехрещення дороги із залізничними коліями.
За словами Стефанчука, встановлені на автошляхах рекламоносії відвертають увагу водіїв, перешкоджають оцінці дорожньо-транспортної ситуації, що особливо погіршується через їх яскраве освітлення в темну пору доби. Тож ухвалення законопроєкту має привести до зменшення аварійності на автодорогах.
Нагадаємо, заборонити рекламу уздовж доріг хотіли ще 2015 року. У червні урядовий комітет з питань розвитку інфраструктури підтримав законопроєкт про заборону розміщення рекламоносіїв у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування.
А у вересні вже комітет Верховної Ради з питань транспорту підтримав проєкт закону, який забороняв розміщення рекламних білбордів біля автотрас. Однак далі справа не пійшла.