Як відкрити магазин-барахолку: бізнес-план

24 вересня 2017, 11:47

Христина Коновалова

На торгівлі старими речами в онлайні заробимо 9000 грн в місяць

В останній виток кризи українці все активніше використовують можливості покупки-продажу старого одягу, взуття та іграшок в соціальних мережах. Благо для цих цілей створені спеціальні групи – барахолки. Ці тусовки, як правило, закриті від сторонніх очей, але отримати доступ туди нескладно: потрібно пройти схвалення адміністратора і не порушувати правил поведінки в групі. Барахолки можуть бути розділені за нішевим (взуття, дитячі речі, постільну білизну) або за регіональним принципом (Луцьк, Рівне, Тернопіль, Харків). "Україна активно йде в онлайн. Тому продажу через соцмережі можуть стати непоганим варіантом підробітку для сім'ї і навіть вирости в повноцінний бізнес. А все тому, що на старті інтернет-продажі не вимагають великих фінвитрат, але якщо правильно підбирати асортимент і вміти комунікувати з клієнтами, то обсяги торгівлі будуть постійно зростати", – вважає глава Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос. Тому "Сегодня" вивчила перспективи запуску невеликого онлайн-магазину з продажу вживаних речей в Києві.

Реклама

Бізнес-план магазинчика б/в товарів

1. Опис проекту

ВідкриваємовКиєвіонлайн-майданчикз торгівліб/в одягом"Ексклюзив".Будемовсоцмережахпропонуватичоловічий,жіночий,дитячийодягіаксесуари.Орієнтуємосянасезонніпотребилюдей,запропонуємоякісний,чистийтоварза демократичними цінами.Васортиментібудутьтакожб/в іновібрендовітовари-такзваніпрольоти.За оцінками,якщощодняодна людинакупитьтоварівнасереднійчекв300грн,нашпроектокупитьсячерезсіммісяців.

2. Стартовий капітал

Реклама

Длязапускупотрібнообладнання:ноутбук,модем-роутер,мобілка,фотоапарат(можнавикористовувати"мильницю"абосмартфон,алезхорошимдозволомкамери),сканер,принтер.Закладемо20тис.грн.Створюватисайтне будемо -спочаткубудемопрацювативсоцмережах.Дляцьогов"Фейсбуці"організуємогрупупідінтернет-магазинібудеморозміщуватитоварврозкручених"блошиних ринках".Спочаткупродамосвоїб/в речі,атакожречіродичівідрузів.Далібудемозакуповуватисеконд-товари.Наформуванняасортиментузакладемо5тис.грн.

ВСЬОГО: 25 тис. грн.

3. Маркетинг, реклама

Постараємосяотримувати безкоштовнерозкручуваннямінтернет-магазину,алезакладемо500грннапокупкуправарозміщуватив"блошиних ринках"комерційніпости,оскількивдеякихгрупахєтаківимоги.Будемоконкурувативцінахзпопулярнимисеконд-майданчиками,які працюютьвсоцмережах.Постійнимпокупцямзапропонуємоневеликізнижки,навітьв10грн,щобклієнтицікавилисянашимасортиментом.Задоволенихпокупцівпопросимозалишативідгуки.

ВСЬОГО: 500 грн в місяць.

 4. Поточні витрати

Реклама

Разпроектбудепрацювативонлайні,не потрібноорендуватиприміщенняпідмагазин-працюватибудемоз дому.Врезультатізаощадимонаорендіприміщення.Алезакладемовпоточнівитратиоплатуінтернету,мобз'вязку,ремонтутехніки(до500грн).Анайманіпрацівникинастартіне потрібні:проектзабезпечуєсамозайнятістьсамомупродавцеві(2000грнвмісяць).Ще500грнзакладемонапоїздкидлязакупівлітоваруійогодоставкузі складудодому.Крімтого,2000 грн намісяцьпотрібнопередбачитинапідтримкутоварногоряду.

В тренді
"Укргазбанк" залишиться державним, але туди пустять іноземного акціонера

ВСЬОГО: 5000 грн в місяць.

5. Окупність проекту

Якпояснюютьексперти,середнянацінкавонлайн-секондістановить50-100%.Тобто,якщозакупівля1кгсекондутягнена70грн,топристойніджинси(вагою500-700грамів)можнапродатиза150грн.Припустимо,якщощодняунасбудутькупуватитоварнасереднійчекв300грн,тозамісяцьзаробимо9000грн.Мінусуємо поточні(5000грн)імаркетингові(500грн)витрати(всього5500грн),отримуємодохіду вигляді3500грн.Виходить,щозурахуваннямпочатковихінвестиційв25тис.грннашпроектокупитьсячерез7місяців.

Перед відкриттям: вивчаємо ризики

Реклама

Згодом можна буде піти від формату торгівлі тільки уживаними речами і зайнятися продажем нових речей, на які є попит на українському ринку. Тим більше що формат онлайн-торгівлі речами в соцмережах є універсальним для будь-якого підприємця: тут може працювати не тільки домогосподарка, студент або молода мама, але і великі виробники товару або оптові продавці. "Перспективи в онлайн-торгівлі нескінченні, оскільки можна торгувати вузькоспеціалізованими речами – старовинними картинами, радянськими меблями, хендмейд-ляльками і речами з конопель. А можна йти в широкий профіль – продавати паралельно штори з Китаю, дитячий одяг з В'єтнаму, чоловіче взуття з Туреччини і жіночі аксесуари з Білорусі. В даному випадку вибір товарного асортименту залежить від креативного мислення підприємця і онлайн-майданчиків, обраних для просування і пошуку покупців", – говорить Андрій Кривонос.

УПРАВЛІННЯ. Уважно вивчіть всі деталі ринку. "Обов'язково відстежуйте новинки в ніші, де хочете будувати бізнес. Вивчайте, які пропозиції конкурентів користуються шаленим попитом серед покупців: вони можуть пропонувати постільну білизну зеленого кольору в цяточку, а ви знайдете таку ж, але з більш стильним принтом в клітку або смужку. Корисно постійно шукати нових постачальників, які оновлюють товар, роблять якісну продукцію і формують демократичну цінову політику. Тоді якщо покупцям сподобається стилістика, скажімо, одягу або взуття, вони постійно стежитимуть за новинками постачальника. А все тому, що якщо товар подобається, то улюбленому бренду не змінюють. Не можна забувати і про модні тенденції: моделі в італійських журналах або окремі технічні новинки на китайському ринку можуть викликати ажіотаж серед українських покупців. Якщо звертати увагу на такі деталі, підприємець зможе створити ефективну бізнес-модель, де товар буде розпродаватися на ура, а залишки продукції виявляться мінімальними", – пояснює онлайн-продавець Інга Зінченко.

Важливо: слухати клієнта і інтуїцію

Комунікабельність і терпіння – ось якості, якими повинен володіти ідеальний інтернет-продавець. А ще, звичайно, знадобиться згадати про дбайливості, адже, як то кажуть, гроші люблять рахунок. "Онлайн-торгівля – сегмент послуг, де підприємцю доводиться по максимуму спілкуватися з людьми, хоч і віртуально. Тому важливо вміти підбирати потрібні фрази, якщо покупниця в поганому настрої або хоче щось купити, але що – сама не знає. Бувають клієнти з складним характером. Таких не влаштовує все: ціна, розмір, склад матеріалу, умови доставки ... Щоб не потонути в морі спілкування з людьми, потрібно відразу озвучити правила взаємодії. тобто, наприклад, товар відправляється за передоплатою, відправка відбувається за 1 -3 дні зі складу, заміна товару можлива в разі виробничого браку. Чіткий перелік правил дозволить заощадити час і нерви і продавцеві, і покупцеві. Але озвучивши правила, необхідно чітко їх дотримуватися – інакше високий ризик, що за підприємцем закріпиться репутація необов'язкового продавця, а це може серйозно знизити обсяги торгівлі", – говорить онлайн-продавець Ірина Марченко.

Кожен продавець сам визначає стиль онлайн-торгівлі. "Для визначення стилю "включайте" інтуїцію. Наприклад, постійним клієнтам можна зробити невелику знижку в 10-50 грн або подарувати сувенір. Така увага невтратна, але приємна покупцеві, і підвищує шанси, що людина знову звернеться за покупкою. Інтуїція корисна ще й в нестандартних ситуаціях. Наприклад, продавець продає свій товар тільки по передоплаті, але постійний покупець просить прислати річ післяплатою поштою і обіцяє сплатити при отриманні. Є, звичайно, ризик, що він не забере продукцію. але якщо раніше проблем з конкретним покупцем не було – можна піти людині назустріч", – пояснює Інга Зінченко. А Ірина Марченко радить суворо стежити за якістю товару: якщо з цього питання виникають часті скарги від клієнтів, краще знайти нових виробників, ніж псувати відносини з покупцями.

Правила побудови бізнесу

Якою б висококонкурентною не здавалася вам онлайн-торгівля вживаним одягом і взуттям в соцмережах, тут завжди можна знайти своє місце під сонцем. "Люди не хочуть одягатися однаково. Вони шукають індивідуальні, незвичайні і характерні речі. Тому комусь може бути цікава бабусина брошка, а комусь – вінтажна сукня а-ля вчителька молодших класів. Так що торгівля секонд-хендом або своїми бвшними речами завжди буде актуальною. Важливо тільки, щоб речі для продажу були в хорошому стані і відправлялися клієнту в чистому вигляді. Інакше потім клієнти не будуть більше цікавитися вашими лотами: мало кому приємно отримати одяг з діркою або запашком", – говорить Ірина Марченко.

Формат такої торгівлі в соцмережах дуже хороший тим, що не вимагає великих початкових інвестицій і може стати пробою підприємництва перед справжнім бізнес-стартом. "Спочатку реєструємо профіль у соціальних мережах; організовуємо групу-барахолку; відбираємо зайві речі зі свого гардеробу і робимо якісні фото. До речі, порада: варто робити або селфі, або складати цільні образи з використанням товару, що продається – покупець зможе побачити, як сидить річ на людині, або зрозуміти, з чим носити річ, що сподобалася. Далі ставимо оголошення з цінами і описом і розповідаємо про це своїм знайомих, друзям і рідним. Все це можна зробити самостійно і безкоштовно. Трохи пізніше варто вкластися в розкрутку своєї інтернет-платформи, наприклад, купуючи рекламу в соцмережах. І якщо після цього попит на товар зростає, спілкування з потенційними клієнтами вам подобається і виходить заробити непогані гроші – тоді має сенс продовжувати займатися онлайн-торгівлею. Якщо ж ця затія нагадує роботу "з-під палки"- краще завершити експеримент: продажі в соцмережах підходять не всім", – роз'яснює Інга Зінченко. При цьому експерти відзначають: якщо онлайн-продавець відчуває себе як риба у воді, варто розширювати торгівлю. "Можна пробувати в онлайн-торгівлі всі можливі майданчики: Facebook, Instagram, Etsy тощо. Адже можна орієнтуватися на покупців не тільки в Україні, а й за кордоном", – вважає керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти