Бензин і дизпаливо можуть подорожчати відразу на 5 гривень за літр через квоти

Влада розглядає ідею введення 30% мита на імпортні нафтопродукти

В Україні можуть подорожчати бензин і дизпаливо, хоча наші нафтопереробні заводи (НПЗ) поступово нарощують їх випуск. Причина – можливе введення з 1 травня квот на його імпорт для захисту вітчизняного виробника в обсягах не більше 50% ринку для палива з РФ і Білорусі і 30% – для інших зарубіжних постачальників.

Все, що понад квоту, обкладатиметься митом у розмірі 30% вартості палива (без акцизів), що призведе до його подорожчання до плюс 5 грн/л. Нагадаємо: зараз Україна імпортує близько 80% нафтопродуктів, в тому числі 54% бензину (частка Білорусі становить 40%, ЄС – 14%) і 85% ДТ (32% – з Білорусі, 42% – з РФ і 11% – з ЄС).

Реклама

Очевидно, що якщо квоти введуть (зараз ця пропозиція на розгляді в міжвідомчій комісії при Кабміні), то, за словами експертів паливного ринку, це призведе до дефіциту насамперед дизпалива, використовуваного для вантажоперевезень і в агросекторі. Влада поки скупо коментує, яке може бути прийнято рішення. "Пропозиція вивчається", – відповіли нам в міжвідомчої комісії.

"Кременчуцький НПЗ (дає 90% нашого палива) може дати 4,5 млн т на рік, – каже директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн. – На піку споживання, це серпень-листопад, дефіцит на ринку становитиме близько 30%, це приблизно 200 тис. т. На всі додаткові обсяги, які потрібно завести, необхідно буде платити мито в розмірі 30% вартості. Сьогодні дизпаливо коштує $ 600/т, 30% виходить, що ми будемо змушені імпортувати з митом, яка додасть цінами близько 5 грн/л".

Втрати становитимуть понад 2,5 млрд грн

Голова Федерації металургів України Сергій Біленький оцінив втрати гірничо-металургійного комплексу, на який припадає 7-8% споживання ДП, від неминучого подорожчання палива в разі введення квот в 2,5 млрд грн на рік. Це як прямі втрати від закупівлі палива для виробничих потреб, так і непрямі, від подальшого подорожчання залізничних тарифів.

"Наші втрати прямі і непрямі становитимуть понад 2,5 млрд грн, кожен громадянин відчує на собі ці наслідки через виток інфляції, девальвації і так далі. Якщо хочете цій галузі допомогти, є незліченна кількість інших механізмів, аж до прямої державної підтримки, але це не повинно бути за рахунок інших галузей і населення", – заявив Біленький.

Проти квотної ініціативи і президент "Нафтогазової асоціації України" Дмитро Кулик. За його словами, це не тільки викличе дефіцит палива, але і зруйнує сформовану диверсифіковану систему його поставок на український ринок.

Реклама

"Немає сенсу навіть починати процедуру розслідування, оскільки підстав для введення квот або мит немає. Зараз ми отримуємо паливо з 10-ти напрямків і забули, що таке криза. Введення обмежень призведе до підвищення цін для всіх споживачів і запустить ланцюжок інфляції", – упевнений Кулик.

Можуть бути відповідні заходи

Нарешті, юрист Анжела Махінова впевнена, що ініціатива обмежити імпорт палива з усіх країн несе великі ризики для України як країни-члена СОТ.

"У рамках СОТ Україна має негативний досвід введення мит. Це 2013 р коли ми ввели обмеження на імпорт легкових автомобілів, а Японія це рішення оскаржила. В результаті ми змушені були скасувати їх. Зараз ми можемо наступити на ті ж граблі, але тоді ми були відносно "молодим" членом СОТ і нас могли зрозуміти і пробачити, але якщо ми повторимо це – то нас можуть розцінювати як злісного порушника міжнародних правил торгівлі", – зазначила Махінова.

Також, за її словами, обмеження на імпорт палива до України може спровокувати відповідні заходи постраждалих країн щодо українського експорту.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,28
53,60
50,61
27,60
55,96
53,96
53,96
25,98
56,99
55,99
56,68
28,29
57,06
55,38
55,01
27,22
57,90
55,90
53,90
28,04
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,63
51,13
26,55
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63997.83

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3149.11

Litecoin (LTC)

88.24

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти