Колишній військовий освоїв улюблене з дитинства кондитерське мистецтво і заснував мережу кафе з авторськими солодощами

19 серпня 2017, 16:00

Тетяна Негода

Як перетворити захоплення в бізнес

Коли на канікулах хлопчаки в Євпаторії в пошуках літніх підробітків йшли на човнові станції, до рибалок, Ігор Бондаренко здобував кишенькові гроші зовсім іншим шляхом. "У мене дядько працював на Комбінаті харчування кондитером, і покликав в учні. Я сіяв пудру, викладав з котлів варене згущене молоко – і мріяв про те, щоб творити шедеври самостійно", – згадує уродженець Криму, а нині – житель Мукачева.

Але через кілька років відправитися довелося не в кулінарний технікум, а на військову службу. І тільки 8 років потому мета стала ближче: Ігор відкрив власну кав'ярню. У меню не вистачало лише солодощів: в місті вже була своя кондитерка, але колишньому військовому вона не подобалася.

"Я вирішив робити свою. Як – не уявляв ще, не вмів нічого! А потім якось сам повірив у свою ідею", – згадує бізнесмен. Так слойки, безе і бісквіти заснували цілий кондитерський дім, який тепер бере участь в міжнародних конкурсах у Франції, Німеччині, Туреччині та бере призи
.

Реклама

СТАРТОВИЙ КАПІТАЛ

Всікурси,наяківідправлялисякондитерипочинаючоїфірми,господарвідвідувавісам.До цього днявінрегулярнодомовляєтьсяпромайстер-класиіталійських,французькихмайстрівівозитьсвоїхспівробітниківдо Києваперейматидосвід.

"Починав з одного кондитера, потім з'явилася ще одна талановита співробітниця. Утрьох і запускали роботу, – згадує Бондаренко. – Всією адміністративно-фінансовою роботою займалася Мар'яна Петрівна (разом працюємо вже 20 років!) – ось і вся команда. Ще 4 роки пішло на підбір постачальників – від цієї "команди" теж залежало багато. 90% партнерів, за його словами, пройшли дану співбесіду з ним і Мар'яною Петрівною, перш ніж ударити по руках. Магазинчик, на місці якого народилося перше кафе-кондитерська, дістався Бондаренку за смішні, за його словами, гроші.
"Патенторендизправомвикупукоштувавтодіякдвокімнатнаквартира-$ 2000..Знайшлисяексперти,підказали,щозатіяварта уваги,врезультатіятрохидоплатив-іпридбавчудове приміщення,-розповідаєкондитер.-Потімменізаньогопропонували100і150 тисячдоларів".

Всеперше обладнаннякупувалосяб/в,назамовленняобладналитількиробочімісця-столикондитерів.Першоюрекламоюслужилосарафаннерадіо-тількироків8томусталидопомагатисоцмережі.

НАЙВАЖЧЕ

Найбільшретельниміскладнимпроцесомбувізалишаєтьсяпідбірперсоналу,визнаєтьсягосподаркондитерського дому.Требазнайти людину, якійдо душіїїспеціальність,потімдатиїйбагажзнань,щобвона змоглапрацюватинаконкретномупідприємстві,ічаспопрактикуватися.
Реклама

"Важливими є йособистіякостікожного,колективаджеунасжіночий.Умоїхспівробітниківнаробочомумісці-приємнамузикаізаборонанасуперечки,-розповідаєБондаренко.-Проблемукожногоповно,алеянастійнопопросивзалишативесьнегативзамежамицеху:кожнацукеркавбираєїхнастрій,енергетику".

Знедавніхпірз'явиласящеоднабіда:навченікадриодинзаоднимвитікаютьзакордон,деплатять у декілька разівбільше."Розумію,щоплатитигіднізарплатимипокине можемо.Ранішепосудомийкаунасотримувала300доларів,фахівці-більше 600.Сьогодніеквівалентцихсум- величезні,-зізнаєтьсяпідприємець.-Намагаюсятриматиколективіншим-даюбезвідсотковікредитинавирішення особистихпроблем".

В тренді
Пандемія перекроїла ринок праці. Що змінюється в Україні?

ЗМІНИ В ЖИТТІ

"Відбулисявсолодкусторону",-жартуєІгорБондаренко.З'явиласязвичкасніданокзакінчуватисирнимтістечком,обід-кремовим,та йдегустаціїпродукції-кожендень.

"Алеголовне-япознайомивсяз безліччюцікавихлюдей,вонивідкрилименісвіткондитерськогомистецтва,-розповідаєвін.-Вдячний долі,щоввелавмоє колоспілкуванняціталанти".

Та йкоженконкурс,визнаєкондитер,-цемасановихвражень:"Завждипереймаєшновіпідходивроботі,ловишсебенанедоліках,простонасолоджуєшсякондитерськоюкрасоюібудуєшновіплани".

ПОРАДИ БУВАЛОГО

Важливо немісценачемпіонаті,аучасть,вважаєБондаренко.Конкуренціяпідштовхуєдо народженняновинок,розвиткувдрібницяхівцілому,томувзмаганняпотрібновкладати,хочідоводитьсявитрачатисянаматеріали.Як би непоспішавокупитивитрати-пам'ятайпрокишенюпокупця,радитьвін.
Реклама

"Хочу,щобмоїтістечкаїли,а немилувалисяниминавітрині.Томунацінкадособівартостінезначна,апрацювативстолиціне поспішаю:тутцінинаорендуплощітакі,щобудь-якийеклерзлетитьу вартостідонебес,-ділитьсягосподаркондитерського дому.-авпровінції,Ужгороді та Мукачеві,не дивлячисьнате,щонайдешевшакавомолка-від350євро,акавоварка-від 1500,всещеможнапродаватичашкукавиза12грнізберігатиобороти".

ІСТОРІЯ УСПІХУ В ЦИФРАХ

Ігор Бондаренко сьогодні – власник мережі з 7 кав'ярень у Мукачевому та Ужгороді. Ще в 3 заклади щотижня йдуть солідні партії тортиків-тістечок. Про це він мріяв з 14 років, а зараз йому за 50. У кафе продається близько 80 найменувань солодких делікатесів, з них понад 30 створюються з авторських рецептами. Окремо – шоколадні бутіки з шедеврами шоколатьє. І абсолютно все – вручну. Це занадто багато роботи: є ганаші (шоколадно-вершкові суміші), які готуються по кілька годин поспіль, а деякі вироби віднімають і 2-3 дні. Перше приміщення під кав'ярню обійшлося йому в $ 5000, а перша б/в кремозбивальна машина – в $ 200, кожен виїзд на чемпіонати коштує десятки тисяч гривень, але для роботи необхідний.

Першийучнівськийгонорарвінзапам'ятавнавсе життя-32рублі.Сьогоднішнізаробіткимукачівецьназиваєскромними:мовляв,напоїздкудо Туреччинивистачає,алепредметіврозкошівсещесобіне дозволяє,постійновкладаєврозвиток."Дружинакаже:порабвжевкладативособисте життя,купитиавтомобільцікавіший.Аяїжджунасвоїйробочійконячціосьуже9років",-розповідаєбізнесмен.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти