Санкции как экономическое оружие для защиты территориальной целостности и суверенитета (укр.)

"Санкционная политика Украины, включая нормы, имеет значительные недостатки и требует усовершенствования", – считает Валентин Наливайченко

Мощным оружием в борьбе с агрессивными и враждебно настроенными режимами назвал международные санкции народный депутат, секретарь Комитета Верховной Рады по вопросам интеграции Украины в Европейский Союз Валентин Наливайченко в своей публикации в журнале Baltic Rim Economies.

Валентин Наливайченко  / Фото: nalyvaichenko.org
Валентин Наливайченко / Фото: nalyvaichenko.org

Реклама

Агресія Російської Федерації проти України триває з 2014 року. Сім років виснажливої для нашої держави війни, окуповані Крим та Донбас, жертви серед цивільного населення, майже щоденні втрати серед військових, понад мільйон вимушених переселенців, сотні українців, незаконно ув’язнених режимом Путіна. Україна тимчасово втратила контроль над деякими своїми територіями, але довела, що є надійним щитом, який захищає Європейський Союз від подальшого поширення російської агресії.

Водночас, найпотужнішою зброєю у боротьбі з агресивними та вороже налаштованими режимами є багатосторонні міжнародні санкції. Чим інтенсивніше та краще такі обмежувальні заходи координуються на міжнародному рівні, тим вони ефективніші.

На сьогоднішній день Європейський Союз, США, Канада, Норвегія, Швейцарія та інші держави, загалом 41 країна, продовжують застосовувати секторальні та індивідуальні економічні санкції проти Росії через її агресію проти України. За оцінками Bloomberg Economics, збитки, яких зазнала російська економіка протягом періоду застосування санкцій (2014-2019 рр.), склали 10% або 150 мільярдів доларів США порівняно із показниками, прогнозованими за умов відсутності дії санкцій.

Реклама

Після ухвалення Закону "Про санкції" у 2014 році Україна також запровадила низку антиросійських обмежувальних заходів. Однак, закон часто характеризують як "димову завісу" та вважають малоефективним. Санкційна політика України, включаючи законодавчі норми, має значні недоліки та потребує удосконалення шляхом використання найкращого світового досвіду у застосуванні обмежувальних заходів.

По-перше, однією з причин низької ефективності національного законодавства є нечітка термінологія у сфері введення санкцій.

По-друге, у правових нормах відсутній механізм нагляду та контролю за введенням санкцій.

Реклама

По-третє, у Законі відсутні будь-які положення, що виключають можливості обійти санкції, зокрема, можливість використання контрольованих компаній, зареєстрованих в інших країнах.

По-четверте, немає належного контролю за грошовими коштами/товарами з Росії, які отримують стратегічно важливі підприємства України.

По-п'яте, на відміну від законодавства США, яке передбачає суворе покарання за порушення санкцій, в законодавчих актах України відсутні будь-які норми щодо зобов'язань юридичних та фізичних осіб дотримуватися санкційного режиму та нести відповідальність за його порушення. Існуючі норми відповідальності за порушення санкційного режиму роблять закон неефективним, отож протягом шести років його існування не відбулося жодного накладення штрафу на компанію чи фізичну особу, на відміну від практики, що існує у США та країнах ЄС.

Успіх санкцій ЄС та США зумовлений не лише існуванням та ефективною діяльністю контролюючих органів, це також й невідворотність покарання за порушення та прозорість санкційної політики. Зокрема, така прозорість досягається доведенням інформації про накладення санкцій до відома осіб, які несуть відповідальність за порушення санкцій, з детальним поясненням причин, підрахунком штрафів та умовами для пом’якшення або скасування санкцій.

Вважаю, що існування Закону "Про санкції", який не передбачає систематичного санкційного процесу, його належної методичної підтримки та стратегії введення санкцій, не може протидіяти не тільки російському вторгненню, але й завдає репутаційної шкоди нашій державі на міжнародній арені.

Таким чином, я переконаний, що санкції повинні бути розширені та введені передусім у відповідь на агресію Російської Федерації, її військові злочини, злочини проти людства та інші злочини, що мали місце і відбуваються на тимчасово окупованих територіях.

Як народний депутат України я розробив проєкт Закону про національні та міжнародні санкції.

Мій законопроєкт, серед іншого, визначає, як санкції – національні та міжнародні – повинні вводитися, виконуватися та контролюватися в Україні усіма органами влади, громадянами та юридичними особами.

Зокрема, пропоную, щоб Міністерство фінансів України разом із Державною службою фінансового моніторингу України було центральним органом виконавчої влади, що впроваджує та контролює санкційну політику. Це надійний орган, який повинен здійснювати нагляд та контролювати насамперед фінансові, економічні та інші аспекти санкцій.

У ході вдосконалення існуючих механізмів накладення санкцій я наполегливо рекомендую, аби Україна та її союзники брали до уваги відповідну інформацію від громадських організацій, громадських активістів, експертів у цій галузі та журналістів-розслідувачів, особливо коли йдеться про накладення санкцій на окремих осіб або про порушення застосованих обмежувальних заходів.

Переконаний, що прийняття такого закону зміцнить позицію України як у Нормандському форматі, так і в Мінському процесі у справі деокупації та відновлення миру.

На жаль, північні країни дізналися із власної історії, що таке окупація та агресія зі Сходу. Але це лише зближує нас у протистоянні агресії Росії. Оскільки санкції залишаються ключовим інструментом тиску на агресора, щоб змінити його ворожу зовнішню політику, багатосторонні міжнародні санкції проти Росії повинні бути продовжені та посилені до повної деокупації України.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Все новости
Показать еще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Помощь во время войны
Больше новостей
Финанс-дайджест
Больше новостей
Industry
Больше новостей
Квартирный вопрос
Больше новостей
Время зарабатывать
Техно
Больше новостей
Коммуналка
Больше новостей
Наши деньги
Больше новостей
Война в Украине
Больше новостей
Money-лайфхакер💰
Главное о деньгах
Все новости
Последние новости
Показать еще
Валюта
Курс доллара в кассах банков (покупка/продажа)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрэксимбанк Укрэксимбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Универсал Банк Универсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Топливо сегодня
95+
95
ДТ
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,15
55,01
27,63
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,17
51,02
26,81
Отставка Бориса Джонсона
Новая обложка The Economist
Рейтинг цен
Сколько стоит жилье в новостройках Киева (грн за м²)
1
Печерский Печерский
90 592
2
Шевченковский Шевченковский
57 791
3
Оболонский Оболонский
54 494
4
Подольский Подольский
51 178
5
Голосеевский Голосеевский
46 989
6
Святошинский Святошинский
36 659
7
Днепровский Днепровский
35 882
8
Дарницкий Дарницкий
35 881
9
Деснянский Деснянский
35 364
10
Соломенский Соломенский
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 в сфере IT
Востребованные специальности
Программирование

Программирование

Инженер

Инженер

Системы управления предприятиями

Системы управления предприятиями

Web-инженер

Web-инженер

Web-мастер

Web-мастер

Актуальные предложения 🔥
Выбор украинцев 🚘
Какие новые легковые авто покупали в июне
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Подробнее
Must Know
Штрафы для владельцев животных в Украине

Выгул собак опасных пород без намордника — от 170 грн

Выгул собак опасных пород без намордника — от 170 грн

Выгул собак в запрещенных местах — от 170 грн

Выгул собак в запрещенных местах — от 170 грн

Неубранные за животным экскременты — от 170 грн

Неубранные за животным экскременты — от 170 грн

Нанесение животным вреда имуществу или здоровью человека — от 1700 грн

Нанесение животным вреда имуществу или здоровью человека — от 1700 грн

Издевательство над животным — от 3400 грн

Издевательство над животным — от 3400 грн
Детальнее
Классы жилья
В чем отличие?
Эконом

Обычно это типичные многоэтажки без чрезмерных архитектурных решений, похожие друг на друга, но их основная задача – универсальность и обеспечение квартирами как можно большего количества людей. В Киеве средняя цена за квадратный метр в "экономе" составляет 27 тыс. грн.

Комфорт

В таких домах предусмотрены зоны для хранения детских колясок или велосипедов, есть гардеробные, охрана на территории, улучшенная детская площадка и паркинг. В Киеве за такие квартиры в новостройках просят в среднем 35,3 тыс. грн за кв. м.

Бизнес

В новостройках есть большие подземные паркинги с одним паркоместом на квартиру. Обычно такие здания охраняются, есть консьерж, улучшенные детские площадки, а по уходу за территорией нанимают садоводов. Жители столицы в среднем платят 57,7 тыс. грн за квадратный метр в такой квартире.

Элит

Над дизайном жилья работают приличные дизайнеры. Территория охраняется, а паркоместа обустраивают с запасом. В таких жилых комплексах строят теннисные корты, бассейны, супермаркеты, частные школы и т.д. В Киеве один квадратный метр такого жилья стоит в среднем 98,8 тыс. грн.

1 /2
Все о квартирах
статистика
Курс криптовалюты сегодня

Валюта

Цена, usd

Bitcoin (BTC)

66066.54

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3179.29

Litecoin (LTC)

84.27

Ripple (XRP)

0.54

Наша экономика
5 главных цифр
1
Потребительская инфляция Потребительская инфляция
18%
2
Учетная ставка Учетная ставка
25%
3
Официальный курс евро Официальный курс евро
29,7 грн
4
Официальный курс доллара Официальный курс доллара
29,25 грн
5
Международные резервы Международные резервы
$22,8 млрд
Знать больше💡

Нажимая на кнопку «Принять» или продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с правилами использования файлов cookie.

Принять