Санкції як економічна зброя для захисту територіальної цілісності та суверенітету

"Санкційна політика України, включаючи законодавчі норми, має значні недоліки та потребує удосконалення", – вважає Валентин Наливайченко

Найпотужнішою зброєю у боротьбі з агресивними та вороже налаштованими режимами назвав багатосторонні міжнародні санкції народний депутат, секретар Комітету Верховної Ради з питань інтеграції України до Європейського Союзу Валентин Наливайченко у своїй публікаціі в журналі Baltic Rim Economies.

Реклама

Агресія Російської Федерації проти України триває з 2014 року. Сім років виснажливої для нашої держави війни, окуповані Крим та Донбас, жертви серед цивільного населення, майже щоденні втрати серед військових, понад мільйон вимушених переселенців, сотні українців, незаконно ув’язнених режимом Путіна. Україна тимчасово втратила контроль над деякими своїми територіями, але довела, що є надійним щитом, який захищає Європейський Союз від подальшого поширення російської агресії.

Водночас, найпотужнішою зброєю у боротьбі з агресивними та вороже налаштованими режимами є багатосторонні міжнародні санкції. Чим інтенсивніше та краще такі обмежувальні заходи координуються на міжнародному рівні, тим вони ефективніші.

На сьогоднішній день Європейський Союз, США, Канада, Норвегія, Швейцарія та інші держави, загалом 41 країна, продовжують застосовувати секторальні та індивідуальні економічні санкції проти Росії через її агресію проти України. За оцінками Bloomberg Economics, збитки, яких зазнала російська економіка протягом періоду застосування санкцій (2014-2019 рр.), склали 10% або 150 мільярдів доларів США порівняно із показниками, прогнозованими за умов відсутності дії санкцій.

Реклама

Після ухвалення Закону "Про санкції" у 2014 році Україна також запровадила низку антиросійських обмежувальних заходів. Однак, закон часто характеризують як "димову завісу" та вважають малоефективним. Санкційна політика України, включаючи законодавчі норми, має значні недоліки та потребує удосконалення шляхом використання найкращого світового досвіду у застосуванні обмежувальних заходів.

По-перше, однією з причин низької ефективності національного законодавства є нечітка термінологія у сфері введення санкцій.

По-друге, у правових нормах відсутній механізм нагляду та контролю за введенням санкцій.

Реклама

По-третє, у Законі відсутні будь-які положення, що виключають можливості обійти санкції, зокрема, можливість використання контрольованих компаній, зареєстрованих в інших країнах.

По-четверте, немає належного контролю за грошовими коштами/товарами з Росії, які отримують стратегічно важливі підприємства України.

По-п'яте, на відміну від законодавства США, яке передбачає суворе покарання за порушення санкцій, в законодавчих актах України відсутні будь-які норми щодо зобов'язань юридичних та фізичних осіб дотримуватися санкційного режиму та нести відповідальність за його порушення. Існуючі норми відповідальності за порушення санкційного режиму роблять закон неефективним, отож протягом шести років його існування не відбулося жодного накладення штрафу на компанію чи фізичну особу, на відміну від практики, що існує у США та країнах ЄС.

Успіх санкцій ЄС та США зумовлений не лише існуванням та ефективною діяльністю контролюючих органів, це також й невідворотність покарання за порушення та прозорість санкційної політики. Зокрема, така прозорість досягається доведенням інформації про накладення санкцій до відома осіб, які несуть відповідальність за порушення санкцій, з детальним поясненням причин, підрахунком штрафів та умовами для пом’якшення або скасування санкцій.

Вважаю, що існування Закону "Про санкції", який не передбачає систематичного санкційного процесу, його належної методичної підтримки та стратегії введення санкцій, не може протидіяти не тільки російському вторгненню, але й завдає репутаційної шкоди нашій державі на міжнародній арені.

Таким чином, я переконаний, що санкції повинні бути розширені та введені передусім у відповідь на агресію Російської Федерації, її військові злочини, злочини проти людства та інші злочини, що мали місце і відбуваються на тимчасово окупованих територіях.

Як народний депутат України я розробив проєкт Закону про національні та міжнародні санкції.

Мій законопроєкт, серед іншого, визначає, як санкції – національні та міжнародні – повинні вводитися, виконуватися та контролюватися в Україні усіма органами влади, громадянами та юридичними особами.

Зокрема, пропоную, щоб Міністерство фінансів України разом із Державною службою фінансового моніторингу України було центральним органом виконавчої влади, що впроваджує та контролює санкційну політику. Це надійний орган, який повинен здійснювати нагляд та контролювати насамперед фінансові, економічні та інші аспекти санкцій.

У ході вдосконалення існуючих механізмів накладення санкцій я наполегливо рекомендую, аби Україна та її союзники брали до уваги відповідну інформацію від громадських організацій, громадських активістів, експертів у цій галузі та журналістів-розслідувачів, особливо коли йдеться про накладення санкцій на окремих осіб або про порушення застосованих обмежувальних заходів.

Переконаний, що прийняття такого закону зміцнить позицію України як у Нормандському форматі, так і в Мінському процесі у справі деокупації та відновлення миру.

На жаль, північні країни дізналися із власної історії, що таке окупація та агресія зі Сходу. Але це лише зближує нас у протистоянні агресії Росії. Оскільки санкції залишаються ключовим інструментом тиску на агресора, щоб змінити його ворожу зовнішню політику, багатосторонні міжнародні санкції проти Росії повинні бути продовжені та посилені до повної деокупації України.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,28
53,60
50,61
27,60
55,96
53,96
53,96
25,98
56,99
55,99
56,68
28,29
57,06
55,38
55,01
27,22
57,90
55,90
53,90
28,04
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,63
51,13
26,55
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63885.46

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3139.54

Litecoin (LTC)

88.27

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти