Газ наступає і виграє: в зв'язку з ростом цін на бензин, в Україні зростає кількість нелегальних газозаправок

Чим загрожує заправка від нелегальних "бочок" і чому не можна дізнатися якість газу, поки ним не заправишся

Зростання цін на бензин і дизель дає очевидні результати: все більше українців бажають переводити авто на зріджений газ. Водіїв не зупиняє вартість установки ГБО на машину (від 240 до 1,5 тис. євро залежно від моделі авто, виробника обладнання та рівня "гаражних" СТО, де проводиться установка): подвійна економія (11 грн за літр пропан-бутану проти 22 -23 грн за літр А-92) дозволить окупити ці витрати менше, ніж за рік. В результаті темпи "газифікації" в Україні в минулому році побили всі рекорди. Сьогодні в Києві та інших великих містах країни їздить, за різними оцінками, від 25 до 45% машин, які пройшли таку "модернізацію".

"Причина – в співвідношенні цін різних видів моторного палива, – пояснює директор консалтингового агентства" А-95 "Сергій Куюн. – Якщо до 2014 року зростання ринку скрапленого газу було забезпечене за умови, коли ціна газу становила 60% від ціни бензину, то з 2015 року ціна газу становить в середньому близько 45% від ціни бензину. Ринок і раніше розвивався, тепер же він розвивається удвічі швидше за рахунок того, що економія на використанні газу в авто дуже висока. У цьому році динаміка збережеться, тому що пропан-бутан, за нашими прогнозами, продовжить дешевшати п про відношенню до бензина і дизельного палива".

НИЖЧЕ РИНКВОЇ. Чим більше машин їздить на газу, тим більше цього газу вони споживають. "Обсяги реалізації автогазу зараз складають більше третини на ринку автомобільних палив", – відзначає директор СТО Motor Gas Роман Матвєєв. Відповідно, зростає число охочих заробити на реалізації цього виду моторного палива. Мова йде не тільки про розширення інфраструктури мережевих заправок, але і про появу напівлегальних чи взагалі незаконних АГЗС, які торгують газом за ціною нижчою за ринкову. Так, в столиці таких заправних пунктів фахівці КМДА нарахували близько 300 – це більше, ніж кількість легальних об'єктів газопостачання! Заправлятися з таких "бочок" багатьом здається дуже вигідно, адже в стихійній роздробі газ може бути дешевше на 2-3 грн .

Реклама

ПОДВІЙНІ СТАНДАРТИ.Нелегальні газозаправки торгують дешевше завдяки тому , що не платять податки . Багатьом нашим співгромадянам , в силу низького рівня доходів , це , за великим рахунком , не має значення – людям важливіша своя кишеня . Однак мало хто замислюється , що такі заправки не проходять перевірки , а значить , не можна бути впевненим у якості палива , яке надходить в авто .

" В Україні існують два стандарти якості для зріджених газів , – розповіли нам в групі компаній " Смарт Енерджі " . – Це ДСТУ 27578-87 " Гази вуглеводневі зріджені для автомобільного транспорту " та ДСТУ 4047-2001 " Гази вуглеводневі зріджені паливні для комунально – побутового споживання " . Автогаз повинен відповідати першому стандарту , а другий регламентує склад технічних сумішей , які більше підходять для побутових потреб ( наприклад , опалення . – Ред . ) " .

Відрізняються ПБА ( пропан – бутану автомобільний ) і СПБТ ( суміш пропану і бутану технічного ) за цілою низкою показників.

Але можна сказати , що ПБА – більш " чиста " суміш , адаптована спеціально під потреби машини . У СПБТ допустимо менше пропану , більший вміст сірки , рідкого залишку і інших " сторонніх " компонентів . Згідно з дослідженням Інституту споживчих експертиз ( проводилося в жовтні минулого року ) , мережеві заправки продають споживачеві саме ПБА , а " бочки " майже повсюдно торгують технічною сумішшю .

" Для автомобіля це не смертельно , – констатує Куюн . – Але краще , далі і більше авто проїде все ж на автомобільному газі " . Наприклад , рідкий залишок СПБТ накопичується в баках і засмічує фільтри , а підвищений вміст сірки підсилює корозію деталей паливної апаратури . Газ для авто , на відміну від СПБТ , має зимову і літню марки : взимку в ньому має бути більше пропану , а влітку – бутану .

Реклама

БОДЯЖНИЙ І НЕБЕЗПЕЧНИЙ

Технічний газ замість автомобільного не найбільший недолік нелегальних заправних пунктів. "Крім того, що такі заправки не платять податків, вони відбивають свою привабливу ціну постійними недоливами, – стверджує Куюн. – На мережевих заправках газові колонки регулярно перевіряються на точність наливу, а ось до" бочок "такі перевірки не доходять. Тому нерідкі ситуації, коли авто на кшталт повному балоні їде на 30-50 км менше, ніж зазвичай". Виміряти точність наливу газу самому практично неможливо: їх не пропустиш через мірну склянку і не наллєш в каністру. На відміну від паливного індикатора в бензиновому баку, в газовому балоні параметри відображаються дуже умовно. Так що зрозуміти, заощадили ви або заощадили на вас, можна лише по кілометражу.
Крім того, реальні ризики залити в авто забруднене, а то і зовсім "бодяжний" газ.

" Резервуари на АЗС повинні проходити періодичні гідравлічні випробування і внутрішній огляд , адже з часом в них накопичуються відкладення ( волога , конденсат , механічні домішки . – Ред . ) , – розповіли нам в компанії Shell . – Недобросовісні учасники ринку можуть ігнорувати цю процедуру . Також водіям можуть пропонувати неякісний газ , аж до підмішування в кінцеву суміш непереробленого ШФЛУ – це широка фракція легких вуглеводнів ( сировина , з якої в процесі переробки можна виділити суміш пропан – бутану ) " .

Реклама
Такі експерименти не дуже добре позначаються на здоров'ї автомобіля .

" Наш сервіс стикався з тим , що клієнтам , які регулярно заправлялися на таких стихійних заправках , згодом довелося міняти більшу частину з усієї системи ГБО : балон , магістралі , редуктор , форсунки . По суті , це рівнозначно тому , щоб заново встановити ГБО " , – підкреслює Матвєєв .

new_image2_339

За законом. Можна вимагати забір "арбітражної" проби

ОЦІНКА ЗА ПОВЕДІНКУ

На жаль , визначити якість автогазу до того , як ви ним заправилися , нереально . Безумовно , на АГЗС повинен бути сертифікат на реалізоване моторне паливо , і будь-який водій має повне правило з ним ознайомитися . Але ось зрозуміти , чи відповідає залите паливо з цим документом , можна лише по поведінці машини .

" Може спалахнути значок check engine , який сигналізує про помилку двигуна , – перераховує Матвєєв . – Авто може не розвивати належну потужність . Двигун може стихнути через 100 м після заправки . Якщо такі симптоми присутні – вам залили сміття . Спеціалізовані СТО можуть діагностувати поломку і видати висновок , що несправності ГБО викликані використанням палива , яке не відповідає стандартам якості . З таким висновком водій може вимагати у АГЗС компенсацію вартості ремонту " .

За словами Матвєєва , це може спрацювати з мережевими заправками : досить чека про покупку скрапленого газу та експертного висновку . Але сірі " бочки " будуть всіляко відмовлятися від претензій , тому чек зберігайте завжди . А якщо проблеми з автомобілем виникли безпосередньо після заправки – беріть свідків і повертайтеся для відбору проб підозрілого газу .

"Згідно із законом покупець має право зажадати відбір так званої арбітражної проби, – акцентують в групі компаній "Смарт Енерджі". – Проба відповідним чином поміщається в контейнер, опечатується, вказується час і місце відбору. Обов'язково повинна стояти підпис оператора АГЗС, який відібрав цю пробу, і самого покупця. Ця проба передається в сертифіковану лабораторію, яка визначає склад продукції і її відповідність стандартам". Але, природно, вимагати виконання закону ви можете тільки у заправок, за цим законом встановлених.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,20
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,16
51,05
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66757.45

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3229.06

Litecoin (LTC)

85

Ripple (XRP)

0.55

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти