У 2018 році 21-річний українець Олександр Нєжник відкрив агентство Profit Whales, яке спочатку займалося налаштуванням реклами для великих продавців на Amazon. За два роки компанія значно розширила свою спеціалізацію і нині має 3 основні напрямки: маркетингове агентство, SaaS технологія та фонд з купівлі та продажу амазон-бізнесів. Починав уродженець Чернівців з того, що разом із компаньйоном продавав на Amazon скретч-карти світу.
Наразі до 5 000 українців займаються продажем товарів на Amazon. Але заснувати компанію, яка за два роки управлятиме рекламними бюджетами клієнтів у десятки мільйонів доларів – це випадок для нашої країни унікальний.
"Я почав працювати маркетологом у компанії Bimedis у 17 років і саме там освоїв Google Adwords, – розповідає свою історію Олександр Нєжник. – Через рік звільнився, вирішивши разом із компаньйоном відкрити свій бізнес – запустити на Amazon новий продукт. Зупинилися на скретч-картах. Вже із другої партії ми стали Best-Seller-ом. На Amazon була така ж контекстна реклама як на Google Adwords, але з меншим функціоналом. І цей нюанс нам дуже допоміг".
Ще на своїй першій роботі Нєжник звернувся до друга з проханням написати скрипти для автоматизації роботи в Google Adwords. Спочатку українець використав цей скрипт під час продажу своїх товарів, потім, створивши компанію, почали обслуговувати інших великих продавців на Amazon. Зараз Profit Whales є офіційним партнером Аmazon з реклами, входить до ТОП-100 найперспективніших компаній у сфері електронної комерції та має штат у 50 працівників.
"За моїми оцінками, на Amazon намагалися продавати свої товари до 20 тисяч українців, – розповідає Нєжник. – Нині їх залишилося 3-5 тисяч. Конкуренція велика, не у всіх виходить. Але, безумовно, це гарна нагода для того, щоб перевірити себе. І масштабувати бізнес. Мінімальний поріг входу для підприємця 20 – 50 тисяч доларів на товарну позицію. І 100-200 тисяч, якщо запускати бренд із товарною лінійкою. Для початку продаж є кілька основних етапів: вибір продукту, аналіз ринку та конкурентів, реєстрація акаунту, пошук виробництва, доставка, маркетинг. Зареєструвати компанію можна будь-де, але рекомендую це зробити у США. Також є можливість продавати із фізичної особи".
Чи може Україна бути цікавою Amazon?
"Як транспортний та ресурсний хаб – так, адже тут є доступ до ресурсів, нижчий рівень оплати праці порівняно із Чехією та Польщею, – вважає Нєжник. – Як вихід на ринок – не думаю, адже в Україні поки що низький споживчий попит. Сподіваюся, за кілька років ситуація зміниться".
Тим часом Amazon продовжує своє успішне комерційне сходження.
"Чистий прибуток Амазона у 2021 році точно перевищить 100 мільярдів доларів, прибуток із реклами становитиме понад 20 мільярдів доларів, - прогнозує Олександр. – Основна тенденція останніх років на Amazon – це поява агрегаторів, які почали купувати амазон-бізнеси. Вони вже підняли інвестицій на понад 10 мільярдів доларів і у 2021 році досягнуть максимального піку активності. Основні виклики Amazon зараз – це розвиток технологій та розширення маркетплейсу на весь світ".
Profit Whales Нєжника не стоїть осторонь цих процесів. А засновника Profit Whales Олександра Нєжника за реалізацію інноваційних ідей та внесок в індустрію на ринку вже називають українським Джеффом Безосом (СЕО та засновник Amazon).
"Ми плануємо освоїти всю галузь маркетингу для бізнесів у е-комерці і в найближчі 3-5 років продати технологію Amazon або іншим фондам", - лаконічно окреслює завдання для своєї компанії українець.
Аліна Нікітіна