Транспорт майбутнього: кращі українські студенти відвідали виставку InnoTrans в Німеччині

21 вересня 2018, 09:00

Українські студенти везуть в Україну досвід Alstom, Siemens, Stadler, Skoda, CRRC та інших виробників залізничного транспорту

Потяги на водні, "розумні вокзали" і електронні квитки в поїздах можуть скоро стати реальністю в залізничній галузі України. І це тільки три проекти з сімдесяти, які збираються втілювати українські студенти-переможці конкурсу "Залізничник 2018" Фонду Бориса Колесникова.

Реклама

Від Фонду молоді фахівці виграли поїздку на найбільшу виставку в світі InnoTrans 2018, яка проходить в Берліні. На виставці свої новинки презентують такі гіганти як Alstom, Siemens, Stadler, Skoda, CRRC і інші. Тут студенти мають шанс поспілкуватися з керівниками цих підприємств і обговорити з ними свої проекти.

Президент благодійного Фонду Борис Колесніков відвідав виставку разом з групою студентів. "Конкурс "Залізничник" покликаний показати нашій молоді майбутнє світового залізничного транспорту, щоб вони на практиці подивилися, як все працює. Надалі ми будемо переходити до стажувань наших переможців на провідних концернах світу. Завдання – отримати якісних фахівців. Нам багато хто говорить: "Вони не повернуться в Україну". Але це ж не їхні проблеми, а проблеми нашої країни. Наше завдання – зробити так, щоб вони повернулися і отримали робочі місця. Я не сумніваюся в успіху України та тому, що всі наші труднощі залишаться позад і. InnoTrans проводиться раз на два роки, а наш конкурс – щорічний. Ми знайшли прекрасну альтернативу берлінському форуму у вигляді виставки в Ліллі. Вона проходить по непарних роках. "Залізничник 2019" стартує через декілька тижнів, його переможці поїдуть до Франції, а паралельно для кращих з кращих ми готуємо стажування на кращих заводах світу: від Південної Кореї до Франції", – підкреслив Борис Колесніков.

_____02

Олег Косарєв з Українського державного університету залізничного транспорту під враженням від автономного поїзда Siemens, оснащеного літій-іонними акумуляторами. Під час руху по колії з електромережею ці батареї заряджаються. На ділянках, де електромережі немає – він їде за рахунок накопиченої енергії. Однак Олег запропонував на конкурсі паливо, яке складе серйозну конкуренцію електроенергії. Молодий фахівець досліджує водень як паливо для поїздів, які виробляє Крюківський завод. За його словами, через 15 років технологію можна буде застосовувати в масовому виробництві транспорту. Водень легко виробляти і від нього немає викидів. Свій проект хлопець буде допрацьовувати в якості дипломної роботи. Для втілення технології йому треба провести додаткові розрахунки і випробувати на практиці – однак на розробку потрібні гроші.

"Україна може стати лідером у виробництві поїздів на водні. Поки ця технологія тестується в світі, наша країна може зайняти цю нішу", – розповідає Олег.

___09

Реклама

А ось Яна Мариніна, студентка Артемівського технікуму транспортної інфраструктури, пропонує замість квитків в електричках ввести картки. Для цього в вагонах треба встановити валідатори або біля входу до станції – турнікети валідаторами. Така система розвинена в світі, зазначає студентка, але чомусь зовсім малорозвинена в Україні і працює тільки в Київському метрополітені. Хоча в Україні кілька років тому прийняли закон про електронний квиток і нічого не заважає впроваджувати технологію в усьому транспорті.

"Не треба буде, щоб провідники ходили по електричках і перевіряли квитки або збирали гроші за проїзд. Пасажирам не потрібно буде стояти в чергах за квитками", – розповідає Яна.

У всіх електропоїздах на виставці є валідатори для оплати проїзду, зауважує Яна.

"Українським електричкам більше 50 років – вони не відповідають нинішньому життю. Наприклад, в представлених електричках Skoda є два типи зарядок для гаджетів – через USB і від розетки. В деяких вагонах є місця для велосипедів, а велосипедистів в Берліні насправді дуже багато", – ділиться враженнями дівчина.

Попереду у хлопців – ще два насичених дні на виставці, а також екскурсія по Берліну, відвідування визначних пам'яток.

Конкурс "Залізничник" проводиться Фондом Бориса Колеснікова втретє. Його мета – повернути молоді інтерес до інженерних спеціальностей і ознайомити з останніми досягненнями залізничної сфери. В цьому році в конкурсі зареєструвалися 950 студентів з 18 вищих навчальних закладів України, з них журі відібрало 70 кращих.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти