Авіакомпанії України весь рік несуть великі втрати

Через девальвацію та бойові дії авіагалузь втрачає пасажирів і гроші

Український ринок авіаперевезень не вийшов із зони турбулентності. За підсумками 2014 він недорахується кількох авіакомпаній і мінімум 30% пасажирів. Наслідки подій кінця 2013 повною мірою дали про себе знати вже в січні цього року. Продажу квитків у порівнянні з тим же місяцем 2013-го впали на 30%. Лютий пройшов спокійно, але девальвація, яка вдарила по попиту, набирала обертів, пише "Капитал".

"На жаль, у авіаперевізників тарифи на перельоти прив'язані до долара США. І якщо взимку "стодолларовий квиток" купувався за 800 грн, то влітку – вже за 1200 грн, а зараз він коштує 1600 грн. Оскільки зарплати не індексувалися, стався серйозний відтік пасажирів", – пояснює експерт авіаринку Євген Хайнацький. Багато змінили бізнес-сегмент на економ, а ті, хто літав економкласом, і перейшли на інші – більш дешеві – види транспорту.

Реклама

Анексія Криму та збройне протистояння в Донбасі погіршило ситуацію. "З березня повністю втратили авіасполучення з Сімферополем, з травня – з Донецьком. Ці два вузлових аеропорти за обсягами перевезень поступалися лише "Борисполю", – підкреслив Хайнацкий.

Нестабільна ситуація в країні також не найсприятливішим чином відбилася на пасажиропотоку. За підсумками січня-жовтня 2014 загальний пасажиропотік скоротився в порівнянні з тим же періодом 2013 на 27,2%, до 9,41 млн. осіб. Відповідний показник на внутрішніх рейсах просів на 43,6%, до 1,16 млн. осіб, на міжнародних – на 24,1%, до 8,25 млн. осіб.

134b120dc86c7187508b5c5673936362b90a88df

Реклама

Графіка: Капитал

Нові реалії змусили авіаперевізників переглянути стратегії. Почалася повальна оптимізація бізнес-процесів: скорочення персоналу, зменшення флоту, скорочення частоти польотів, перегляд карти маршрутів. Наприклад, компанія "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) скоротила кількість літаків з 37 до 33, відмовилася від польотів в російські Новосибірськ і Єкатеринбург та ін., а з 1 березня скасувала безкоштовне харчування в економ на рейсах тривалістю менше двох годин.

А "ЮТейр-Україна" до кінця року практично повністю припинила виконання польотів, за винятком чартерних – для туроператорів. "Цього року авіакомпанія призупинила польоти в Луганськ, Одесу, Львів та Харків через зниження попиту, а до Донецька – через закриття місцевого аеропорту", – говорив заступник комерційного директора "ЮТейр" Володимир катерних. За даними tickets.ua та аеропорту Львова, регулярні польоти між Києвом/Львовом і Москвою продовжує здійснювати материнська авіакомпанія – "ЮТейр".

Реклама

Інакше стали поводитися в Україні та іноземні авіакомпанії. Повністю припинили польоти в країну Emirates, Alitalia, Swiss, Norwegian Air Shuttle, зменшили кількість рейсів Turkish Airlines, "Аерофлот", Lufthansa, Air Arabia та інші.

Українським авіаперевізникам важко буде пройти зимову навігацію, вважає заступник гендиректора білоруської авіакомпанії "Белавіа" Ігор Чергінець. "Українці, швидше за все, не будуть витрачати гроші на відпочинок і поїздки. Зволіють їх заощадити. У країні ситуація складна, курс іноземної валюти постійно зростає", – погоджується експерт авіаринку Сергій Хижняк.

Він нагадує, що авіакомпанії увійшли в зимовий сезон з мінімальним запасом міцності. "Зазвичай фінансування господарської діяльності в низький сезон почасти перекривався за рахунок високих літніх доходів. Цього літа авіакомпаніям заробити не вдалося. Тому головним питанням стане залучення капіталу для підтримки операційної діяльності. Це можуть бути як банківські кредити, так і реалізація власних маркетингових заходів по залученню ресурсів. Наприклад, програми дуже завчасного бронювання і продажу квитків", – розповідає він.

В авіакомпаній є тільки один вихід – оптимізувати свої витрати для можливості пережити драматичні часи, вважає виконавчий директор авіакомпанії "Аероджет" Анатолій Мазуренко. Кожен учасник ринку вибрав свою стратегію виходу з кризи. "В основному всі наші великі перевізники, які володіють великими повітряними суднами (МАУ, Windrose, Yanair, "Дарт", "Авіалінії Харкова"), змогли знайти "підробіток" за межами України, тим самим забезпечивши собі дохід, а своєму персоналу роботу і скоротивши витрати, зумовлені змістом "зайвих" літаків в Україні (повітряні судна передавалися в лізинг з екіпажами і техперсоналом)", – зазначив Хайницький.

Деяку перевагу, вважає Чергінець, буде у тих авіакомпаній, які зможуть перевезти туристів "в літо" (наприклад, в країни Південно-Східної Азії) або отримають підтверджені чартерні програми. Він рекомендує українським гравцям спробувати вийти з вільним парком на міжнародні тендери – наприклад, для потреб ООН.

Учасники авіаринку і експерти єдині в думці, що за підсумками поточного року пасажиропотік грунтовно скоротиться. Оптимісти прогнозують падіння на 25-30%, песимісти – на всі 40%. Деякого пожвавлення в галузі, при найсприятливішому розкладі, можна буде очікувати тільки влітку 2015.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,50
49,52
50,69
27,61
51,90
49,90
50,90
27,89
53,05
51,38
51,63
27,56
53,50
51,50
51,50
28,21
53,99
52,49
53,99
28,48
56,99
54,99
54,99
28,97
56,99
54,99
54,99
28,98
57,88
54,39
54,49
28,65
58,99
56,99
55,99
28,98
-
48,90
49,01
27,00
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

60942.7

Dogecoin (DOGE)

0.13

Ethereum (ETH)

3387.34

Litecoin (LTC)

82

Ripple (XRP)

0.6

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти