Відкриваємо магазин "все по десять": бізнес-план

27 серпня 2016, 08:00

Христина Коновалова

На запуск магазину єдиних цін можна заробити до 40 тис. грн на місяць

Коли на вулиці криза, багато підприємців бояться запускати нову справу, адже у всіх галузях конкуренція зростає, а купівельна спроможність падає. Але коли мова заходить про магазини, які торгують в форматі fix price, або єдиних цін, наприклад, "Все по 10" або "Все по 30 грн", люди активізуються – адже в такому "бутіку" можна і шопінгом себе побалувати, і не витратитися особливо. "Ці магазинчики відносяться до масового сегменту і мають чимало конкурентів. Але залучають клієнтів тим, що тут можна купити за низькими цінами найрізноманітніші товари: дитячий одяг, побутову хімію, аксесуари, канцтовари, посуд, фоторамки, дзеркала, текстиль, побутову техніку. Ну а якщо, окрім низьких цін, в цих точках ще й товар якісний, а продавці вміють обслуговувати покупців, то формат fix price досить швидко стає прибутковим. Так що бізнес-старт в форматі єдиної ціни актуальний і в кризу", – роз'яснює голова Асоціації франчайзингу України Андрій Кривонос. "Сегодня" вивчила перспективи і ризики вкладення коштів в невеликий магазинчик fix price в Києві.

Реклама

Бізнес-план

1. Опис проекту

Відкриваємо в Києві мультітоварний магазин "все по 50 грн". Тут будемо продавати кухонний посуд, канцтовари, іграшки, парасольки, одяг, фоторамки, дрібну побутову техніку. Будуть і свої фішки – у вигляді хендмейдових футболок, прикрас та інших товарів. Незважаючи на високу конкуренцію в столиці, де представлено десятки аналогічних точок, своє місце займемо завдяки низьким цінам, що оновлюється асортименту, акціям і бонусів. За попередніми оцінками, якщо щодня в наш магазин буде заходити по 70 осіб, які залишать по 40 грн, то наш проект окупиться через 4-5 місяців.

2. Капітал на старті

Реклама

Настартіпотрібні:2ноутбуки,ксерокс,роутер,калькулятори,сейф,термінал(длябезготівковихрозрахунків).Разом:40тис.грн.

МЕБЛІ. Стіл,стілець,стелажі,вітрина.Разом:15-20тис.грн.

ТОВАР. Закладаємо100тис.грннаасортиментівитратні матеріали(миючі,канцтовари)длямагазину.

Разом: 160 тис. грн.

3. Маркетинг, реклама

Реклама

Розвиватипроектвонлайнібудемобезкоштовно.Дляцьогозапустимосторінкув"Фейсбуці",дебудемопоститиновинипро нові колекції,розіграшітаакції.Такожбудемозалишатиоголошенняврайоннихгрупахігалузевихсторінках.Запропонуємоклієнтамможливістьзамовититоварпоінтернету(вролікур'єравиступитьвласник).Крімонлайн-популяризації,буде потрібнотакожвивіска,внесенийрекламнийщитівізитки.

4. Поточні витрати

Орендуємо приміщеннявнормальномустані(ремонтне потрібний),в20кв.м,наПозняках.Оренда,ЖКП,інтернет,мобзв'язокіохорона"потягнуть"на12тис. грнна місяць.Візьмемонароботу2-хпродавців:вонибудутьчерезденьпродаватитовариіприбиратиприміщення(150грн/зміна+%).Такожпотрібенбухгалтер(2000 грн).Власникбізнесузайметьсязакупівлямиіоргпитаннями(4,5тис.грн).Ще20тис.грнзакладемонаоновленнятоварногорядуіфорс-мажори.

Разом: 43 тис. грн.

5. Окупністьпроекту

В тренді
Зростання цін уповільнилося, а долар застиг – найголовніше про гроші СЬОГОДНІ
Реклама

Припустимо, що в магазин "все по 50 грн" будуть щодня заходити "на вогник" близько 200 осіб. З цього потоку людей клієнтами виявляться 70 осіб, які куплять товарів в середньому по 40 грн. В такому випадку щомісяця проект буде заробляти 84 тис. грн. Мінусуємо поточні (43 тис. грн) і маркетингові (1 тис. грн) витрати (всього 44 тис. грн), отримуємо 40 тис. грн. Виходить, з урахуванням стартових (160 тис. грн) і маркетингових (4 тис. грн) витрат (всього 164 тис. грн) наш магазинчик окупиться через 4-5 місяців. Настільки швидкій окупності можуть перешкодити ризики: валютні скачки або невдалий вибір сезонних товарів. Тоді доведеться підвищувати ціни, влаштовувати розпродажі або витрачатися на рекламу.

Пам'ятаємо про ціни і якість

Спочатку поява в Україні магазинів з фіксованою ціною ототожнювалося в свідомості покупців з продажем хоча і дешевого, але не завжди якісного товару, кажуть експерти. "Спрацював стереотип:" Дешево – значить, неякісно". Цю думку живило відкриття точок, де торгували сірим імпортом і митним конфіскатом, де якість речей відверто кульгала. Не виключено, що перший час в магазинчиках, що залучають клієнтів чіпкою вивіскою "все по 5 грн", "все по 30 грн", дійсно продавали неякісний товар. Але бізнес в цілому був прибутковим, оскільки клієнти все одно були готові купувати хоч і неякісний, але недорогу посуд, тому підприємці не хотіли нічого змінювати", – роз'яснює керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський. За його словами, ситуація змінилася в кризу 2008-2009 років, коли українці почали рахувати кожну копійку: "магазинчикам довелося або закриватися, або переорієнтуватися на нові вимоги аудиторії, яка чекала не тільки доступних цін, але і якісних товарів. В принципі, зараз формат єдиних цін, що складається з низької цінової політики, товарів нормальної якості, комунікабельності та ввічливості команди, оптимальний для отримання прибутку".

АСОРТИМЕНТ. Основа успіху і отримання прибутку в магазинах єдиних цін – правильне управління асортиментом. "Потрібно постійно шукати постачальників з хорошим товаром і низькими цінами. І не можна допускати "затарювання" полиць – дохід бізнесу приносять високі обсяги продажів, а не занадто широкий асортимент. Тому якщо бачите, що якийсь товар залежується, відмовляйтеся від нього або шукайте причини його непопулярності", – радить Андрій Кривонос. Потрібно враховувати і фактор сезонності і передбачати щомісячні піки затребуваності продукції для закупівель: "Наприклад, в червні більше потрібні хімікати на дачу, в серпні – зошити та ручки. А ось кухонне начиння затребуване круглий рік".

Як зацікавитиклієнта

Багатьох підприємців може лякати питання: як правильно сформувати асортимент товарів в магазині за фіксованою ціною, якщо в закупівлі продукція може бути не тільки дешевше, але і дорожче? "Тут потрібно діяти за принципом пропорції. І оптимальна пропорція – якщо близько 80-90% пропонованого товару в опті коштує дешевше, а 10-20% – дорожче. При цьому більш дорога продукція повинна продаватися не просто в збиток, а бути свого роду гачком. Тобто покупець буде готовий прийти в магазин єдиних цін тільки заради цього товару – і, можливо, купить щось додатково. Такими фішками, наприклад, можуть бути побутові товари типу фенів, міксерів, обігрівачів. Але важливо, щоб на такий товар надавалася гарантія", – пояснює Андрій Кривонос. За його словами, щоб такі гачки працювали, потрібно правильно розставляти товари на полицях: біля входу – дрібнички, а в якомусь куточку – дійсно цікаві і цінні речі. "Сенс такої розстановки товару в тому, що покупець потягнеться до дійсно дорогих речей. Але по шляху набере дріб'язку", – радить Кривонос.

НЕФОРМАТ. Експерти відзначають, що зараз в магазинах fix price перестали дотримуватися єдиних цін, і виною всьому валютні скачки останніх двох років. "Товари в закупівлі прив'язані до курсу долара, і коли опт був за курсом 5 або 8 грн за долар, але валюта в цілому стабілізувалася, можна було відповідати політиці фіксованих цін. Але в останній виток кризи курсові коливання (один день долар коштував 15 грн, а через місяць – 18 грн) серйозно ускладнили життя бізнесу. Ця ситуація змусила підприємців змінити формат. Тому є товари по 10 грн, а є і по 50. Але старі добрі вивіски на магазині "все по 30 грн", як і раніше працюють", – каже Андрій Забловський. За його словами, підприємцям вдається зберігати низькі ціни на товар, навіть не дивлячись на курсові коливання, за рахунок маленької націнки в роздрібній торгівлі: "Для розуміння: великі гіпермаркети можуть ставити маржу між закупівлею і продажем кінцевому покупцеві в 200%. А невеликі магазини єдиних цін накручують до 50%".

Розвиваємо справу: без шуму і поспіху

ФорматєдинихцінможебутиактуальнимвУкраїнітакожпривідкриттінішевихточокпродажів,ресторанів."Можнавідкриватианалогиfix priceвтакихсферах,якхендмейд,прикраси,канцтовари...Алепривиборінішіважливопровестианаліз,щобзрозуміти,чи будепопитнатовар",-зазначаєКривонос.Зайогословами,якщопідприємціхочутьзапуститибізнесfix price,кращерозвиватийогопоетапно,щобзнизитиризики.

МІСЦЕ. Щоббізнеспочав зростати,учасникиринкурадятьсерйозновибиратимісцедлямагазинчика."Потрібнаточказвисокоюпрохідністюлюдей.Цеможебутибіляметро,ринку.Причомуклієнтопотікможназрозумітисамостійно:виходишздверейприміщення,деможерозміститисямагазин,івідходишнаметрвідвиходу.Якщовденьжодна людина,що проходитьповз,васне помітила-точкане підходить",-кажекиянинВікторЯковенко,якийразомзпартнеромєвласникоммережімагазинів "Всевід10грн".

КОМАНДА. Найскладніше в бізнесі – знайти гарного продавця, адже мало хто сьогодні може відповідати таким критеріям, як комунікабельність, бажання подобатися людям, розуміння азів безготівкового/готівкового розрахунків. "Продавець повинен привітатися, усміхнутися, поспілкуватися з покупцем. Ніяких посиденьок або перекурів! Ми, наприклад, не беремо на роботу тих, хто курить, це заважає роботі. В принципі, всі плюси-мінуси нового співробітника можна визначити за 2-3 дні випробувального терміну", – пояснює Віктор Яковенко. При цьому підприємець уточнює: хороші продавці в такому магазині можуть заробляти 150-250 грн в день.

ЧЕК. За підрахунками підприємців, інвестиції в запуск магазину fix price обійдуться в $ 6-8 тис., а окупитися ці витрати можуть за 2 роки. "Важливо, щоб в мультитоварному магазині був широкий асортимент товарів. Так, маржа тут невелика – 50-60%, але дохід можна отримати за рахунок високих продажів, які забезпечують хороші продавці. Справа в тому, що бюджетні ціни і якісний товар залучають цільову аудиторію, яка буде приходити не в емоційному пориві, а на постійній основі. Причому нашими покупцями в основному є жінки у віці 18-68 років", – пояснює Яковенко. За його словами, щоб магазинчик окупався, потрібно, щоб кожен третій клієнт купував товари в середньому на 30 грн: "Тобто при касі в 3000 грн точку повинні відвідати 300 осіб, а 100 – придбати. Це – щоденний мінімум".

Всі подробиці в спецтемі Школа бизнеса

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти