Поїзди в Україні стали їздити повільніше? Ми перевірили швидкість "Інтерсіті"

Експерти й "Укрзалізниця" розповіли про проблеми швидкісного залізничного сполучення

В Україні планують запустити поїзди зі швидкістю до 350 км/ч. Це вдвічі швидше, ніж "Інтерісіті", а точніше – їхня заявлена швидкість, 160 км/год. А ось з якою швидкістю "Інтерсіті" їздять насправді?

Кореспонденти "Сьогодні" вирішили провести експеримент і купили квитки поїзд. Вони перевірили тривалість подорожі на найпопулярнішому маршруті "Інтерсіті" – з Києва до Харкова. Виявилося, що швидкість вже давно менша за заявлену. Чому так сталося?

Реклама

Помічник машиніста Олександр Кубарєв працює на залізниці вже 15 років. Поїзди "Інтерсіті" він водить з самого запуску проекту. Найшвидші поїзди на українських шляхах з'явилися напередодні "Євро-2012". Їхній запуск спочатку привертав увагу через численні технічні збої в роботі корейських машин. Але з часом роботу вдалося адаптувати до українських умов.

"160 км/год – максимальна швидкість, допустима, конструктивна – 176. Є обмеження по коліях, контактному проводу", – розповідає Олександр.

Але нарощувати швидкість поїздів заважає не тільки це. Як уточнив топ-менеджер "Укрзалізниці" Олександр Перцовський, після запуску "Інтерсіті" фактична швидкість поїздів щороку зменшувалася – через те, що колії не відновлювалися.

Реклама

"Сьогоднішній швидкісний рух – не такий вже й швидкісний. За деякими напрямками – вже майже на півгодини довше. 160 км/год – це максимальна швидкість. Середня – десь 120-110, залежить від ділянки. Ще залишаються ділянки, на яких "Інтерсіті" виходить на максимальну швидкість, але їх стало значно менше, ніж було на старті програми", – констатував Перцовський.

Відстань між Києвом і Харковом "Інтерсіті" подолав за неповні п'ять годин. Хоча світова практика показує: цей шлях можна проїхати значно швидше. До 600 км/год, яких набирає японський "Сінкансен", нам ще дуже далеко.

Але в "Укрзалізниці" вже почали шукати інвестора для розвитку швидкісного пасажирського руху. Сама держкомпанія таке будівництво просто не потягне. Як пояснює директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк, для цього потрібна виділена лінія, на якій будуть використовуватися тільки швидкісні поїзди.

"У неї інша геометрія, інша побудова самих шляхів. Тому експлуатація, наприклад, вантажних поїздів, на таких лініях неможлива", – говорить Вовк.

За його підрахунками, вартість одного кілометра такої колії – від 2 до 8 млн доларів. А вартість самого рухомого складу – близько 20-30 млн доларів.

Реклама

При цьому будівництво може затягнутися на 5-10 років, уточнює голова ГО "Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури" Володимир Наумов. І ось чому:

"Треба розуміти – хто і кому належить земля, по якій буде проходити залізниця. Наприклад, якщо хтось відмовиться продавати ділянку, то об'єкт просто не буде до кінця побудований".

Читайте також:

Ми запитали у Міністерства інфраструктури, коли в Україні з'явиться швидкісний поїзд на кшталт японського, а також про політику держави у розвитку пасажирського залізничного транспорту. Але там відповіли, що ці питання "стосуються діяльності чи заяв "Укрзалізниці".

В експертному середовищі чиновникам профільного міністерства про всяк випадок нагадують: якщо одна одиниця управління залізничним транспортом починає запускати модернізацію, будівництво або ремонт, то п'ять інших підприємств теж підключаються до цієї роботи.

А поки нам залишається заздрити пасажирам інших країн, чиновники яких розуміють важливість розвитку транспортної інфраструктури.

Нагадаємо, раніше глава "Укрзалізниці" анонсував, що непрофільні активи "Укрзалізниці", в тому числі і медустанови, будуть передані в концесію.

Президент Українського аналітичного центру Олександр Охрименко при цьому підрахував, що продаж непрофільних активів "Укрзалізниці", таких як медичні заклади, санаторії і бази відпочинку, привокзальні кафе, дозволить компанії скоротити витрати на десятки мільярдів гривень на рік.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,40
49,40
50,90
27,89
51,50
49,38
50,05
26,74
53,09
51,09
51,20
27,10
53,12
51,35
51,51
26,98
53,68
52,29
53,68
28,29
56,99
54,99
54,99
28,60
56,99
54,99
54,99
28,64
57,88
54,39
54,49
27,65
58,99
56,99
55,99
27,98
-
48,83
49,05
26,74
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

51572.79

Dogecoin (DOGE)

0.09

Ethereum (ETH)

2998.94

Litecoin (LTC)

70.42

Ripple (XRP)

0.55

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти