"Укрзалізниця" планує підняти тарифи. А виручені 11 мільярдів гривень збирається пустити на ремонт колії та оновлення складів. Експерти вже заявили, що наслідками такого підвищення стануть зростання цін на хліб – і масові звільнення. При цьому якість послуг монополіста не підвищується, відповідають промисловці і чекають нових збитків підприємств.
Як зазначається, за останні 6 років ціна на залізничні вантажоперевезення зросла майже в два з половиною рази! Але в той же час обсяг замовлень скоротився майже на третину і з кожним роком ситуація невпинно погіршується.
Скорочення виробництва та робочих місць, втрата клієнтів і цілих ринків – стали буденними для вітчизняного виробника за останні роки через різке підвищення тарифів. Представники хімічної галузі вже підрахували майбутні збитки.
"Сєверодонецький Азот зараз прикинув, у що виллється для заводу ось це підвищення. За рік додатково він витрачає більше 47 мільйонів гривень. Черкаси вийдуть у близько 150 мільйонів збитків. Більше 100 мільйонів – це у Рівненського Азоту, близько 70-ти – у Дніпроазоту", – розповідає президент Союзу хіміків України Олексій Голубов.
За його словами, кошти, закладені на модернізацію і підвищення екологічності виробництва – хіміки тепер змушені будуть витратити на тариф. Якщо взагалі залишаться на плаву.
"Швидше за все, ми зупинимо заводи, і доведеться близько 30 тисяч осіб скорочувати", – сказав Олексій Голубов.
Аграрії нового підвищення очікують з песимізмом. "Зараз Україна на першому місці в світі з експорту соняшникової олії і на третьому – по експорту зерна. Підвищення торкнеться не тільки постачальників, але і покупців – адже більшу ціну доведеться платити їм... Я думаю, вони будуть судитися, якщо такі знайдуться, а я знаю, що такі знайдуться. Тому що ми обговорювали ці питання. Я думаю, вони будуть судитися з Укрзалізницею. Крім того, підвищення ціни на вантажоперевезення відчує кожен українець", – розповідає президент Української зернової асоціації Володимир Клименко.
За його словами, зростання транспортних витрат призведе до підвищення ціни на зерно всередині України, що у кінцевому підсумку призведе до підвищення цін на хліб.
Відмовитися від підвищення тарифів вітчизняні промисловці просять не перший рік. В цьому році до них приєдналася і Американська торгова палата.
"Експерти компаній-членів Палати вважають передчасною будь-яку індексацію тарифів на залізничні перевезення вантажів у межах України до моменту створення Комісії або іншого незалежного органу, який забезпечуватиме формування тарифної політики у сфері транспортних послуг", – зазначає президент Американської торгової палати Андрій Гунтер.
До створення спецкомісії з регулювання тарифів представники українських галузей вимагають ввести мораторій на подорожчання залізничних перевезень.
Читайте також:
- Ребрендинг, Wi-Fi і вагони майбутнього: Балчун розкрив амбітні плани "Укрзалізниці"
- НАБУ вже розслідує корупцію в "Укрзалізниці" – Омелян
- Питання кадрів в "Укрзалізниці" буде вирішуватися на РНБО – Омелян
- Через сходження вагонів затримуються 10 пасажирських поїздів
- "Укрзалізниця" оголосила конкурс на найкращий дизайн пасажирського вагону
- Міністр інфраструктури розкритикував керівника "Укрзалізниці"