Санкції проти РФ за її війну проти України вже добряче вдарили по російській економіці. Світові компанії не хочуть працювати з агресором. Тепер значні проблеми виникли з продажем автомобілів американських, європейських та японських марок.
Однак велике падіння ще попереду. Про це повідомляють автодилери для Forbes Russia.
У виграші лише китайські бренди
Представники одного з найбільших російських автодилерів повідомили, що в березні продаж нових автомобілів скоротився на 60%. Інші компанії кажуть, що показник порівняно з лютим упав на 42%.
Головною причиною такого падіння називають заяви великих автоконцернів про припинення співпраці з РФ через війну проти України. Деякі компанії зупинили експорт та імпорт авто, деякі зупинили виробництво на російських заводах.
Однак серед винятків – китайські автомобілі. Їхні бренди, на думку експертів, навпаки, можуть збільшити свою частку на ринку за березень до 30%.
Ціни зросли в кілька разів
З початку року і до кінця березня ціни на деякі марки зросли на 100% і більше. Зростання торкнулося навіть авто російського виробництва.
Представники автосалонів наводять приклад: трилітровий дизельний кросовер Х3 BMW на початку року коштував 3-4 млн рублів, тепер ціна сягає 15-16 млн рублів.
Ринок чекає безпрецедентне падіння продажу
Роман Єшкілєв, експерт маркетплейсу "Банкавто", заявив, що, попри наявні вже показники, падіння буде небачене. Для цього, окрім санкцій і проблем після зупинки співпраці компаній з РФ, є декілька причин:
- дилери, не маючи розуміння, що буде з подальшим постачанням від автовиробників, навіть маючи складські залишки, готові розпродувати авто;
- на авторинку різко збільшилися ставки за автокредитами, а деякі банки припинили їх видавати. Все це сукупно призвело до критичного падіння попиту.
З Росії вийшов найбільший у світі виробник підшипників
Раніше ми писали, що компанія SKF – найбільший виробник підшипників у світі та Росії – зупинила свій завод у Твері, а також більше не постачатиме своєї основної продукції.
Підшипники – один з основних елементів для виробництва російських вагонів. Зокрема, і тих, на яких возять військову техніку до українських кордонів. Також цими підшипниками користуються на заводах КамАЗ та ГАЗ.
"Сьогодні" розповідали, що з РФ йде велика золотодобувна компанія, та пояснювали, у чому звинувачують "Газпром".