Власники собак і кішок вважають за краще не економити на своїх чотирилапих друзів, іноді навіть на шкоду власним потребам, вважають експерти. А все тому, що увагу до зовнішності тварин дозволяє стежити за здоров'ям підопічних і вчасно звертатися за допомогою до ветеринарів. "Послуги салонів краси для тварин можуть здійснювати так званий попередній огляд вовни, кігтів, вух, зубів, і якщо стан вихованця у майстра викликає питання, він може порадити господареві кота чи собаки придбати корисні полівітаміни або сходити за консультацією до ветклініки. Це важлива послуга, адже господар тварини не завжди може помітити, що з його хвостатим другом щось не так. Тому салони краси для тварин можуть бути затребувані: на ринку таких закладів не так вже й багато. Правда, найчастіше це збільшення попиту може бути прихованим, тому бажано пропонувати господарям тварин унікальні послуги, які можуть виявитися корисними і потрібними ", – вважає керівник Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос. " Сегодня " вивчила перспективи і ризики запуску салону краси для тварин у Києві .
Бізнес-план салону краси для тварин
1. Опис проекту
Відкриваємо салон краси для тварин "Стильні мордочки". Запропонуємо власникам собак і кішок послуги купання, стрижки, укладки, укорочення кігтів, чищення вух і зубів і т. д. Додатково будемо продавати косметику, одяг, вітаміни, нашийники, намордники, повідці і інші аксесуари для тварин. Крім цього, запропонуємо консультації власникам щодо модних тенденцій в одязі, зачісках, образах, колірній гамі тощо. За нашими розрахунками, якщо щодня нашими послугами скористаються 12 клієнтів із середнім чеком 300 грн, проект окупиться через 10-11 місяців.
2. Стартовий капітал
Для запуску проекту нам знадобиться придбати професійне обладнання – фени, ножиці, гребінці, шампуні, засоби для укладання, фарбу, машинки для стрижки з насадками, манікюрний набір, антисептичні засоби, аксесуари для образів, косметика, рушники і т. д. На ці цілі закладемо 30 тис. грн. Не можна забувати і про покупку меблів – столів, стільців, дзеркал, канапок, шафок для зберігання косметики і обладнання тощо. На це піде 40 тис. грн. Потрібно подумати про придбання техніки – пари ноутбуків, мобілок, сканера і принтера, модему-роутера, касового терміналу для безготівкових розрахунків, телевізора тощо. Сюди піде 40 тис. грн. Ще на 5 тис. грн придбаємо чайник і мікрохвильовку для організації зони відпочинку персоналу. А на формування асортименту невеликого магазинчика з продажу косметики та аксесуарів для тварин передбачимо 10-15 тис. грн.
ВСЬОГО: 130 тис. грн
3. Поточні витрати
Візьмемо в оренду приміщення 30 кв. м в Голосіївському районі Києва. Плануємо орендувати приміщення екс – салону краси в робочому стані, тому в ремонт ( навіть косметичний ) не вкладає. Шукаємо варіант з хорошим санвузлом, а також наявністю мийки або душової кабіни, щоб можна було купати кішок і собак маленьких і середніх розмірів. На оренду такого приміщення з " комуналкою " буде йти 12 тис. грн на місяць .
Фактично в приміщенні передбачимо два робочих місця з перегородкою, щоб тварини не нервували. В такому випадку в команду потрібно найняти двох майстрів, які будуть здійснювати весь спектр послуг за попереднім записом. Їх зарплата – 30% від послуги (кожен майстер може заробляти щомісяця від 8-10 тис. грн). Також потрібен адміністратор, який буде закуповувати товар, оновлювати сайт, записувати клієнтів і здійснювати інші процеси. Працювати на цій посаді буде власник бізнесу з зарплатою 10 тис. грн. Ще на півставки потрібні бухгалтер (6 тис. грн) і прибиральниця (4 тис. грн).
ВСЬОГО: 34 тис. грн.
4. Маркетинг, реклама
Також скористаємося безкоштовними можливостями. Заведемо сторінки в соцмережах, де будемо публікувати новини і акції про наш салон. Крім того, розмістимо оголошення на сайтах зі знижками і в групах за інтересами .
ВСЬОГО: 18 тис. грн на старті, 6 тис. грн в місяць.
5. Окупність проекту
За оцінками експертів, в ціні послуги 30 % йде як винагороду майстру, а 20 % враховується як витратні матеріали. Тому якщо середній чек послуги салону краси для тварин становить 300 грн, то 60 грн в цій послузі підуть на поповнення витратних матеріалів, 90 грн – як винагорода майстру, а безпосередньо власник бізнесу отримує 150 грн .
Щоб наш проект окупив поточні витратиі був трохи в плюсі, потрібно, щоб щодня майстри обслуговували 12 хвостатих клієнтів. Тоді щомісяця власник бізнесу зможе отримати 54 000 грн, тобто дохід в 50 % від середнього чека. Від цієї суми мінусуємо поточні ( 34 тис. ) і маркетингові ( 6 тис. ) витрати ( всього 40 тис. ). Залишається 14 тис. грн. Виходить, що з урахуванням стартових ( 130 тис. ) і маркетингових ( 18 тис. ) витрат ( всього 148 тис. ), наш проект окупиться через 10-11 місяців .
Правда, поліпшити терміни окупності можна, якщо врахувати допуслуги. Наприклад, навіть невеликі продажі магазинчика косметики з підтриманням товарного ряду дозволять вийти на окупність швидше – десь через 8-9 місяців .
Перетворюємося в клуб за інтересами
Наш бізнес-план проаналізував керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський. Він вважає, що для українців салони краси для тварин послуга екзотична, тому старт в такому проекті краще здійснювати з мінзатратами. "Якщо люди хочуть постригти тварину у майстра, спочатку будуть орієнтуватися не на пошук хороший салон, а на пошук хорошого майстра. Тому хороший старт в цьому бізнесі може бути у тих людей, хто сам уміє стригти і доглядати за кішками-собаками. Тоді для цього досить купити необхідний інструментарій. Цього вистачить для старту, адже працювати можна у себе вдома чи їздити до клієнтів", – відзначає Забловський.
За його словами, забезпечення майстри робочим місцем може в майбутньому перерости в салон краси, тільки якщо попит на послуги перевищить можливості обслуговування одним фахівцем: " Щоб число клієнтів постійно зростало, важливо приділити увагу маркетинговому розвитку проекту. Тому потрібно створити сайт і сторінки в соцмережах, роздавати флаєри на ярмарках і конкурсах для тварин, домовлятися про обмін інформацією про послуги з ветеринарними магазинами або клініками. Не завадить вкластися в рекламу в соцмережах " .
В цілому, на думку експерта, успіх в бізнесі отримують ті підприємці, хто зумів довести компетентність серед клієнтів. " Це означає, що людина може бути сама власником собаки або кішки, ветеринаром за освітою, або дипломованим грумером ( фахівцем з наведення зовнішнього вигляду домжівотних ). Такий фахівець може розбиратися в стандартах порід ; розуміти, які правильно доглядати за твариною ; розбиратися, від чого частіше вихованці можуть хворіти і т. д. Як правило, таким фахівцям клієнти будуть не лише довіряти, але і постійно приходити за новою послугою, оскільки паралельно можна отримати консультацію. Ці заклади з кваліфікованою командою створюють свого роду клуб за інтересами, а заміну такого рівня обслуговування складно знайти. І, звичайно, тут важливий не тільки персональний підхід, але і щира любов до тварин, тому що вихованці добре відчувають фальш ", – уточнює Забловський .
Як узаконити роботу салону
Після важливо зайнятися оформленням дозволів. Для цього необхідно зареєструватися як суб'єкт господарювання і визначитися з системою оподаткування. " Тут можна працювати як фізособа – підприємець на спрощеній системі оподаткування. Для реєстрації потрібно звернутися з пакетом документів до держреєстратора і в податкову ", – уточнює Добровольський .
Далі потрібно йти в Держпродпотребслужбу, щоб провести держсанекспертизи на відповідність приміщення і обладнання саннормам і вимогам щодо здійснення такого роду діяльності. " Паралельно потрібно отримати свідоцтво в Держслужбі з надзвичайних ситуацій ( ДСНС ): відомство перевірить, чи відповідає маттехбаза вимогам законодавства з питань пожежної безпеки ", – говорить юрист. потім необхідно укласти договори на поставку послуг, в разі їх відсутності. Йдеться про Договори на поставку електроенергії ; централізованого водопостачання та водовідведення ; централізованого теплопостачання ; з вивезення біовідходів. " Згідно із законом відкриття закладу повинно бути погоджено з органами місцевого самоврядування. Тому перед запуском салону обов'язково необхідно повідомити письмово про це орган місцевого самоврядування ( його виконавчий орган ), на території якого буде здійснюватися госпдіяльність ", – акцентує Добровольський .
Де шукати унікальну послугу
Салони краси для тварин будуть успішні в разі формування нової і незвичайної послуги. Наприклад, можна запропонувати власникам тварин так званий мобільний догляд за тваринами. "На американському ринку три роки тому стала мегапопулярною франшиза мобілів з обслуговування домашніх тварин. Йдеться про машину, в якій є ванна, освітлення, сушка, меблі та обладнання для того, щоб собаку можна було вичесати, оглянути, помити і т. д. Такий мобільний формат може бути цікавий і в будь-якому великому місті України, адже не кожен господар може витратити близько години на дорогу і очікування, поки майстер працює з твариною. Набагато зручніше, коли фахівець приїжджає за адресою і проводить обслуговування в зручному для замовника місці. До речі, для цих послуг необов'язково спеціально закуповувати фургончик з усім необхідним обладнанням, як в США. Можна обмежитися і закупівлею мінімуму обладнання – наприклад, ножиці, гребінці, косметика, фен – і все це може поміститися в невеликій валізці. Цей варіант теж можна вважати мобільним салоном краси для тварин", – пояснює Андрій Кривонос.
За його словами, мобільні варіанти бізнесу досить живучі в кризу, адже можна їздити з одного району в інший в пошуках клієнтів і не побоюватися, що стаціонарний салон не буде користуватися високим попитом. Крім цього, можна шукати нових клієнтів на масових заходах – на конкурсах краси для тварин або виставках .