2021 року Україна зареєструє ще 10 продуктів з географічним зазначенням (GI). До їх числа увійдуть херсонські кавуни і карпатський мед. За розрахунками уряду, такі кроки залучать інвесторів і допоможуть розвитку туризму в Україні.
Про це повідомив заступник міністра розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства Олександр Романишин, передає Інтерфакс-Україна.
"Ми розраховуємо на 10 нових географічних брендів наступного року – це і херсонські кавуни, і карпатський мед. Це створює передумови для розвитку туризму там, де ці географічні назви реєструються", – сказав чиновник.
Нагадаємо, раніше продуктом з географічним зазначенням стала "Мелітопольська черешня". А як перше українське GI реєстрацію отримала "Гуцульська овеча бриндзя".
Як відомо, проєкт "Географічні вказівки в Україні" фінансується ЄС. Він спрямований на розвиток системи географічної ідентифікації в рамках асоціації з Євросоюзом. Всього існує три варіанти лейблів GI (geographical indications):
- PDO (protected designation of origin) – захищена вказівка місця походження;
- PGI (protected geographical indication) – захищене географічне зазначення;
- TSG (traditional specialities guaranteed) – гарантія традиційності.
Також 2019 року Верховна Рада України прийняла в другому читанні і в цілому законопроєкт про вдосконалення правового захисту географічних зазначень (GI) № 1065, який зокрема забороняє використовувати назви "шампанське" і "коньяк" для напоїв, не вироблених у Франції.
Ухвалення цього закону передбачено зобов'язаннями України в рамках євроінтеграції, а також міжнародним законодавством про захист інтелектуальної власності.
По всьому світу "шампанське", яке вироблене не в регіоні Шампань, називається просто ігристим вином, а нефранцузький "коньяк" – бренді. Також, наприклад, українські виробники сиру з 2023 року не зможуть використовувати найменування "фета".