ФРТУ закликає ТСК по УЗ комплексно оцінити діяльність правління та Наглядової ради "Укрзалізниці" за весь період с 2017 по 2020 рік

Адже саме в останні роки в діяльності АТ "Укрзалізниця" спостерігалося багато негативних тенденцій

Федерація роботодавців транспорту України (ФРТУ) закликає Тимчасову слідчу комісію ВР провести комплексну і детальну оцінку діяльності всього правління та Наглядової ради АТ "Укрзалізниця" і кожного з їх членів за весь період із 2017 по 2020 рік. Адже саме протягом останніх років в діяльності АТ "Укрзалізниця" спостерігалося багато негативних тенденцій: "Укрзалізниця" була не в змозі виконати заявлені плани перевезень, а власникам вантажу доводилося миритися з постійним зростанням термінів доставки вантажів і збільшенням витрат. Відповідне звернення ФРТУ розмістила на своєму сайті, повідомляє "Politeka".

"ФРТУ підтримує рішення Верховної Ради про утворення Тимчасової слідчої комісії з питань перевірки та оцінки стану акціонерного товариства "Українська залізниця", розслідування фактів можливої бездіяльності та порушення законодавства, що призвели до значного погіршення технічного стану підприємства та основних виробничих показників", - сказано у повідомленні.

Реклама

ФРТУ вказує, що останніми роками в діяльності УЗ спостерігалося багато негативних тенденцій. Так, у 2019 році порівняно із 2016 залізничні перевезення впали на 10% (до 312,9 млн тон), тоді як автомобільні у цей же період зросли на 54%. Середній обіг вантажного рухомого складу для напіввагону у 2016 році склав 7,58 діб, а у 2018 вже 8,97 діб – це погіршення на 18%.

"Однією з основних причин цього операційного занепаду є хронічна неспроможність "Укрзалізниці" виконати власну інвестиційну програму. У 2016-2018 роках виконання інвестиційної програми "Укрзалізниці" не перевищувало 67%, а у 2019 році взагалі знизилося до 50% (9 млрд грн при затвердженому плані в 18 млрд грн)", - вказує ФРТУ.

Постійне невиконання інвестиційної програми також призвело до деградації інфраструктури: зараз понад третина залізничних колій потребує ремонту. Це призводить до зниження швидкостей руху та погіршення експлуатаційних показників залізниці. Розвиток інфраструктури вартий окремої уваги: якщо в період з 1991 по 2012 рік в Україні електрифікувалося в середньому понад 100 км на рік, то з 2014 по 2020 роки електрифіковано всього 14 км, зазначають у федерації.

Реклама

"Прогресуюча неефективність роботи АТ "Укрзалізниця" у свою чергу негативно впливала на українські підприємства та економіку. Попереднє керівництво "Укрзалізниці" на це не зважало, і приділяло головну увагу підвищенню залізничних тарифів різноманітними засобами. Однак, зростання тарифів (у 2,1 рази за період 2014-2019 р.) призводило до втрати вантажів і доходів. Постійні підвищення тарифів без операційних покращень та зрушень в якості сервісу підірвали довіру суспільства до АТ "Укрзалізниця" та призводили до політичної напруги", - наголошують у ФРТУ.

У федерації нагадують: фактично компанією керують наглядова рада та правління. Причому більшість теперішнього складу наглядової ради, включаючи голову, перебувають на посадах вже майже 3 роки. А в пояснювальній записці до постанови ВРУ про створення ТСК цілком слушно зазначається: "за результатами 2019 року Акціонерне товариство "Українська залізниця" показало найгірші показники виробничої діяльності з дня проголошення незалежності України майже по всіх напрямках діяльності. Різке погіршення виробничої дисципліни, стану безпеки руху поїздів відбуваються з початку 2017 року по теперішній час".

"Водночас, нинішній голова правління АТ "Укрзалізниця" Володимир Жмак працює в компанії трохи більше півроку, з 26 серпня 2020 року. І саме в останні кілька місяців у роботі "Укрзалізниці" спостерігаються певні зміни на краще. Середній обіг вантажного напіввагону зменшився з 9,91 діб у грудні 2019 до 6,7 діб у грудні 2020 – це покращення на понад 33%! Власники вантажів відзначають поліпшення якості сервісу, яке відображається в збільшенні швидкості доставки вантажів та кількості схвалених заявок на вантажні перевезення.

Реклама

Варто зазначити, що при поточному правлінні "Укрзалізниця" почала закупівлю електроенергії напряму у виробника електроенергії "Енергоатома", що дасть змогу економити близько 4 млрд грн щорічно. Залишається відкритим питання, чому раніше поточна Наглядової рада АТ "Укрзалізниці" та попередні правління на це не звертали уваги", - підкреслюють у ФРТУ.

Саме тому, на переконання федерації, Тимчасовій слідчій комісії Верховної Ради необхідно провести комплексну та детальну оцінку діяльності всього правління та всієї Наглядової ради АТ "Укрзалізниця" та кожного з їх окремих членів за весь період 2017-2020 років.

Як відомо, Верховна Рада у січні створила Тимчасову слідчу комісію, щоб розслідувати зловживання в УЗ у 2017-2020 роках, у тому числі і порушення на суму у 12 мільярдів. Проте після першого засідання ТСК звернулася із запитом до Кабміну і Наглядової ради УЗ оцінити діяльність нинішнього глави УЗ Володимира Жмака, хоча він був призначений на цю посаду лише наприкінці 2020 року.

У свою чергу ексміністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що замість того, аби розслідувати причини критичної ситуації в "Укрзалізниці", новостворена ТСК займається полюванням на відьом. Адже замість того, щоб неупереджено підійти до ситуації в компанії та розібратися, яка причина провалу всіх запланованих реформ, відбувається боротьба: одне політичне угрупування хоче перебрати контроль над "Укрзалізницею" у іншого.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,28
53,60
50,61
27,60
55,96
53,96
53,96
25,98
56,99
55,99
56,68
28,29
57,06
55,38
55,01
27,22
57,90
55,90
53,90
28,04
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,63
51,13
26,55
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63036.26

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3121.28

Litecoin (LTC)

87.88

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти