Децентралізація доріг і платні траси: що українцям готує "Укравтодор"

"Укравтодор" до кінця року хоче відремонтувати 2000 км доріг. Це менше відсотка від усієї протяжності доріг країни.

Українські дороги катастрофічно зношені. Обсяги ремонту трас 26 років не дозволяли відновлювати дорожнє полотно до його руйнування. Однак з 2018 року дорожня галузь почне працювати по-іншому. В країні створять Дорожній фонд, який наповнюватиметься за рахунок акцизів з палива. А "Укравтодор" не відповідатиме за всю мережу доріг. Велику їх частину передадуть місцевим органам влади. Сайт "Сегодня" дізнався, якими будуть дороги в Україні через п'ять років.

Дороги зношені на 97%

Основні дороги державного значення зношені на 97%. Це означає, що їх потрібно будувати заново. Існуючі траси 26 років фінансувалися на 2-3% від потреби і не розраховані під сучасні умови. Основна мережа українських доріг будувалася в 80-х. Через 37 років навантаження на траси виросло в два рази, пояснює директор Державного дорожнього науково-дослідного інституту Василь Нагайчук. Крім того, дорожнє покриття переважно на органо-мінеральних сумішах, які руйнуються швидше, ніж асфальтобетонне. Ще великої шкоди завдає зима. "В Україні за зиму може бути багато переходів через нуль (градусів Цельсія – ред.). Це катастрофічно позначається на дорогах. Вони руйнуються зсередини", – додає експерт.

Реклама

pavl4987

В Україні щорічно ремонтують менше 1% доріг. Фото: Д. Павлов

У 2016 році в Україні відремонтували 816 км доріг. У цьому році "Укравтодор" планував відновити 2500 км. "Це буде рекорд з 2011 року, коли Україна готувалася до Євро-2012", – не втомлюється повторювати керівник відомства Славомир Новак. Але і 816 км, і 2500 км – мізер. Це менше одного відсотка від усієї протяжності доріг. Всього в Україні 169,7 тис. км доріг під відповідальністю відомства. З такими темпами на відновлення піде більше ста років. До того ж, замість обіцяних 35 млрд грн "Укравтодор" отримав 20 млрд. "Оскільки фінансування не надійшло в тому обсязі, в якому було заплановано, по факту ми маємо понад 20 млрд грн, відповідно наш прогноз – 2 тис. км доріг на кінець року", – сказав міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Реклама

Щоб дороги не встигали зношуватися, дорожники повинні ремонтувати мінімум 5 тис. км, вважає Нагайчук. Але в "Укравтодорі" налаштовані оптимістично. З наступного року відомство залишить собі 50 тис. км., Решта 120 тис. км – віддасть під відповідальність місцевої влади. При цьому збільшиться фінансування доріг.

"Укравтодор" позбудеться від більшості доріг

З 2018 року в Україні запрацює Дорожній фонд. Він буде наповнюватися з трьох джерел: акцизного збору, ввізного мита на нафтопродукти і з імпортованих на митну територію України транспорту і шин. Ці гроші будуть цільовими, тобто їх не можна буде використовувати ні на що інше, крім ремонту доріг. Однак на повну фонд запрацює тільки в 2020 році. У 2018-му тільки 50% податків підуть на дороги, в 2019 – 75%, а в 2020-му – 100%. Так, в 2018 році на дороги спрямують 33 млрд грн, а в 2020 – 75,9 млрд грн.

Якщо зараз "Укравтодор відповідає за 169,5 тис. км, то з наступного року відомство залишить собі 50 тис. км. Решта перейде місцевим органам влади. Кошти на ремонт доріг в областях будуть виділятися з територіальних дорожніх фондів, які безпосередньо пов'язані з Дорожнім фондом. За більшість доріг будуть відповідати місцева влада. Обладміністрації будуть самі вирішувати, які дороги регіону потрібно ремонтувати в першу чергу.

Реклама

pavl5040

"Укравтодор" передасть 120 тис. км доріг під відповідальність місцевої влади. Фото: Д. Павлов

"Ми децентралізуємо дороги. З наступного року фінансування 120 тис. км доріг передаються місцевій владі. "Укравтодор" буде відповідати тільки за 50 тис. км доріг державного значення. На їх утримання передбачено близько 1 млрд доларів. 400 млн доларів піде на утримання доріг місцевого значення", – пояснює міністр.

У планах "Укравтодору" відремонтувати дороги між обласними центрами. Це буде прописано в програмі розвитку доріг на 2018-2022 рр. "За планом ми впроваджуємо маршрутний принцип. Будемо фокусуватися на основних коридорах країни. За п'ять років ми хочемо поєднати всі обласні центри", – говорить Славомир Новак. Крім цього, в Україні за три-чотири роки з'являться перші платні дороги. Але спочатку парламент повинен прийняти зміни в закон "Про концесії". Зараз в "Укравтодорі" розглядають три проекти платних доріг. Це дорога від Львів-Краковець до польського кордону, Київ-Біла Церква та концесійні мости.

У проекті бюджету на 2018 рік на дороги передбачено 44 млрд грн. Зокрема, надходження в Дорожній фонд повинні скласти 32,6 млрд грн. З держбюджету буде виділено 4 млрд гривень на будівництво і реконструкцію доріг загального користування по маршруту Львів – Тернопіль – Умань; Біла Церква – Одеса – Миколаїв – Херсон. Ще 2 млрд гривень на ремонт автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський.

Нагадаємо, раніше в "Укравтодорі" розповіли, коли чекати платних доріг в Україні. А ще раніше стало відомо, скільки може коштувати проїзд по першій платній дорозі в Україні.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,28
53,60
50,61
27,60
55,96
53,96
53,96
25,98
56,99
55,99
56,68
28,29
57,06
55,38
55,01
27,22
57,90
55,90
53,90
28,04
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,63
51,13
26,55
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63606.48

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3122.7

Litecoin (LTC)

86.65

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти