Кілька великих рітейлерів оголосили про створення майданчиків продажів в інтернеті. За допомогою такої мультиканальної – можливості отримати товар за допомогою різних каналів комунікацій – мережі сподіваються збільшити попит. Новачкам доведеться несолодко при освоєнні інтернету, вважають експерти. Їм треба буде нарощувати маркетингові бюджети, пише ABCNews.
Мережі стали активно освоювати інтернет кілька років тому. Наприклад, в 2014 році великий український fashion-рітейлер Helen Marlen Group закрила близько 30% своїх магазинів і звернула увагу на інтернет-майданчик.
Освоєння інтернету – данина часу. "Світові мережі, які відмовилися впроваджувати мультиканального, змушені були закрити всі свої магазини", – зауважує керівник групи управління асортиментом мережі "Ельдорадо" В'ячеслав Схильний. Така ж доля, як вважає експерт, чекає і українських гравців.
Для рітейлерів зараз впровадження мультиканального – це можливість підтримати падаючий попит. "Ми розраховуємо, що інтернет-майданчик буде продавати стільки ж, як і один магазин мережі", – пояснює генеральний директор компанії "Ультра" Андрій Макаров.
Це стане добрим бонусом для багатьох магазинів, враховуючи падіння продажів у цьому році. За даними Державної служби статистики, у серпні роздрібний товарообіг скоротився на 18,8% в порівнянні з аналогічним місяцем минулого року. У непродовольчому ритейлі вони знизилися ще більше. За даними співвласника компанії Zeebra Дмитро Єрмоленко, за вісім місяців обсяг реалізації в натуральному вираженні скоротився приблизно в два рази в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. У гривневому еквіваленті обороти порівнянні. Така ж ситуація спостерігається і в сегменті побутової техніки та електроніки.
Майданчики для продажів в інтернеті бувають різними. Дешевий шлях – розміщення на торгових майданчиках, так званих маркетплейсах. Річні пакети з базовим функціоналом не вдарять по маркетинговому бюджету. При грамотній роботі з маркетплейсамі – оформленні каталогів товарів, повному описі пропозицій компанії, швидкого зворотного зв'язку з потенційними замовниками, які зробили запит в компанію, – можна генерувати до 80% продажів.
Керівник компанії AppleMint Андрій Казанцев пояснює, що в створення потужної майданчика необхідно вкласти не менше $ 40-50 тис., Ще десятки тисяч доларів необхідно щомісяця витрачати на просування сайту в пошукових системах і соціальних мережах.
Якщо правильно підійти до створення майданчика, наприклад, для продажу одягу або взуття, то термін окупності буде не менше року. Правда, для досягнення цього результату треба буде нівелювати кілька ризиків.
Ризики дебютантів
Новачкам складно переманити клієнтів у найбільших інтернет-магазинів, тому що вони формували свою аудиторію протягом довгого часу за допомогою низьких цін. "Зараз ситуація змінилася і вартість товару у всіх каналах однакова", – підкреслює Схильний. Основними конкурентами для новачків стануть великі українські інтернет-магазини, наприклад, Rozetka.
Збільшаться й витрати на логістику, передрікає спеціаліст з комерційної нерухомості Зінченко. Наприклад, потенційному покупцеві взуття можуть привезти три пари чобіт – на розмір більше і менше замовлених в інтернеті. Але гарантій того, що їх придбають, немає. Навіть при виборі потрібного розміру пара чобіт може не підійти споживачеві.
Небезпечним є і намір деяких ритейлерів відкривати так звані пункти видачі товарів, які клієнт замовив в інтернеті. По такому шляху, наприклад, вже пробувала піти мережу Protoria. У результаті власники MTI змушені були відмовитися від цього бізнесу.