Чому корисно перебувати в автоклубі: допомога "своїм" як обов'язок і лікнепи від бувалих

8 квітня 2017, 10:00

Ряполов Костянтин Ряполов Костянтин

Крім взаємодопомоги, клуби цікаві зустрічами і спільними поїздками

Зростання автоклубного руху в Україні почалося в середині нульових. "У 2005-2007 рр. В Україні прийшло кредитування. Народ став брати позики і змітати машини – та так, що в автосалонах черзі стояли! – згадує один із засновників Спілки автоклубів Дмитро Ретроград' (ветерани клубного руху пам'ятають його ще під ніком ДмитроАвто). - Але нові власники машин раптом стикалися з проблемами, які не могли вирішити самостійно. Пробите колесо, тріснула фара, поміняти масло – що з цим робити? Як боротися з даішниками? Де краще страхуватися? Люди молоді, просунуті, з доступом до інтернету, починали шукати інформацію там. У той час ще не було соцмереж, але були популярні форуми. Так і з'являлися перші майданчики для спілкування".

І незважаючи на розвиток соцмереж, автомобілісти як і раніше вважають за краще форуми – для них комунікаційним центром є форум на клубному сайті.

"З'явилися три основних види клубів, – розповідає ще один з батьків Союзу автоклубів – Дядя Фара. – По-перше, це клуби любителів конкретної марки або моделі. По-друге – регіональні клуби, які об'єднують автолюбителів якогось міста або області, незалежно від того, на чому вони їздять. і по-третє, клуби за інтересами: стрітрейсерів, позашляховиків, любителів тюнінгу, ретро-автомобілів тощо".

Реклама

РАЗОМ МИ СИЛЬНІШІ, ЧИ НАВІЩО КЛУБ

"Форумвклубідругорядний,спілкуватисяможнаівсоцмережах,-розповідає ДядяФара.-Головневавтоклубі-цевзаємовиручка".Клубнімашини,якправило,прикрашенінаклейкою.Іякщотакеавтовиявилосяна узбіччізувімкненою"аварійкою",топобратимобов'язковозупинитьсядопомогти-якщо,звичайно,вінпобратимподуху,ане простоформальнийучасник. Недопомогтисвоємувскладній ситуації-дляавтоклубногорухуодинз"смертнихгріхів".

"Я,скількибувало,стоюна "аварійці",щобзкимосьспокійнопоспілкуватися,завждихтосьзі своїхзупиняється: "Утебевсевпорядку?"-розповідаєДядяФара.

ЯкщочленклубупотрапляєвДТП,тудижнезабаромз'їжджаютьсяіодноклубники-післяаваріїлюдинавшоціірозгубленості.Атак,покивонавсебеприйшла,розсудливіідосвідченіпартнерипо клубувжеісвідківпереписали,іздаішникамипоспілкувалися,іевакуаціюмашиниорганізували.

КОНСУЛЬТАЦІЇ.Нікуди не поділася і функція передачі досвіду. "Соцмережі вбили формат форумів, – ділиться Дмитро Ретроград'. – Вони перестали бути настільки цікаві, як раніше, багато з них розпалися". Зараз клубний рух, за його словами, становить 15% від того, що було на піку розквіту. Проте на клубних форумах тривають обговорення, є розділи, присвячені актуальним темам – від заміни коліс до юрпитань. Серед членів клубу неважко знайти професіоналів в різних областях, які можуть дати раду. Автолюбитель-новачок може швидко пройти там "лікнеп" з найважливіших питань. Але і тим, хто за кермом десятиліття, купивши машину нової для себе марки, є сенс зареєструватися у відповідному клубі: це вбереже від багатьох "шишок".

ДЛЯ ДУШІ. Якіраніше,клубизалишаютьсямісцемоб'єднаннялюдей.Вїхрамкахпроводитьсябагатозустрічейіпоїздок-розважальні,пізнавальні,соціальнокорисні.ДядяФаранаводить приклад,якодного разувониїздиливПолтавумитивмузеїлітакиабодопомагалидитячому будинку.

В тренді
Долар між довгими вихідними застряг на мінімумі з березня: офіційний курс
Реклама

ЗВІДКИ БРАТИ ГРОШІ

Будь-якадіяльністьвимагаєфінансування,іхостингсайту-не виняток.Грошове питанняавтоклубивирішуютьпо-різному.Євипадки,колихтось ізентузіастівклубувиступавфактичновякостіспонсора,створюючиіпідтримуючисайтзасвоїгроші.Але популярніше-методдобровільнихвнесків.

"Нафорумікидаєтьсяклич,щопідходитьчасоплатисайту:скидатихтоскількиможе.Народскинувся-хостингзаріксплатили.Длятих,хтобрав участьвоплаті,можебутипривілей-наприклад,правозаходитивякийсьзакритийрозділфоруму,-розповідаєДядяФара.-Аминазустрічахставимо"скринькудоброти".

Ніхтонікогоне контролює:хтоськинув"п'ятірку",хтось- ні".Щеодиніз шляхівфінансування-пускатинасайтрекламу.Можнапобачитиоголошеннятакогороду: "Рекламадопомагаєоплачуватирахункизарозміщеннянашого сайту.Будь ласка, вимкнітьблокування(розширеннядлябраузерів,що блокуютьрекламнівікна.-Авт.".

ПЛАТНЕ.Рядклубіввстановилиобов'язковівнескидлясвоїхчленів.Вониможутьбутичистосимволічними(50-100грнврік),алепривеликій кількостіучасниківнабігаєпристойнасума.Натомість учасникотримуєклубнукартку,якаможедаватийомупевнівигоди-наприклад,знижкиупартнерівклубу:СТО,автомагазини,автомийки тощо.Уцьомувідношеннінашавтоклубнийрухслідує зазахіднимизразкамизвеликимзапізненням.

"ВЄвропіучастьвавтоклубахплатна.Алевонигарантуютьсвоїмчленампрофесійнудопомогувскладнихситуаціяхістраховий захист.Більштого:наприклад,німецькіклубипроводятькраш-тести,тестуютьдитячісидіннятощо.УВеликобританіїзаймаютьсялобізмомзаконопроектів.Проодинзклубівговорять,щоцечетвертаекстренаслужба-післяполіції,швидкоїдопомогиіпожежників",-розповідаєдиректорз маркетингуBritish Auto ClubРоманСтепановський.Унашійкраїнітакогощенемає,алепершіластівкивжез'являються.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти