Чому зимові шини так потрібні і на чому можна заощадити при їх покупці – думка експертів

23 жовтня 2016, 10:00

Дмитро Капітун

Необхідні вже при +5 °С, "липнуть" до дороги і знижують гальмівний шлях

Вранці вже частенько можна спостерігати на вікнах автомобіля паморозь – вірна ознака того, що пора міняти літні шини на зимові. Та й середньодобова температура ось уже кілька днів не піднімається вище 5-7° С, а саме при таких температурних показниках рекомендується терміново "перевзуватися". При більш низьких температурах літня гума починає "дубіти", внаслідок чого різко погіршується її зчеплення з дорогою. Тягнути до останнього не варто, адже тоді на шиномонтажах утворюються величезні черги, а автомагазини, користуючись ситуацією, роздувають ціни на зимові шини.

Простіше тим, кого де-небудь в гаражі вже чекає комплект шин, і тим більше – на дисках. Ну а якщо їх немає або шини стали непридатними – пора вибирати. Як зробити правильний вибір і на чому можна заощадити без шкоди якості, розбиралася
"Сегодня".

Реклама

З ШИПАМИ ЧИ БЕЗ

Цеоднезпершихпитаньпривиборізимовихшин.Жителямстолиціта іншихмегаполісів,дедорогивзимкувсе-такибільш-меншчистять,переплачуватизашипине варто:наочищеномуасфальтішипованіпокришкигіршегальмуютьішвидковтрачаютьшипи.Які,до речі,требаперіодичноперераховувати:привтраті більшеніж10%властивостішипованихпокришокзмінюютьсявгіршусторону.

Інша річжителінаселенихпунктів,нерозбещенихувагоюкомунальнихслужб.Укоченийсніг,обледеніладорога-тутшипованішинипроявляютьвсі своїнайкращіякості.Власне,істворенідлявонидляїздисамепо такомузимовому бездоріжжю.

Чомужнерідкомиспостерігаємоавтомобілііз позначкою"Ш"-асаметакповинні,згідно з Правиламидорожньогоруху,позначатисяавтомобілінашипованихколесах-у великихмістах?Відповідь проста:навітьвстолицікомунальникинерідкозапізнюютьсязочищеннямдоріг-сніг,якзавжди,випадаєраптово.Нуапроневеличкі вулички,провулкиідворичасто і зовсімзабувають.Тут"шиповка"доводитьсявсамийраз.

Реклама

ЧОМУ НАЗИВАЮТЬ "ЛИПУЧКАМИ"

Нерідко саме такий, на перший погляд, дивний термін застосовується до сучасних зимових шин. Що це означає? Конструкція сучасних зимових "автокалош" передбачає, крім високого протектора і спеціального складу гумової суміші, що не твердне на морозі, безліч ламелей – глибоких хвилястих прорізів. Придивившись, їх можна побачити на будь-якій фірмовій шині. При контакті з дорогою ці ламелі розкриваються, в результаті чого шина як би прилипає до дорожнього покриття, чіпляючись за найменшу нерівність, – звідси і непоказне прізвисько.

Такішинидозволяютьвпевненопересуватисяпонеглибокомубруду,сніговій кашіабочи вкатаному снігу,стартуватибезпробуксовуванняколіс,більшвпевненовходитивповороти,аголовне-знижуютьгальмівнийшляхнаслизькійдорозі,врезультатіроблячивашавтомобільбільшкерованиміпередбачуваним.

Але,зрозуміло,навітьнайкраща"липка"ідорогущашина недає приводуперевищуватишвидкістьіробитирізкіманевринаслизькомупокритті!

НА ЧОМУ ЕКОНОМИТИ ПРИ ВИБОРІ: ВИСОТА І МАЛЮНОК

В тренді
Зростання цін уповільнилося, а долар застиг – найголовніше про гроші СЬОГОДНІ
Реклама

Післятого,яквивизначилисязтипомзимовихшин-шипованачи ні,-виникаєпитаннявибору.Ринокпропонує величезнурізноманітністьшинздесяткамиваріантівмалюнківпротектора,авсі без виняткурекламніматеріалипозиціонуютькожнушинуяк"номер1".Заплутатисянескладно-тимбільшещоубагатьохвиробниківмалюнкипротекторазбігаються.Алеголовне питання,яке цікавитьбільшістьавтовласників,-цепитанняціни.

Отже,начому можна заощадити?Тільки ненаякості!Дешевішининерідкомаютьтакийжемалюнокпротектора,якібільшдорогі,аленапрактиціповодятьсягірше.Причина-вякостігумовоїсуміші,атакожкількостітаякостішипів,якщомовайдепрошипованіпокришки.Врезультатіприповномузовнішній схожостішиниповодятьсянадорозізовсім інакше.

Вибираючи зимове "автовзуття", варто звернути увагу на тести. Найчастіше доступніші, але все ще "фірмові", недешеві шини – тобто випущені такими, що заслуговують довіру виробниками, – програють "топовим" лише в деяких незначних показниках. Наприклад, по акустичному комфорту. Іншими словами, вони трохи більш галасливі. Але на безпеку це не впливає – чому б тоді не заощадити? Не менше можна виграти і при переході на менший радіус. Адже взимку краще працюють високі і вузькі шини: вони швидше продавлять сніг і доберуться до асфальту, ніж широкі. Якщо порівняти ціни, скажімо, на шини R15 і покришки R14, але з високим профілем, можна виявити значну різницю: від 400 грн за комплект недорогих шин до кількох тисяч гривень, якщо мова йде про преміум-бренди. Єдиний мінус – потрібно подбати про диски для них. Але окремий комлект дисків для зимових шин (від 1000 грн) в подальшому позбавить від необхідності двічі в рік платити за шиномонтаж (а це 400 грн).

ІНДИКАТОР ЗНОСУ

Tread Wear Indicator, що в перекладі оздачает "індикатор зносу протектора", – важлива деталь зимової шини. Виробники шин реалізують його по-різному. Одні роблять у вигляді виступу на дні канавки протектора: як тільки шина зітреться до цього виступу – її негайно потрібно замінити. Інші штампують на протекторі цифри. У міру зношування шини цифри одна за одною зникають, і з тих, що залишаються, можна побачити залишкову глибину протектора. Навіть у літньому "взутті" не варто їздити "до останнього", але для зимових це особливо важливо: гальмівний шлях на нових і зношених шинах в умовах слизької дороги може відрізнятися вдвічі.

Реклама

ВСЕСЕЗОНКА НЕ ДЛЯ НАС

Всесезоннішинирекомендуєтьсявикористовуватилишевтихрегіонах,детемпературавзимкунезначноколиваєтьсябіля нульовоїпозначки.Унашихжекраях,дебуваєімінус20,використаннявсесезоннихпокришок-ризикованазатія,якаможеобійтисянадтодорого.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти