Своя справа: айтішник запустив стартап для відправки посилок

Сервіс працює за принципом "кожен користувач і замовник, і листоноша"

Коли майже 10 років працюєш в одній компанії, нехай навіть дуже солідній, може стати нудно.

"Я почав почуватися дрібним гвинтиком, який не впливає на кінцевий результат. Це не дуже мотивує", – розповідає Ярослав Львович, інженер комп'ютерних систем і мереж, випускник КПІ.

Він прийшов до великої агропромислової компанії на першому курсі молодшим IT-фахівцем, а пішов керівником відділу розробок. Кар'єрне зростання було, але не вистачало самореалізації.

Реклама

"Хотілося почуватися важливим. Не виконувати одну функцію в холдингу, а бути корисним суспільству", – пояснює свої мотиви Ярослав.

Прийнявши рішення, просто покинув насиджене місце і фрілансував. І тут промайнула ідея стартапу.

"Другу-зернотрейдеру знадобилося переправити до Німеччини зразки зерна клієнтам. Це виявилося великою проблемою: у великих перевізників обмеження на доставку органіки, – розповідає Львович. – Відправив з оказією, убивши на пошуки кур'єра масу зусиль".

А Ярослав задумався: чому б не створити зручний сервіс, який об'єднує замовників і виконавців-доставщиків?

Стартовий капітал: 9 років досвіду і 3 розробники

Спочатку Ярослав зайнявся вивченням ринку. Виявилося, він напівзайнятий і низькоконкурентний. Схожі стартапи є, але якість програмного забезпечення слабенька, і її нескладно переплюнути. Тоді айтішник почав збирати команду розробників. У вересні минулого року підібрав фахівців, а в травні поточного сервіс запрацював. Тепер Ярослав Львович – співзасновник мобільного сервісу доставки посилок попутниками. Його проект стартував завдяки трьом розробникам і власноруч докладеним зусиллям.

Реклама

"Я виконував функції менеджера-організатора. Вивчав розробку мобільних додатків, а коли прийшов час – сам сів за "верстат" і дописав додаток, – згадує айтішник. – Цього вчаться роками, а у мене було всього два тижні, щоб вивчити мову програмування з нуля, закінчити роботу і вчасно запустити сервіс".

Ярослав сам студіював тонкощі адміністрування, основи маркетингу. Благо, у фінансовій сфері у нього вже був багаж знань з попередньої роботи. Але все одно виходило, що для проекту раз у раз потрібно було вникати в нові області.

"Можна найняти консультанта, але вони за тебе мислити не стануть. Все одно треба самому добре вникнути в суть, розібратися, що потрібно для роботи", – каже Львович.

А для душі і зміцнення духу весь час читав історії успішних людей і кейсів.

Спочатку обходилися коворкінгом, а коли команда розширилася, вигідніше стало знімати невеликий офіс. Головним генератором нових користувачів для сервісу став Facebook, несподівано ефективним каналом продажів виявився Telegram, а з просуванням блогери допомогли. Тепер, за словами співзасновника сервісу, проект дозрів навіть для участі в конкурсах стартапів (подали заявку на участь).

"На конкурс треба приходити з уже робочою моделлю. А у нас – запущений продукт, статистика і досвід, є що показати і чим поділитися", – міркує автор ідеї.

Найважче

Ніщо не далося Ярославу так важко, як запуск вже готового, відшліфованого сервісу.

Реклама

"Першого місяця після старту потрібно було не просто добитися збільшення кількості користувачів, а й успішних кейсів (бізнес-ситуацій), – говорить Львович. – Все, що робилося до цього, було зрозуміло. А коли від тебе вже не все залежить – неясно, за які ниточки смикнути, щоб спрацювало".

Пожинати перші плоди дуже важко, але цікаво. Першого дня після запуску сервісу Ярослав з маркетологом буквально щогодини цікавилися, чи заходив до системи хоч хтось, і раділи кожному новому зареєстрованому користувачеві.

"На щастя, робота в холдингу була хорошою школою стресостійкості. Це допомогло тримати себе в руках і навіть відносно спокійно спати ночами", – зізнається Львович.

Як змінилося життя

Коли був найманим працівником, міг розраховувати на стабільний дохід і передбачуване завтра. Зате підпорядковувався кільком керівникам і так втомлювався від офісної бюрократії і формальностей, що додому приходив емоційно вичавленим.

"Тепер, коли зайнятий тим, що приносить радість, моральне виснаження пройшло. А робочий день і раніше 8-годинним не був", – ділиться IT-фахівець.

Родина, за його словами, від змін тільки виграла. До того ж Ярослав перестав спілкуватися з людьми, з якими пов'язували справи і ні краплі позитивних емоцій.

"По роботі доводилося мати справу з усякими енергетичними вампірами, – згадує він. – Яке щастя, що є можливість їх уникати!"

У співзасновника стартапу з'явилися амбітні плани: до нового року він планує в рази збільшити "штат" користувачів сервісу, зібрати відгуки та вдосконалити додаток. А потім вийти за межі України і залучити до 50% учасників-європейців.

Успіх в цифрах

З моменту виникнення ідеї до запуску стартапу пройшло близько року і 2-3 місяців. Ярослав починав роботу з командою з трьох розробників, але вже до моменту запуску продукту маленький штат подвоївся. Яка сума для цього знадобилася, він не розголошує, але каже, що аналогічні стартапи тягнуть на десятки тисяч доларів, адже на зарплату одному тільки IT-фахівцеві на місяць треба 2000 доларів як мінімум.

Після першого місяця роботи сервіс мав аудиторію близько 4400 користувачів. Другий закінчили з 10 тисячами, а неповний третій подвоїв цей результат. Ці 20 000 з хвостиком користувачів – це люди, які потенційно можуть як відправляти, так і перевезти багаж, найчастіше мандрівники. В день на сервісі висить щонайменше 3500 актуальних поїздок і 500 посилок. Творці збиралися починати з української аудиторії. Але вийшло, що лише 25% користувачів – з України. Решта теж українці в своїй більшості, але розкидані по всьому світу. Найбільше їх в РФ, Польщі, Німеччини, Італії.

"Є люди з США, Аргентини, Індії! Сам дивуюся, як вони нас знайшли", – жартує Львович.

Прибутку він наразі не отримує: стоїть завдання проаналізувати, який попит на сервіс, а потім – модернізуватися..

Поради бувалого

Головний висновок, зроблений досвідченим стартапером: якщо занадто переживати і розглядати проблеми як трагедію, а не звичайні завдання, то краще за проекти і не братися. Філософський підхід до справ – порятунок нервової системи.

"Інакше можна з глузду з'їхати. Насправді будь-який успішний проект – це величезна кількість помилок, шишок і зроблених висновків, – вважає Ярослав. – Жодна компанія, думаю, з першої спроби не отримала суперприбуток – всі пройшли тернистими шляхами". 

У сфері перевезень варто більше приділяти уваги питанням безпеки, тепер точно знає він. Раніше його сервіс давав просто рекомендації і пам'ятку, як приймати посилку, на що звертати увагу, щоб мінімізувати ризик влипнути в неприємності. Але в наш час цього мало.

"Треба відрегулювати систему оплати через систему замість готівки, – каже Ярослав. – Щоб виконавець гарантовано отримував винагороду, а відправник знав, що його гроші не віддадуть, поки посилка не доїде".

До речі, соціальні мережі і профайли для верифікації користувачів стали набагато інформативніше, ніж їх документи, вважає Львович: профіль на Facebook або Google-акаунт розкажуть про людину більше, ніж її паспорти. На ці дані і слід орієнтуватися в питаннях безпеки.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64362.3

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3138.26

Litecoin (LTC)

84.76

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти