Через бойові дії на сході України, окупації Криму та економічної кризи в країні, чи не єдиним варіантом для відпочинку українців є південні регіони країни – Одеська, Миколаївська та Херсонська області. Але існує серйозна проблема – відсутність доріг, незважаючи на те, що на їх ремонт у 2015 році було виділено понад 400 млн грн. "Сегодня" дізналася, на що найчастіше скаржаться водії та пасажири і як планують усувати проблему.
З початку липня скарбниця Одеси почала поповнюватися завдяки двом новим податкам – транспортного і на нерухомість. За словами директора міського департаменту фінансів Світлани Бедреги, всі отримані кошти будуть спрямовані на ремонт доріг. А поки в південні міста України можна з комфортом добратися тільки повітряним або залізничним шляхом.
При цьому в "Автодорі" запевняють, що не все так погано, а проблема – в недотриманні міжремонтних термінів і недостатньому фінансуванні.
За словами глави Одеської облради Михайла Шмушковича, незважаючи на те, що вже зроблено частину дороги Болград-Кринички і ведуться роботи по лінії Ізмаїл-Кілія, чиновники отримують багато скарг на якість цих робіт. "Будемо створювати окрему комісію з перевірки діяльності підрядника", – пообіцяв Шмушковіч.
Щоб почути більше про стан доріг, що ведуть на Південь, ми вирушили на Одеський міжнародний автовокзал. У виборі самого поганого ділянки думки водіїв розділилися. "Якщо говорити про під'їздах до Одеси з Півночі і Заходу, то хороші дороги – тільки у Вінниці, біля кондитерської фабрики, а так – одні вибоїни. Доводиться поступово йти з ринку, щоб не розбитися в аварії через поломки", – поділився з нами водій Анатолій Галиченко.
Багато його колеги через кризу і погані дороги тепер тримають одну машину на двох і чергують поїздки. Андрій, який здійснює рейси з центральної та східної частин України, зізнався нам, що під'їзди в південному напрямку з боку Дніпропетровська, Кіровограда та Черкас, здається, не ремонтувалися роками.
В межах південних областей водії хвалять дороги в бік Херсона і нарікають на Миколаївську трасу. "Найбільш аварійна ділянка знаходиться біля міста Очаків. Водіям навіть доводилося з'їжджати в поле, щоб проїхати цей відрізок, але зараз поле перерили, і доводиться знову їздити по ямах", – поскаржився водій маршруту "Миколаїв-Одеса" Сергій.
І чиновники, і експерти сходяться в одному: гроші не доходять до доріг, так як завжди знайдуться охочі заробити на ремонті. На думку фахівця Ігоря Шевченка, фінансування ремонту доріг є, і гроші повинні доходити до "Автодору", щоб покривати витрати. "Питання – надалі розподілі коштів. Через непрозорих тендерів замовлення отримують відповідні фірми. З отриманих грошей частину вони віддають в "подяку" структурам, що вибрали їх, частину залишають собі, а із залишків намагаються ремонтувати дороги. Через це страждає технологія, товщина асфальту. При розподілі грошей повинен бути контроль", – упевнений Шевченко.
РОЗМИВАЄ ОБ'ЇЗНУ
Під Одесою на Хаджибейському лимані розмило дамбу, через що може бути затоплена об'їзна дорога. Ремонт там не ведеться, оскільки прилегле до дамби дорожнє полотно належить "Автодору". А у відомстві наполягають: дорога на балансі міськдепартаменту житлово-комунального господарства.