УЗ створює нерівні умови при перевезенні вантажів, – "Укрметалургпром"

7 серпня, 14:59

Инна Бабур Инна Бабур

Надання пріоритету в русі окремим власникам вантажу призвело до збільшення терміну доставки

"Укрзалізниця", використовуючи своє монопольне положення на ринку перевезень, створює нерівні умови при наданні послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом, по суті дискримінує вантажовідправників, надаючи переваги окремим споживачам своїх послуг та збираючи за це додаткову плату без достатніх на те підстав. Про це йдеться у зверненні "Укрметалургпрому" до голови та членів наглядової ради АТ "Укрзалізниця".

Реклама

"Новий Договір з організації перевезення вантажів залізничним транспортом на особливих умовах порушив баланс інтересів учасників ринку перевезення вантажів залізничним транспортом та, за наявності абсолютної ринкової влади продавця на такому ринку – УЗ, дискримінував одних споживачів послуг порівняно з іншими. Фактично, необґрунтоване і протизаконне підвищення на 20% вартості перевезення вантажів залізничним транспортом (при наявності підстав для стягнення подвійної плати) та надання пріоритету у русі окремим вантажовласникам призвело до збільшення строку доставлення (а в деяких випадках до повної зупинки та кидання потягів) та як наслідок – значного зростання витрат на оренду вагонів у тих вантажовласників, які продовжили перевозити свої вантажі на загальних умовах", – зазначається в зверненні.

В "Укрметалургпромі" нагадали, що Антимонопольний комітет ще в травні 2020 року констатував, що перевезення вантажів на особливих умовах призвело до збільшення кількості покинутих потягів на підході (середній показник листопада 2019 року по АТ "Укрзалізниця" склав 252 потяги, із них 125 – по філії "Одеська залізниця"), в основному за рахунок вантажовласників які відмовились підтримати протизаконне нововведення УЗ, та рекомендував УЗ надавати послуги з перевезення вантажів на рівних умовах, не допускаючи при цьому дискримінації одних вантажовласників за рахунок інших, одночасно Антимонопольний комітет закликав членів Наглядової ради УЗ забезпечити дотримання діючого законодавства при перевезенні вантажів.

В "Укрметалургпромі" також запропонували провести службове розслідування фактів перевезення вантажів у 2019-2020 роках на особливих умовах без справляння плати за перевезення в подвійному розмірі, як того вимагає діюча нормативна база, внаслідок чого УЗ недоотримала мінімум 4,7 млн грн.

В тренді
Уруський пояснив, чому Hyperloop в Україні – справа далекого майбутнього

Нагадаємо, раніше "Укрметалургпром" звернувся до НАБУ та Нацполіції з приводу наявності ознак злочинів у діяльності вищого керівництва та інших посадових осіб АТ "Укрзалізниця", пов'язаних з перевезенням вантажів високою швидкістю без справляння за це подвійного розміру плати, та використання при цьому "схеми з перевезення на особливих умовах", що передбачають лише 20% доплату за пришвидшене перевезення вантажів.

Реклама

Слід також нагадати, що неправомірна практика з перевезення вантажів на особливих умовах ледь не призвела до зупинки роботи гірничодобувних підприємств України наприкінці 2019 року, які через неможливість відвантаження в повному обсязі запланованих об’ємів вимушено накопичили рекордні запаси на складах, для чого готову продукцію складали просто на полях. Загальні збитки гірничодобувних підприємств України в 2019 році через недовиконання плану реалізації ЗРС перевищили 50 млн доларів.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти