Як німці розширюють виробництво автозапчастин в Україні і що їм заважає

Представник Делегації німецької економіки Александер Маркус розповів, які виробництва в Україні розвивають німецькі бізнесмени і чому не хочуть приходити нові інвестори

Незважаючи на конфлікт на Донбасі, політичну і економічну нестабільність, знаходяться західні компанії, які вже зараз готові інвестувати в розвиток виробництва на території України.

Як повідомили нещодавно представники Делегації німецької економіки в Україні (член всесвітньої мережі Німецької зовнішньо-торговельної палати), розширити виробництво в Україні мають намір виробники автокомплектуючих з Німеччини. Представники делегації не уточнюють конкретних назв виробників, але відзначають, що мова йде про компанії, які вже працюють в країні.

Реклама

Раніше в ЗМІ фігурувала інформація про те, що німецька компанія "Кромберг енд Шуберт Україна", у якій в Луцьку вже є завод з виробництва електропроводки для автомобілів Volkswagen, Mercedes і BMW, планує побудувати в Житомирі додаткові виробничі потужності.

Також в Мінекономіки повідомляли, що німецький концерн Leoni розглядає можливість побудови нової фабрики з виробництва автокомпонентів в Україні.

Як відомо, концерн Leoni – один з найбільших німецьких виробників кабельної продукції для автовиробників. У 2003 році компанія відкрила завод в с. Нежухів, Стрийського району Львівської області. Підприємство випускає кабелі для автомобілів марки Opel. Інвестиції в проект склали 40 млн євро.

Реклама

В цілому галузь виробництва автокомпонентів активно розвивається в Україні. Виробництвом електропроводки для автомобільної галузі в Україні займаються такі підприємства як ВО "Карпати", "Точприлад", "Тайко Електронікс Юкрейн Лімітед", "SEWS Україна", Sumitomo Electric Bordnetze, OOO "Кромберг енд Шуберт Україна" тощо. Ще кілька підприємств ведуть поставки інших видів автокомпонентів – джгутів, чохлів, акустики та інших. Українська продукція коштує на таких марках автомобілів як Volkswagen, BMW, Mercedes, Ferrari, Porsche, Audi, Fiat і Nissan тощо.

esd3

Фото з сайту ВО "Карпати"

Реклама

Як зазначав старший аналітик інвестгрупи "Арт-Капітал" Олексій Андрейченко в коментарі виданню Hubs, в 2015 році серед ключових видів української продукції машинобудування, яка відправляється на експорт, замість вагонів на перше місце вийшли автокомпоненти. Зокрема, за 11 місяців 2015 року Україна експортувала дроти для свічок запалювання на $873 млн (22% всього експорту в машинобудуванні). Продукція поставлялася переважно в Угорщину, Польщу і Німеччину.

Про те, чим приваблює Україна європейських виробників і що відлякує нових інвесторів, а також, які економічні перспективи чекають нашу країну, "Сегодня.ua" поговорив з делегатом німецької економіки в Україні Александером Маркусом.

- Нещодавно делегація німецької економіки в Україні повідомила, що німецькі виробники деталей для автомобільної промисловості протягом найближчих років мають намір розширити своє виробництво і побудувати нові заводи в Західній Україні. Планується створення до 10 тисяч нових робочих місць. Пан Маркус, про що конкретно йде мова: про виробництво автомобілів або деталей до них?

1

На зустрічі в Харкові. Фото: twitter.com/IPEV_Markus

- Мова йде про виробництво комплектуючих для автомобілебудування.

Німецькі виробники, які вже працюють в Україні, розширюють свої вже існуючі потужності

Це німецькі виробники, які вже працюють в Україні, вони розширюють свої вже існуючі потужності. Йдеться про три німецькі компанії на Заході України.

- У заяві наголошується, що сьогодні на виробничих майданчиках в західному регіоні України вже працюють близько 25 тисяч осіб, мова йде тільки про ці три компанії?

- Ні. Це наша загальна оцінка зайнятих в німецькому автопромі на території України, це всі заводи разом. У нас дуже багато виробничих підприємств, що випускають комплектуючі для автомобільної промисловості. А ці три компанії, вже присутні на ринку, просто будують нові заводи.

- Куди вирушатиме продукція цих підприємств? Чи потрапляє вона на український ринок?

- Вся продукція 100%-во йде на експорт по всьому світу, навіть в США. Сьогодні, коли Ви ще тільки замовляєте машину, під це замовлення вже фактично виробляються відповідні комплектуючі та це, перш за все, кабельні мережі для автомобілів. Ви замовляєте десь в Америці машину, вибираєте її комплектацію, і під це замовлення вже збирається кабельний комплект, він потім поставляється (з України) через Німеччину в США і там встановлюється на автомобіль.

- Мова йде про якісь конкретні марки автомобілів?

- Прив'язки до якоїсь конкретної марки автомобіля немає. Постачальники виграють окремі проекти (тендери) на поставку комплектуючих для тієї або іншої марки автомобіля. Наприклад, виробник на три роки виграв проект для Opel певної моделі. Після виконання цього замовлення він може виграти ще якийсь проект, наприклад, для Audi. Тому ні на одному заводі не виробляють продукцію тільки під одну модель, вони паралельно обслуговують дуже багато різних моделей і компаній.

- Тобто інтерес до України як до місця, де можна займатися виробництвом, у німецького бізнесу є?

- Не зовсім. Потрібно дуже чітко розуміти, що розширюють виробництво ті, хто вже працює в Україні. Нові інвестиційні проекти поки фактично відсутні. Це пов'язано, в тому числі, і з валютним регулюванням. Наприклад, із забороною на виплати дивідендів в іноземній валюті та обмеженнями на обмін через банк дивідендів в вільно конвертовану валюту.

Новим інвесторам не дуже цікаво йти в країну, де вони не знають, як отримати свій прибуток назад у вільно конвертованій валюті

Новим інвесторам не дуже цікаво йти в країну, де вони не знають, як отримати свій прибуток назад у вільно конвертованій валюті. Ті, хто тут є, знають Україну, вони тут уже 10 років успішно працюють, вони знають, як працювати з проблемами, вони їх вирішують і тому у них є перевага. А основна перевага України – дуже низькі виробничі витрати.

- Дешева робоча сила, оренда та інше?

- Так.

- Крім валютного регулювання, що ще відлякує німецьких інвесторів?

- Згідно з останнім опитуванням, який ми проводили навесні минулого року серед німецького бізнесу, були визначені три основні причини. Перше – політична нестабільність, в тому числі, беручи до уваги ситуацію на сході України. Друге – відсутність надійної правової системи і складність довести свою правоту в судових інстанціях. І третє – корупція. Цих три фактори були основними і найбільш часто згадуваними в якості бар'єрів для німецьких інвесторів.

- Давайте перейдемо до більш глобальних речей. Пане Маркус, як Ви вважаєте, в перспективі знайдеться в європейській економіці місце для України?

- На 100% впевнений, що знайдеться, але це буде нелегко. Це складно, потрібно буде повністю адаптуватися. Потрібно придумати нові продукти, нові бренди. Але місце є. Сьогодні у багатьох українських виробників є одна велика перевага – це ціна. Ціна дуже конкурентоспроможна. Є й деякі інші переваги.

2

Зустріч на виробництві. Фото: twitter.com/IPEV_Markus

Українські продукти харчування ближчі до натуральних, і менш зіпсовані сучасними технологіями. Цим треба обов'язково скористатися

Так, українські продукти харчування ближчі до натуральних, і менш зіпсовані сучасними технологіями. Цим треба обов'язково скористатися.

Але поки в Німеччині, наприклад, найголовніша проблема в тому, що з Україною її сьогодні пов'язують тільки політичні, а не економічні питання.

- Можливо, порадите, як українським виробникам краще просувати свою продукцію?

- Ми пропонували українському уряду таку можливість, як розвиток кластерів. Тобто, Ви берете ту галузь промисловості, яка, успішно працює: харчову, переробну промисловість, виробництво комплектуючих для автомобілебудування, IT, логістику, це можуть бути і інші галузі з хорошим потенціалом розвитку. Ви збираєте підприємства разом, і вони разом будуть створювати український бренд цієї продукції, і разом будуть організовувати свій експорт. Такий підхід до розвитку кластерів в Західній Європі дуже успішний.

Тут не потрібно великої участі влади. Не потрібно постійно лаяти уряд за те, що вони не зробили те чи те. Треба самим починати і це не так складно. Такий кластер IT-підприємств вже створено у Львові. Звичайно, було б легше, якби уряд дав якусь платформу, і підприємствам було б простіше, оскільки вони менше боялися б конкуренції. Так це робиться у нас: створюється офіційна платформа, підприємства беруть участь, сплачують членські внески і на цій офіційній платформі вони не боятися, що їх конкуренти отримають переваги. Є більше довіри.

- Як Ви вважаєте, чи можливий в найближчі роки зростання української економіки, з огляду на ті реалії, які сьогодні є?

Наші підприємці очікують, що в 2016 році економіка України вийде "в нуль" і вже не буде падати

- Наші підприємці очікують, що в 2016 році економіка України вийде "в нуль" і вже не буде падати. А в 2017-18 роках німецький бізнес вважає, що є всі шанси для зростання.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,36
56,30
52,66
25,59
57,49
54,99
52,01
24,98
58,05
57,61
49,56
27,54
59,00
57,00
51,90
26,23
59,09
57,29
55,09
27,48
61,88
59,41
55,49
27,66
61,99
59,99
55,99
27,97
61,99
59,99
55,99
27,98
62,99
60,99
56,99
27,98
-
53,05
49,79
25,21
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

65219.12

Dogecoin (DOGE)

0.12

Ethereum (ETH)

3498.03

Litecoin (LTC)

73.1

Ripple (XRP)

0.49

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти