Крах круїзного сезону в Одесі: думки експертів

Найбільші компанії не хочуть заходити в Одеський порт, в цьому сезоні тільки 8 судів не змінили свої маршрути

Цього року Одесу відвідає рекордно низьку кількість круїзних лайнерів – найбільші компанії вже скасували заходи в Україні. У порту нам розповіли, що з 36-ти заявлених і зарезервувати причали круїзних суден лише 8 поки не змінили свої маршрути, і все ще мають намір пришвартуватися в Одесі.

Нагадаємо, в 2013 році Південну Пальміру відвідали 125 круїзників, а після трагедії 2 травня 2014-го в Одесі та бойових дій на Сході їх кількість різко впала до 12 судів у 2015 році.

Реклама

Більшість лайнерів, які змінили шлях прямування, зробили це на користь теплого Середземномор'я, найчастіше – Греції. "Про те, що судно змінює маршрут, нас не інформують, про це дізнаємося на сайтах компаній. Резервування причалів не накладає зобов'язань на круїзну компанію, підтвердити бронь вони повинні лише за три дні до суднозаходу", – пояснила "Сегодня" менеджер відділу туризму Одеського морпорту Тетяна Яковлєва.

За її словами, більшість компаній відправляли заявки кілька років тому, коли навігаційний сезон знаходився на своєму піку. "У нас досі є 13 заявок на судозаходи в 2017 році. Раніше сезон починався 30 березня і тривав до першої декади листопада, а в цьому році він в кращому випадку почнеться 20 травня, коли до нас зайде Artania", – зазначила Яковлєва. Серед що не отменивших заходи в Одесу суду Seven Seas Navigator, який чекають 8 вересня, Riviera (15 вересня), Island Sky (3 і 13 жовтня), MSC Opera (13 і 25 жовтня), Prinsendam (15, 20 і 24 жовтня), Musica (20 жовтня) і Albatross – 24 жовтня.

Тим часом, в муніципалітеті сподіваються на 48-му Генеральну асамблею асоціації круїзних портів MedCruise, яка цього року повинна проходити в Одесі. У порту нам зізналися, що і її можуть перенести. Як розповіла "Сегодня" директор Департаменту культури і туризму Тетяна Маркова, одне із завдань, над якою працює департамент, – повернути в порт пасажирів. "У нас найкращий пасажирський термінал і він не повинен простоювати. Ми чекаємо туристів з Китаю, організовуємо чартерні рейси з Ізраїлю", – поділилася планами Маркова.

Реклама

А портовий агент Володимир Басюк зазначив, що поки є агентом 28 судів, які повинні зайти в порт в 2016 році. "Сумний досвід минулих років показує, що скасування починаються в лютому-березні. І замість 75 (в середньому) заходження щороку після 2013-го ми маємо до десяти", – зазначив Басюк і додав, що переважно відмовилися від заходження в Україну англійські та американські компанії.

"НЕРЕНТАБЕЛЬНО ЧЕРЕЗ КРИМ"

Серед причин краху круїзного сезону в Одесі експерти виділяють як внутрішньополітичні, пов'язані з бойовими діями на сході країни, так і міжнародні, зокрема напружену ситуацію в раніше мирному Стамбулі, який піддався терактів. "Туреччина залишиться в небезпеки до тих пір, поки в Сирії не вирішиться питання з ІДІЛ", – вважає політог Олексій Голобуцький. Через це, крім Одеси, західні туроператори, які не бажають перетинати Босфор, обходять стороною чорноморські порти Болгарії та Грузії.

Реклама

Геннадій Чижов вважає, що поки немає визначеності з Мінській угоді і Конституцією, Україна привласнюватимуть високий ступінь небезпеки, і туристичні оператори, планірущіе свої маршрути на підставі цих оцінок, будуть відмовлятися від заходів до Одеси. А ось начальник відділу розвитку туризму Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Іван Ліптуга пояснив, що через анексії Криму в одну Одесу лайнерам заходити просто нерентабельно. "Через військових подій потрібні додаткові витрати на страховку, що підвищує вартість круїзу", – зазначив Ліптуга.

За його словами, зараз внутрішній туризм приносить більше прибутку, ніж круїзний екскурсійний, тому мертвий навігаційний сезон не завадить Одесі випробувати наплив туристів, які через недоступність Кримського півострова вибирають Одесу і витрачають тут набагато більші суми, ніж туристи, які прибули на лайнерах.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,01
52,01
52,01
25,48
54,49
54,04
50,60
27,58
57,79
56,79
56,68
28,29
57,94
56,41
54,92
26,76
58,50
56,50
53,90
28,04
60,88
57,91
56,99
28,59
61,99
59,99
57,49
28,97
61,99
59,99
57,49
28,98
62,99
61,99
59,99
28,98
-
52,99
50,81
26,24
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64256.57

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3149.35

Litecoin (LTC)

81.31

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти