Таксисти вбивають людей. У чому проблема з перевезеннями і як її вирішують?

Більше 10 років ринок таксі в Україні розвивається, як йому заманеться

В українському таксі пасажира можуть побити і пограбувати. Чому більшість таксомоторів в Україні працюють із порушенням правил перевезення і не несуть відповідальності за безпеку пасажирів? Хто контролює ці послуги і може змінити ситуацію? Новини "Сьогодні" намагалися знайти відповідь на ці питання.

Реклама

Що творять таксисти?

Ось тільки кілька гучних прикладів:

  • 13 листопада в Києві таксі врізалося в зупинку, убивши двох людей, ще двоє здобули поранення.
  • Водій посадив пасажира на ланцюг за те, що той не зміг розрахуватися. Втім, слід додати, що шлях був неблизьким – з Києва до Сум.
  • У Львові водій не захотів везти клієнта з собакою і просто напав на нього. У жертви – гематома на оці, зламаний ніс і вибито зуб.
  • Частішають випадки, коли таксисти під час чергування знаходяться в стані наркотичного або алкогольного сп'яніння.

Читайте також:

Безконтрольний ринок

Уже понад 10 років ринок таксі в Україні розвивається, як йому заманеться. Деякі вважають, що це добре, мовляв, саме ринок повинен все відрегулювати. Але глава профспілки таксистів Василь Попик вважає, що це – шлях в нікуди:

Реклама

"На сьогодні ринок уже все відрегламентував, таксисти вбивають людей. Такого ринку профспілка таксистів не хоче".

В цілому тільки 18 тис. таксистів в Україні їздять легально. Тоді як в цілому налічується більше 200 тис. Фахівці оцінюють цей ринок більш ніж в 40 млрд гривень.

"У цій ситуації є і плюси, і мінуси. Головний плюс: відсутність регулювання робить таксі дешевим. З іншого боку, у держави немає контролю, немає об'єктивної статистики", – говорить представник Асоціації відповідальних перевізників Олександр Дяченко.

Те, що ринок знаходиться в тіні, означає, що покарати як водія, так і саму службу дуже складно. Як пояснює глава Держслужби України з безпеки на транспорті Єгор Прокопчук, найчастіше виходить, що події з таксі згідно із законом трактуються як звичайну ДТП.

цифрове рабство

У Укртрансбезпеці зазначають: додатки для виклику таксі ніким і нічим не регулюються, а значить працюють поза законом. Формально вони не є службами таксі – це просто посередники.

Реклама

"Український таксист – цифровий раб. Раб у, насамперед, посередників – інформаційно-диспетчерських служб, які йому говорять, за якими цінами він повинен працювати", – нарікає глава профспілки таксистів Василь Попик.

Відсутність контролю породжує інші цифрові проблеми. На український ринок, наприклад, прийшов новий російський сервіс, замаскований під казахський. Виявилося, що його додаток для смартфонів є справжньою шпигунською програмою. Ця програма має доступ до фотографій, контактів, сховища даних... Невідомо хто в підсумку стежить за вашим життям.

Спірний вихід

На розгляді Верховної Ради вже знаходиться законопроєкт, який дозволив би легалізувати ринок таксі та накласти відповідальність як водіїв, так і на диспетчерські служби. Зокрема, законопроєкт пропонує розділити поняття "таксі" і "авто на замовлення". Саме до останньої категорії хочуть віднести послуги, які надаються через інтернет-посередників.

Депутати ще не бралися за документ, а профспілка таксистів вже погрожує страйком:

"Перед тим, як щось писати, потрібно сісти і продумати, як це все буде контролюватися, інакше це все не буде працювати", – каже голова профспілки Василь Попик.

І хоча профспілка таксистів не проти легалізації інтернет-платформ, там впевнені: ці платформи повинні пов'язувати клієнтів з професійними водіями. Повинні бути школи таксистів та їхній регіональний реєстр.

Нагадаємо, раніше таксі в Україні дозволили їздити по смузі для громадського транспорту . Правда, стосується це нововведення тільки ліцензованих перевізників.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,28
53,60
50,61
27,60
55,96
53,96
53,96
25,98
56,99
55,99
56,68
28,29
57,06
55,38
55,01
27,22
57,90
55,90
53,90
28,04
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,63
51,13
26,55
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63976.07

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3145.2

Litecoin (LTC)

88.36

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти