Права з чіпом для водіїв і реєстрація авто в два рази дорожче: МВС готує реформу

31 березня 2019, 07:38

Ігор Сєров Ігор Сєров

У МВС готують великі зміни в роботі сервісних центрів

В Україні скоро можуть з'явитися права з електронними чіпами, а боржникам заборонять продавати авто. МВС на своєму офіційному сайті опублікувало законопроект щодо реформування адмінпослуг для водіїв. Частина з них подорожчає, але сервіс обіцяють зробити зручніше. За словами начальника Головного сервісного центру МВС Владислава Криклія, нововведення можуть бути прийняті і вступити в силу ближче до кінця нинішнього року або на початку наступного.   

Права для трамвая

Реклама

Як виявилося, деякі з змін – ключові. Наприклад, водіям-новачкам або тим, хто загубив автоправа, видаватимуть посвідчення з електронним чіпом.

"Це робиться для того, щоб виключити підробку документа, – говорить Владислав Криклій. – Деякі вже обурилися, що це підвищить вартість посвідчення. Крім того, в законопроекті прописано введення нових категорій для водіїв (АМ- мопеди зі швидкістю до 50 км/год, В1 – квадроцикли, Tm – трамвай, Tb – тролейбус). Справа в тому, що Україна взяла на себе певні зобов'язання перед ЄС. У всіх країнах є такі категорії. В Європі керуються такою логікою: спершу ти вчишся керувати мотоциклом з малим об'ємом двигуна, а лише пізніше – більш серйозною технікою. Термін дії посвідчень для водіїв, які задіяні в пасажирських і вантажних перевезеннях, буде не 30 років, а п'ять (передбачається, що після закінчення цього терміну водій повинен буде пройти комплексну медкомісію, включаючи психіатра. – Авт.)". 

Стане дорожче

Не забули в МВС і про злісних боржників. Законопроект забороняє співробітникам сервісних центрів проводити будь-які операції з автомобілем, якщо ім'я його власника занесено до Єдиного держреєстру боржників. Простіше кажучи, якщо водій не заплатив аліменти, то продати авто йому буде складно. Разом з тим документ передбачає і те, що частина послуг зросте в ціні в два рази. Наприклад, реєстрація автомобіля і малотоннажного пасажирського транспорту обійдеться в суму понад 1100 грн, тоді як зараз вартість не дотягує і до 500 грн. 

Списки

Документ планує також узаконити створення ряду державних реєстрів: центрів спеціального навчання, атестованих автоінструкторів і автошкіл, результатів перевірки цистерн, встановлених на транспортних засобах. Мета – щоб і правоохоронці, і громадяни мали можливість оперативно перевірити, наприклад, легальність роботи автошколи або перевізника, що транспортує небезпечні вантажі. 

До інструкторів є претензії

Опитані нами водії, які мають досвід водіння більше 10 років, розповіли, що за останній рік помітили три головних мінуси у молодих автолюбителів.

"Помітно, що в автошколах вчать їх не дуже. Перше – багато хто не включає поворотів, друге – не відчувають габаритів свого авто. Тобто перед тим як заїхати в ту чи іншу арку або вузький проїзд, виходять і заміряють, вийде чи ні. Тобто досвіду замало. І третє – на складних перехрестях створюють затори. Реальний випадок з життя, коли довелося жестами показувати, куди можна було повертати на одному з таких перехресть. Особисто мені це говорить про те, що потрібно звернути увагу на тих, хто навчає водінню і приймає іспити. Напевно, важливо частіше атестувати інструкторів, підвищувати їх кваліфікацію", – розповів нам столичний таксист Роман Скорик.

Реклама

А його колега Іван Логінов говорить, що зовсім недавно мав справу з молодим молодцем, який створив аварійну обстановку на крутому підйомі.

Нагадаємо, з приходом весни все частіше українські водії потрапляють в ДТП через ями на дорогах. Що робити в такому випадку і як отримати компенсацію від держави дивіться у відео:

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти