9 років стрімкого розвитку, 280 людей у штаті та 20 000 позицій у постійному асортименті – це все про групу компаній "Автоаптека". Вона допомагає українським автовласникам покрити потребу в акумуляторах, моторних оливах, витратних матеріалах та іншій продукції. Про потреби вітчизняних споживачів, тренди автобізнесу та особисті плани розповідає власник "Автоаптека" Ігор Омелянович Шкільний.
Ігорю Омеляновичу, розкажіть про свій кар’єрний шлях.
Багато років тому я був комерційним директором одного з великих українських підприємств, однак вирішив, що хочу розвивати свою справу. Перший магазин під назвою "Автоаптека" ми відкрили у Києві на Великій Окружній дорозі. Було це у далекому 2012 році. На сьогодні у "Автоаптеки" 10 філіалів та власний автопарк для доставки – 40 вантажних фургонів.
Не було страшно починати свою справу?
Ні. Було велике бажання це зробити. Наразі у нас 16 людей у статусі партнерів та фактично немає втрачених контактів з виробниками. Ми оновлюємо контракти зі збільшенням суми на 30-50%.
Як вважаєте, в чому сила "Автоаптеки"?
Звичайно, в колективі. Разом нас багато (сміється). В "Автоаптеці" стабільний колектив – плинність кадрів складає щонайбільше 10%.
Який секрет такої стабільності?
Ми побудували мотивацію на маржинальності. Платимо торговим представникам відсоток від прибутку. Тому співробітники зацікавлені в тому, щоб робити гарні продажі.
Що "Автоаптека" вважає своєю основною групою товарів?
Дивіться: ми пропонуємо акумулятори, автохімію, оливи та витратні матеріали. Серед усього асортименту десь 45% займають автоакумулятори. Ми співпрацюємо з південнокорейськими, чеськими, польськими, болгарськими та казахстанськими компаніями. Автохімія у нас теж представлена з багатьох країн – включно з Україною, Польщею, Німеччиною, Чехією. Десь 30% асортименту складають моторні оливи та мастильні матеріали. Решта – витратні матеріали, десь 5%.
Яким мастильним матеріалам українці надають перевагу: вітчизняним чи іноземним?
Наразі з усього обсягу продажів моторної оливи вітчизняному продукту належить 70%, хоча маємо також іспанську, німецьку, російську моторну оливу. Як на мене, це відмінний показник. Якщо чесно, ми починали з продажів вітчизняної моторної оливи. Першим нашим партнером була українська компанія "Юкойл". А зараз з усього асортименту моторних олив її продукція займає 60%.
Як споживачі сприймають українську продукцію?
Нормально. Колись, до ребрендингу компанії "Юкойл" та появи бренду YUKO їх продукцію плутали з одним російським брендом. Зараз моторні оливи YUKO сприймають дуже добре. Ця продукція має стабільний попит.
У чому перевага співпраці з компанією "Юкойл"?
У першу чергу – відсутність проблем. Ніхто оливу на голову не виливає (сміється). В акумуляторах важливо – гарантія, в оливі – теж. Немає такого, щоб, купуючи продукцію YUKO, поверталися клієнти, які незадоволені якістю чи мають претензію "не долили". Нам, як дистриб’ютору, також важливий асортимент. У "Юкойл" набагато ширший асортимент, ніж у будь-якого іншого виробника. Ще перевага – різні інноваційні упаковки: оіл бокси, туби тощо. Взагалі продукцію YUKO виготовляють на запорізькому заводі, тому немає перебоїв з поставками.
Які ваші прогнози, як експерта? Чи зміняться вподобання українців?
Зараз ситуація складна, але ринок росте. Це пов’язано з тим, що збільшується кількість американських та європейських автомобілів вторинного ринку. Купуючи такі автівки, що були у вживанні, українські покупці відчувають потребу в якісних мастильних матеріалах.
Зі споживацькими трендами зрозуміло. А як щодо ваших власних планів?
Хочемо стати національною компанією – відкрити філіали по всій Україні. Наша провідна мета – розвиватися у власну мережу автомагазинів, продавати продукцію у новому форматі, як міні-СТО.
Як думаєте, в чому секрет успіху?
Команда. Ми зібрали в одному колективі кращих із кращих. Зараз у нас навіть є резерв продавців, тобто людей, що готові вийти до нас на роботу. Нас цікавлять вже готові кадри, однак перші навчання я проводжу особисто.
Чим ви живете зараз, окрім "Автоаптеки"?
В нашій тематиці немає цікавих YouTube-блогерів. Або блогери є, але розказують нецікаво. Я займаюся тим, щоб це виправити – розвиваю власний YouTube-канал. Мені треба щось нове в житті. Моя мета – здивувати, показати правильний контент у сфері автозапчастин, ремонту. Для цього навіть пів року інтенсивно навчався: ходив на курси ораторської майстерності, дізнавався, що та як треба робити.
Не боїтеся критики?
Ні, навпаки – навіть чекаю. Якщо це здорова критика, то я її прямо обожнюю. Бо впевнений: треба робити так, щоб не було соромно. Якщо зауваження зробить професіонал – я прислухаюся!
Анастасія Самусь