Безвізова аномалія: українцям легше виїхати до ЄС, ніж повернутися звідти додому

5 жовтня 2017, 15:16

События на ТК Украина

Вітчизняні перевізники-одноденки "дорвалися" до халтури за кордоном

Українцям відкрили кордони Європи, але про безпеку перевезень не подумали. Спритні водії автобусів уже нікого не дивують на внутрішніх рейсах в Україні, але вони почали халтурити і за кордоном. Заради кількасот гривень водії навіть готові кинути пасажирів напризволяще у чужій країні. "Ранок з Україною" розбирався, коли є ризик не повернутися додому з ЄС і що робити, якщо вас залишили на вокзалі.

Реклама

З першого дня безвізу "дамба" на кордоні з Польщею прорвалася – на маршрути в бік сусідньої країни випустили сотні автобусів з усієї України. Влітку потік збільшився вдвічі. "До Польщі автобуси відправляються кожні п'ять хвилин. Автобуси є різні – і мого року народження, і хороші", – розповідає генеральний директор міжнародної компанії-перевізника Наталія Вовк.

Такий підхід до міжнародних перевезень відразу позначився на польських вокзалах. Тепер, як кажуть очевидці, Люблінський автовокзал нічим не відрізняється від середньостатистичного українського – звучить багато оголошень від водіїв українською мовою, багато заробітчан.

Але відсутність мінімального сервісу виявилося найменшою з проблем, з якими зіткнулися українські туристи. Набагато гірше ситуації, коли люди вже приїхали до Польщі і не змогли звідти виїхати.

Волинська журналіста Ганна Калаур в липні 2017 року відчула на собі "комфорт" українсько-польського рейсу. Квитки з Любила до Луцька були у Ганни на руках ще за кілька тижнів до від'їзду. Але наприкінці подорожі на Люблінському вокзалі водій заявив, що може взяти "на борт" тільки сім осіб, а ще двоє повинні залишитися. Перевізника не переконали навіть роздруковані проїзні документи.

Реклама

"Це була година суперечок, з'ясування відносин і так далі, – згадує журналістка. – Просто звичайні люди, напевно, здалися б, але ми стали відстоювати свої права і говорили, що поїдемо або всі, або не поїде ніхто".

В тренді
В Україні змінять маркування м'яса, меду й оливкової олії
Фото: REUTERS/Ajeng Dinar Ulfiana
В тренді
ФОПи зможуть платити податки через додаток "Дія": як це буде працювати
"Дія" вже знає рахунки, на які повинні надходити податки
В тренді
"Укрзалізниця" тимчасово змінила розклад поїздів: список

Квиток на той рейс коштував 300 гривень. Як з'ясувалося пізніше, водій просто захотів отримати вартість двох квитків – 600 гривень – собі в кишеню. Адже два "зайвих" квитки він сам виписав від руки. Цих пасажирів в результаті висадили.

"Як виявилося, така проблема виникла не тільки у нас. Поруч стояли люди, за якими не приїхав цілий автобус. Серед них був студент, який віддав останні гроші за квиток, а автобус не приїхав", – говорить Ганна.

Наталя Вовк зазначає, що надійність перевізника, насамперед, залежить від його стажу роботи на ринку. Зараз 8 з 10 перевізників в Україні – фірми, створені нашвидкуруч.

"Нормальні цивілізовані перевізники повинні працювати з системою бронювання, в якій все має відповідати кількості пасажирів і місцях в автобусі", – зазначає Вовк.

Реклама

Якщо ви опинитеся в подібній ситуації, експерти радять насамперед звертатися до місцевої поліції. Якщо пасажирів з квитками на руках залишили на вокзалі в чужій країні, на перевізника чекає покарання. Крім того, в цьому випадку перевізник повинен буде компенсувати всі витрати пасажирів на дорогу додому. Навіть якщо люди вирішили полетіти на літаку.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти