Тарифи і лом "душать" ГМК

24 березня 2016, 07:25

Артур Гор

Металурги скаржаться на тарифи і дефіцит сировини. У Раді обіцяють допомогти

Законодавці нарешті пішли на діалог з вітчизняними промисловцями. Адже всі розуміють: витягнути країну з кризи здатна тільки промисловість. Але для початку їй необхідно допомогти – позбавити від високих тарифів на перевезення і забезпечити ключовим сировиною, металобрухтом.

Реклама

Майданчиком для розмови по суті став круглий стіл, організований парламентським комітетом з питань промполітики та підприємництва. На ньому українські металурги спробували донести до влади проблемні питання гірничо-металургійного комплексу. "ГМК – це чверть всієї промисловості України, третина всього експорту країни і 300 тис. робочих місць. Це основа нашої економіки, яка годує всю Україну, – підкреслив глава комітету Віктор Галасюк. – Але замість системної підтримки металургів ми спостерігаємо удари з боку урядової політики на підприємствах ГМК. Це стосується двох найболючіших питань: забезпечення металургійних підприємств металобрухтом і планів уряду підвищити залізничні тарифи на вантажоперевезення".

МЕТАЛ. Самі металурги констатують: лом для меткомбінатів зараз став чи не найбільш дефіцитною сировиною, яке... вивозиться за кордон! "При експорті металобрухту з кожної тонни бюджет отримує близько 200-300 грн. А якщо ця тонна металобрухту йде на меткомбінат і конвертується в 3-4 тонни сталі, то тут бюджет вже отримує близько 2-3 тис. грн податків з однієї тонни, – каже гендиректор МК "Запоріжсталь" Ростислав Шурма. – Мільйон тонн металобрухту, який був експортований в минулому році, при поставках на меткомбінати дорівнював би 10 тисячам робочих місць, які можуть бути як втрачені, так і додатково отримані. Потрібна цілеспрямована політика, щоб сировина з низькою доданою вартістю залишалося в країні і йшло на підтримку меткомбінатів". У свою чергу Віктор Галасюк додав, що в Раді вже зареєстровані законопроекти, покликані підтримати галузь. "Це підвищення на три роки експортного мита на металобрухт з 10 до 35 євро за тонну і скасування імпортного мита (становить 5%. – Авт.). Це економічні важелі, які забезпечать галузь сировиною", – резюмував Галасюк.

ЦІНИ. Не менш гостро перед металургами стоїть і питання підвищення "Укрзалізницею" тарифів на вантажоперевезення: вже з травня цього року Мінінфраструктури планує підняти цей тариф на 15%. Це автоматично збільшить собівартість продукції меткомбінатів, яка і так стає все менш конкурентоспроможною на тлі падіння світових цін на метал. "Для металургів України кожен долар в собівартості продукції – це боротьба за виживання, – констатує гендиректор ММК Ілліча Юрій Зінченко. – Підвищення тарифів на 15% означає, що ми змушені будемо відмовитися від 10% замовлень, адже просто не зможемо конкурувати! Що таке 10% для нашого підприємства? Це втрата в рік 290 тис. тонн готової металопродукції. А для бюджету – це $85 млн недоотриманого валютної виручки, що вплине і на курс гривні і на стан всієї економіки країни".

В тренді
Гривня зміцніла: скільки коштують долар і євро в Україні

Глава комітету Віктор Галасюк зазначив, що для порятунку галузі парламентарії мають намір накласти мораторій на підвищення тарифів на рік. "Якщо мова йде про підвищення тарифів на 15%, то йому можна знайти альтернативу. Я не повірю, що такий монополіст, як "Укрзалізниця", не може знайти у себе цих коштів", – говорить Галасюк.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти