У Дніпропетровському будівельному виші професора, який керує однією з кафедр, звинуватили в пропаганді алкоголю серед студентів. Виявилося, що спиртні напої випускає підприємство, що належить викладачеві, яке було спонсором безлічі молодіжних конкурсів, призами в яких були алкогольні напої.
Скандал спалахнув після того, як випадково з'ясувалося – в соцмережі на сторінці кафедри фінансів і маркетингу житель Дніпра Ігор Болдін побачив рекламу алкоголю. Спортсмена, який пропагує здоровий спосіб життя, це обурило.
"Проводилися конкурси, спонсором кафедри фінансів і маркетингу була торгова марка алкогольно-безалкогольний комбінат. Вони давали подарунки, призи, в тому числі алкогольні напої своїм студентам", – заявив керівник спортивного клубу.
Цими призами студенти навіть хвалилися в соцмережах.
"Отримала прекрасний подарунок від спонсора, ось такий мій подарунок (показує дві пляшки алкоголю)", – заявила одна з переможниць.
Як з'ясував Болдін, завідувач кафедри фінансів і маркетингу одночасно є директором комбінату, де виробляють спиртне.
"Це аморальний вчинок. Те, що людина є професором, і використовує маркетингові кроки з просування алкогольної марки", – підкреслив він.
Ігор поскаржився в міністерство освіти, міністерство внутрішніх справ і прокуратуру. Студенти третього курсу, які вивчають фінанси і маркетинг, про підприємство з виготовлення алкогольної продукції, насправді добре знають.
"Наш завідувач кафедрою там генеральний директор. Щодо конкурсів – так, є конкурси, які вони розігрують для студентів", – визнала студентка Карина Пешук.
"Нічого такого страшного в рекламі немає, реклама є скрізь. Ну не його, іншого якогось заводу, заради бога", – вважає студентка Лілія Гавришевська.
Журналісти "Сегодня" поспілкувалися і з самим завідувачем кафедрою. Він запевнив, що ніяких законів не порушує, адже прямо нікого не закликає купувати алкоголь, а виступати спонсором конкурсу і навіть кафедри законодавство не забороняє.
"Шукають темну кішку там, де її не треба шукати. Виступаю за підтримку освіти, за просування нашого вузу та інших вузів, щоб наша нація була освіченою", – заявив Сергій Іванов, завідувач кафедри фінансів і маркетингу Придніпровської академії будівництва та архітектури.
На приховану рекламу алкоголю на сторінці кафедри відреагувало керівництво вузу. Пропаганду алкогольних напоїв серед молоді назвали неприпустимою і двічі скликали вчену раду.
"Зрозуміло, що закон про рекламу не порушувався. Але, з іншого боку, порушена просто етика. Якби це рекламувалися підручники, планшети – це інша справа. А так – там алкоголь. Попередили всіх завідувачів кафедри, щоб, коли вони розміщували на своїх сторінках якусь рекламу, думали про імідж академії", – розповіла Галина Євсєєва, голова комісії Придніпровської державної академії будівництва та архітектури.
Після скандалу всі пости зі згадуванням про алкогольне підприємстві зі сторінки кафедри видалили. Залишилися тільки оголошення з запрошенням на роботу. Однак професор-підприємець сказав "Сегодня", що продовжить спонсорувати конкурси серед студентів, але тепер – без публічної реклами.
Нагадаємо, раніше на іспанському курорті Пальма-де-Майорка ввели жорсткі покарання для любителів алкоголю. Любителям випити загрожують штрафи аж до трьох тисяч євро. Обмеження торкнулися і різних питних закладів – барів, клубів і ресторанів