Паркувальні помічники: як вони влаштовані і як вибрати під себе

1 лютого 2016, 09:45

Дмитро Капітун

Знайти стоянку допоможуть датчики, камера заднього огляду і автопілот

Колись з появою на ринку парктроників – тоді ще єдиних пристроїв, що допомагають при заїзді на стоянку – досвідчені водії поставилися до новинки скептично. Мовляв, треба вчитися відчувати габарити автомобіля, а не розраховувати на допомогу електроніки. Але роки йшли, парковки ущільнювалися, і тепер навіть професіоналам часом непросто втиснутися між припаркованими абияк автомобілями. Тому пристрої, що допомагають припаркуватися, зараз дуже актуальні. Насамперед вони потрібні водіям невеликого комерційного транспорту. "Пиріжки", вони ж фургони, не дають можливості заглянути в центральне дзеркало: його там немає, так само як і прозорого заднього скла. Також паркувальний помічник придасться власникам великих автомобілів: пікапів, мікроавтобусів. А ще – новачкам: адже починати водійську кар'єру з побитих бамперів – не найкраща ідея.

Реклама

ПАРКУВАЛЬНИЙ РАДАР

Зрозуміти роботу парктроника нескладно. Його датчики, які встановлюються в бампер автомобіля, випромінюють сигнал в ультразвуковому діапазоні. Якщо на шляху сигналу немає перешкод – він просто йде в нікуди, а якщо є – відбивається, повертається назад, і датчик приймає його. Після цього процесор аналізує відстань до цієї перешкоди і відображає його на екрані. Якщо відстань менше певного показника, чути попереджувальний сигнал, який стає все наполегливіше в міру подальшого наближення.

Важливо, щоб був вибір кольору датчиків, інакше будете їх фарбувати.

ЯК ВИБРАТИ. Ринок пропонує величезний вибір парктроников, і ціна на різні моделі може помітно відрізнятися (від 400 грн). Відмінність може бути в кількості датчиків – іноді зустрічаються моделі з двома, але для забезпечення безпечного паркування потрібно чотири датчики на бампер. Важлива і їх чутливість – мабуть, це головний фактор. Адже побачити велика перешкода – наприклад, стіну або автомобіль – водій і сам може, а от якщо датчик "не помітить" невеликий стовпчик, є всі шанси ремонтувати бампер.

У хорошого парктроника є ще кілька характерних особливостей – наприклад, можливість вибору кольору датчиків. Адже інакше доведеться фарбувати їх самостійно, щоб не псували зовнішній вигляд бампера. А це і додаткові витрати, і ризик зіпсувати характеристики: фарба, особливо "металік", може негативно вплинути на чутливість.

Реклама

Ще одна характерна риса хорошого паркувального радара – наявність в комплекті повного набору для установки, що включає не тільки дроти, а й фрезу для свердління точних отворів під датчики, і калібрувальні кільця. Останні потрібно використовувати обов'язково: адже бампери сучасного автомобіля можуть мати різну геометрію, а кожен датчик повинен бути спрямований строго відповідно до інструкції.

Розрізняють провідні та безпровідні парктроніки. Бездротову модель можна порекомендувати тим, хто не хоче розбирати салон і протягувати дроти від датчиків. Нескладно здогадатися, що в бездротових парктроника сигнал надходить по радіоканалу.

КАМЕРА: ДОПОМОЖЕ БАЧИТИ ВНОЧІ

Вона показує обстановку позаду автомобіля, передаючи відеозображення на екран мультимедійної системи – власний дисплей камери, що йде з нею в комплекті. Буває, що екран вбудовується в дзеркало заднього виду. Вибираючи цей пристрій (ціна – від 450 грн), варто звернути увагу на деякі характеристики: не всі вони важливі, але від багатьох залежить здатність камери виконувати свої обов'язки. Наприклад, якість передачі кольору навряд чи вплине на безпеку паркування, а ось кут огляду – запросто. А він в моделях різного цінового діапазону може бути дуже різним: від 40 до 170 градусів! Також важлива характеристика камери заднього огляду – чутливість матриці і наявність інфрачервоного підсвічування. Адже інакше в темний час, коли камера необхідна найбільше, вона буде просто "сліпий". Найбільш просунуті камери здатні не просто показувати зображення позаду автомобіля, але і накладати на нього траєкторію руху в залежності від положення керма. А в деяких, дешевших пристроях, є паркувальна розмітка, але вона статична: траєкторія не змінюється при повороті керма, а сама розмітка допомагає оцінити відстань до перешкоди.

new_image3_345

Реклама

Важливий кут огляду.

ПАРКУЄМОСЯ НА АВТОПІЛОТІ

Сучасні системи паркування пішли набагато далі простих камер або датчиків. Ряд автовиробників вже продемонстрував робочі версії систем автоматичного паркування без участі водія, а значить, такі пристрої скоро отримають поширення не тільки в топових моделях недешевих автобрендів. З їх допомогою водій може навіть не перебувати в автомобілі: система за допомогою датчиків-радарів і механізмів автоматичного управління сама припаркує машину в певному місці. А після цього вимкне світло, заглушить двигун, поставить авто на сигналізацію. Якщо водій не бажає не тільки брати участь, але і спостерігати за процесом, система відправить йому звіт про парковку. Ймовірно, саме за такими парк-автопілотами майбутнє, адже знайти місце для паркування складно, але ще складніше буває втиснутися туди – навіть за допомогою парктроніка або камери.

new_image2_450

Дозволяє не перебувати в авто.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти