Дешеве розмитнення, обов'язковий техогляд і розкіш середнього класу: на авторинку наближається революція

Акциз пропонують скасувати спочатку на "евробляхи", а потім на всі авто. Але деяких автовласників зобов'яжуть платити 28 тис. грн щорічно

Акциз на нові та вживані автомобілі хочуть скасувати, а планку екологічного стандарту знизити до Євро-2. Це означає, що в Україні можна буде ввозити машини від 1995 року випуску. Відповідні ініціативи містяться в пакеті законопроєктів №3704, 3705 та 3706. Разом зі зниженням акцизу парламентарії пропонують повернути обов'язковий техогляд.

Зараз при розмитненні автомобіля треба заплатити три основні збори в бюджет: ввізне мито (10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%), акциз і ПДВ (20% від вартості автомобіля з акцизним збором і ввізним митом).

Реклама

Акциз розраховується за формулою: ставка = ставка базова × коефіцієнт двигуна × вік двигуна. Базова ставка – податок в євро за одну машину. Якщо в автомобіля двигун об'ємом до 3000 куб. см, ставка буде 50 євро. Більше – 100 євро. Дизельні машини обійдуться дорожче. Ставка для авто з двигуном об'ємом до 3500 куб. см – 75 євро, більше – 150 євро. Коефіцієнт двигуна – об'єм циліндрів, розділений на 1000. Якщо обсяг 2000 куб. см, то коефіцієнт – 2. Коефіцієнт віку – число років з року, наступного після року виробництва транспорту. Для нових автомобілів ставка – 1. Для машин старіших, відповідно, 2 і більше. Для всіх машин старіше 15 років коефіцієнт дорівнює 15.

Наприклад, 15-річний Mercedes-Benz C-Class W203 у Польщі коштує 4600 євро. Об'єм двигуна – 1796 куб. см, паливо – бензин. Ввізне мито на нього становитиме: 4600 × 5% = 230 євро. Акциз: 50 × 1,796 × 15 = 1374 євро. ПДВ – 1240 євро. У підсумку розмитнення з усіма зборами та податками обходиться в 2844 євро – це більше половини вартості машини. Якщо прибрати акциз, то вартість розмитнення впаде до 1196 євро.

/ Фото: Unsplash

Реклама

Скасування акцизу і обов'язкове ТО

Спочатку акцизний збір пропонують прибрати для власників "евроблях", ввезених до 1 травня 2020 року. Якщо авто перебуває в країні з порушенням митного законодавства, власник зможе не платити штраф, а оплатити добровільний внесок 8500 грн в бюджет і розмитнити машину без акцизного збору. При цьому дозволяється ввезення авто, які відповідають як мінімум екологічному стандарту Євро-2. Але після української реєстрації "евробляха" має пройти обов'язковий техогляд протягом трьох місяців. Потім ТО потрібно проходити кожні два роки.

На 1 травня на території України перебувало 750 тис. авто в режимі тимчасового ввезення або транзиту. Більшість з них – 500 тис. автомобілів – перебувало з порушенням закону. Зі скасуванням акцизу доходи в бюджет зростуть більш ніж на 17 млрд грн, прогнозують автори законопроєкту.

З 1 січня 2021 року акциз планують скасувати на ввезення всього транспорту. Техобслуговування стане обов'язковим, якщо авто вироблено до 2005 року (не відповідає екостандарту Євро-4).

Реклама

Скасування акцизу – рішення, за яке боролися автоорганізації, каже Михайло Катрук, співзасновник ГО "Доступне авто". Але відсутність інфраструктури техобслуговування стане проблемою, прогнозує експерт.

"Ми можемо повернутися в часи, коли в реальності ТО проходили одиниці, а решта платили і виїжджали на дорогу. Повертати стару систему не можна, треба вивчити успішний досвід, наприклад, Польщі. Питання обов'язкового техобслуговування вимагає не одного закону, який робить його обов'язковим, а комплексних заходів, яких я не бачу в проєктах", – говорить Катрук.

Замість акцизу транспортний податок?

Законопроєкти №3704, 3705 та 3706 не тільки скасовують акцизи. Якщо їх приймуть, то транспортний податок перестане бути збором на елітні автомобілі. Зараз цим податком обкладають нові авто вартістю понад 1,8 млн грн (375 мін. зарплат), або 57,5 тис. євро. Розмір податку – 25 тисяч гривень на рік протягом п'яти років від року виробництва авто.

Законопроєкти передбачають зниження цієї планки. Крім легкових автомобілів, транспортним податком хочуть обкладати мотоцикли, судна та човни вартістю від 944 тис. грн (200 мін. зарплат), або 30,6 тис. євро. Сам податок становитиме 28,3 тис. грн (шість мін. зарплат) і буде стягуватися протягом восьми років. Водночас не будуть обкладатися машини швидкої допомоги і авто на балансі держави або місцевих органів влади.

"Насторожує, що в законопроєкти внесені пункти, які не належать до розмитнення. По суті, в два рази зменшується поріг вартості, за якої застосовується транспортний податок на розкіш. Купуючи елітний автомобіль, людина розуміє, що протягом п'яти років буде платити приблизно 1000 дол. на рік. Тепер "стелю" знижують майже в два рази – до 31 тис. доларів. Під цей податок підпадає дуже великий сегмент далеко не преміальних автомобілів. Автоматично треба платити податок протягом восьми років, якщо автомобіль дорожче 31 тис. доларів. Той, хто може купити авто за 100 тис. дол., швидше за все, може платити по 1000 доларів у бюджет вісім років. Але якщо я купую авто за 35 тис. доларів, то додаткові податки по 1000 дол. – це все-таки дуже багато", – каже Михайло Катрук.

/ Фото: Сергій Ніколаєв, Сьогодні

Якщо планку транспортного податку знизять, то нові авто ніхто не захоче купувати, впевнений Олег Назаренко, директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.

"Інші країни зацікавлені, щоб люди їздили на хороших, безпечних автомобілях. У всьому світі податком обкладаються старі автомобілі. А в нас виходить, що держава, навпаки, підвищує податок для нових авто і стимулює купівлю старих авто з високим рівнем вихлопів. Наприклад, якщо я купую авто за 31 тис. дол., то я плачу всі податки, і з мене хочуть ще вісім років брати по 28 тис. грн. Це нонсенс", – вважає експерт.

Для кого скасують ПДВ

Крім акцизу і транспортного податку, депутати вирішили торкнутися ПДВ. Для деяких категорій населення його пропонують скасувати.

Без сплати ПДВ ввезти автомобіль зможуть учасники бойових дій, люди з інвалідністю та чорнобильці. Однак пільга не стосується авто, загальні платежі з яких в сумі складуть 47 мін. зарплат (203 тис. грн) або якщо авто ввозиться з Росії. Ця пільга діє тільки на ввезення одного автомобіля.

"Пільги в такому вигляді – це пережитки. Нам давно пора застосовувати модель, яка використовується в європейських країнах. Якщо держава хоче надати допомогу певним верствам населення, то краще видати в грошовій формі, а вони самі розберуться, як їм чинити. В Україні вже був період, коли дозволялося ввезення авто для певних категорій людей без сплати податків. Це перетворилося на жахливі схеми, коли на інвалідів та інші категорії людей ввозили "мерседеси", "роллс-ройси", якими користувалися зовсім інші люди. Проаналізувавши всі проєкти, я не побачив запобіжників, щоб ці схеми не з'явилися знову", – зазначає Михайло Катрук.

Також в законопроєкті прописали безпроцентну розстрочку на три роки на сплату ПДВ для ввезення вантажівок.

"Гарні новини – фактично це є стимуляцією комерційного сегмента, який постраждав через коронавірус. Чому розстрочка надається тільки для імпортних фур – незрозуміло. Чому вона не застосовується на весь комерційний транспорт? Виходить, що великі перевізники отримують певні преференції, а середній бізнес ніяких пільг не отримує", – додає Катрук.

Нагадаємо, в Україні продовжує зростати популярність автомобілів з електродвигуном. У травні-2020 вітчизняний ринок електромобілів досяг 943 шт., що на 300 шт. більше, ніж було в травні-2019.

Новости "Сьогодні" раніше розповідали про запуск урядового мобільного застосунку "Дія", в якому в електронному вигляді представлені водійські права і техпаспорт на автомобіль:

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,28
53,60
50,61
27,60
55,96
53,96
53,96
25,98
56,99
55,99
56,68
28,29
57,06
55,38
55,01
27,22
57,90
55,90
53,90
28,04
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,63
51,13
26,55
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63606.48

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3122.7

Litecoin (LTC)

86.65

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти