Задля підвищення ефективності "Укрзалізниці" її необхідно реформувати, – економіст

18 серпня 2020, 16:53

Инна Бабур Инна Бабур

УЗ треба терміново реформувати і розділити на бізнес-сегменти

Задля підвищення операційної та фінансової ефективності "Укрзалізниці" її треба терміново реформувати та розділити її на бізнес-сегменти. Про це пише економіст Борис Кушнірук у матеріалі "Фінплан "Укрзалізниці" підтверджує необхідність її невідкладного реформування", повідомляє "Главком".

Реклама

За словами експерта, новий фінансовий план "Укрзалізниці", що його нещодавно затвердив Кабінет міністрів, підтверджує плани компанії і надалі користуватися своїм монопольним положенням замість оптимізації та операційної ефективності. Однак кардинальна реформа залізниці не просто назріла, вона давно перезріла.

"Залишається тільки один вихід – кардинальне реформування УЗ. А саме – операційне та фінансове розділення її на окремі сегменти за видами діяльності: інфраструктура, пасажирські перевезення, вантажні перевезення, вагонне господарство, ремонтна діяльність, з приватизацією тих сегментів, які не є природними монополіями. Інакше й надалі кожний наступний річний фінплан УЗ буде концентрованим проявом неефективності та корупції".

Економіст також підкреслив, що ефективність реформ можлива виключно у тому випадку, коли кожний сегмент має свої фінансові показники ефективності. "Тільки за таких умов можна забезпечити виробничу та фінансову ефективність у кожному сегменті. Бо вже не буде можливості компенсувати збитки одного сегменту за рахунок іншого. Не буде можливості "розчиняти" в загальному фінансовому казані корупцію та безгосподарність можновладців та їх призначенців у цьому державному монополісті", – підкреслив він.

В тренді
Держборг України зріс і в гривні, і в доларах

Нагадаємо, Кабінет міністрів України затвердив фінансовий план АТ "Укрзалізниця" на 2020 рік. Генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Владимир Гусак заявив, що у затвердженому фінансовому плані "Укрзалізниці" істотно завищені витрати на дизельне пальне та електроенергію, що може бути маркером корупції в компанії.

Реклама

5 серпня на сайті Міністерства інфраструктури оприлюднений проект наказу "Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ними послуги". Згідно з ним, міністерство пропонує зробити уніфікацію тарифів на перевезення порожніх вагонів незалежно від виду перевезення, вантажу, що перевозиться у вагоні до вивантаження. Так, в даний час тариф на перевезення порожнього вагону після вивантаження вантажу першого класу становить 1533 грн; другого класу – 2326 грн; третього класу – 3730 грн. Наказом же пропонується встановити єдиний тариф в 2326 грн.

Як відзначають експерти, найбільше постраждає енергетика і будівельна галузь. Член комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Верховної Ради Михайло Волинець вже заявив, що уніфікація плати за порожній пробіг несе значні ризики для енергетичної безпеки України.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти