Як розвивати малий і середній бізнес і залучати в нього інвестиції. Про це говорили на сьогоднішньому форумі у Києві. На зустрічі, зокрема, прозвучали такі цифри: дев'ять з десяти компаній закриваються, не витримавши конкуренції. Лише чверті представників малого та середнього бізнесу вдається зацікавити інвесторів вкласти гроші.
Спочатку була ідея, потім – пошук команди і інвесторів. Так три роки тому у Дніпрі запрацювала нова компанія. Вона виробляє конвеєри для елеваторів, птахофабрик і кондитерських підприємств. Самі проектують, і самі збирають свої розробки.
"На сьогоднішній день наша продукція представлена по всій Україні – це найбільші агрохолдинги, найбільші корпорації. Якщо говорити про європейські і про зовнішні ринки, то на сьогоднішній день це є нашою метою", – говорить Павло Харковець, директор підприємства.
Уже знайшовся і інвестор з Євросоюзу, який буде вкладати гроші у виробництво зрошувальних систем.

Знання для розвитку компанії її керівник – Павло Харковець – отримав у Школі малого і середнього підприємництва. Вона – одна з організаторів сьогоднішнього форуму, де розповідали – як зробити свій бізнес успішним.
Незважаючи на розвиток інтернету і роботизацію без підприємця, який керуватиме процесом, не обійтися. Для присутніх вони – і вчителі, і мотиватори рухатися вперед.
"Ми, бізнес, повинні взяти на себе відповідальність навчити, підштовхнути людей займатися підприємництвом. І це всім вигідно: і мені, як бізнесмену, і людям, і пенсіонерам. Тому що створяться мільйони робочих місць, де люди будуть отримувати зарплату, платити податки. А інакше економіка буде в стагнації", – зазначив Василь Хмельницький, засновник інвестиційної групи UFUTURE.
Визначити мету і знайти однодумців – з цього потрібно починати власну справу. Але не обійтися без наполегливості і капіталовкладень.
"Головне поставити мету і йти до неї і не брати до уваги, скільки разів ти впав, головне піднятися на один раз більше. Гроші є – у населення, у бізнесу. На руках сотні мільярдів гривень, зараз питання в перспективних, зрозумілих, прозорих проектах", – каже Сергій Позняк, власник і гендиректор групи компаній.
Якщо ідею вдалося успішно реалізувати в Україні, то закордонні експерти пропонують просувати її також на зарубіжних ринках.
"Українські компанії мають хорошу репутацію в тому, що стосується якісної інженерії. Технології – сектор, який буде дуже важливий і його цінність буде рости. Друге – це напевно агробізнес. І третє, що варто згадати – індустрія моди", – відзначає Рік Расмуссен, професор університету Berkеley.
Втім спочатку, як стверджують учасники форуму, слід отримати необхідні знання. Як зайняти вільну нішу на ринку, вибрати галузь, яка буде розвиватися в найближчі роки і правильно представити себе покупцеві.
Раніше президент України Володимир Зеленський провів зустріч з представниками бізнесу.
Також Зеленський зазначив, що влада протягом наступних п'яти років не буде заважати бізнесу. Він закликав підприємців інвестувати в Україну "час, гроші та ідеї".
Читайте також:
- Зеленський зустрівся з бізнесом: головні заяви
- Зеленський провів зустріч з представниками бізнесу: про що говорили
- Зеленський заспокоїв бізнес: Україна не буде оголошувати дефолт
- Бізнесу в Україні полегшили життя: Зеленський скасував 161 указ президентів
- "Не заважати бізнесу": Зеленський озвучив важливе завдання для держави на п'ять років