На всі види транспорту хочуть ввести один квиток: стратегія на 15 років

Перевезення хочуть передати до приватних рук, а по всій країні ввести єдиний квиток

У Мінінфраструктури активно працюють над національною стратегією розвитку транспорту – днями голова міністерства Володимир Омелян розповів про черговий напрямок реформи, в рамках якої планується об'єднати всі види транспорту за допомогою геолокації. "Сегодня" дізналася, як проходитиме транспортна реформа, запланована на 15 років.

ЦІНИ І ПРИВАТНИКИ. Стратегію, розраховану до 2030 року, цілком в міністерстві оприлюднять до кінця року. Сьогодні ж, за словами Омеляна, йде завершення першої фази підготовки, яку підтримує Євросоюз. Головний напрямок – збільшити ефективність управління транспортом. Для цього до сектора хочуть залучити "приватників", які потенційно можуть зайнятися і метро, і залізничними перевезеннями, і іншим транспортом. При цьому контроль якості і управління залишиться за державою. На думку голови ради Всеукраїнського центру реформ транспортної інфраструктури Володимира Наумова, в цьому разі не можна допустити на ринок іноземні компанії без юридичної реєстрації в Україні. "Через це сильно постраждає, наприклад, економіка "Укрзалізниці" і країни – вони будуть платити податки там, де зареєстровані. А ось для споживачів на перших етапах росту цін не буде – зараз дуже велика конкуренція серед тих, хто хоче зайти на цей ринок", – зазначив він, проте додав, що зростання цін на 10-15% може статися на наступних етапах.

Реклама

ОДИН БІЛЕТ. Міністр називає і другий головний напрямок стратегії – об'єднати всі види транспорту в один. "Це все поки що на рівні концепцій, але ми хочемо зв'язати один вид транспорту з іншим – щоб, наприклад, перед аеропортами були автобусні хаби. Нам потрібні правильні з'єднання між різними видами транспорту, щоб поєднувалися рейси поїздів один з одним, і людина могла доїхати з півночі країни на південь, оминаючи Київ. У майбутньому можна говорити і про введення чогось на кшталт єдиного квитка на всі види транспорту", – пояснили нам в МІУ. Нагадаємо, в Києві з 1 серпня запрацював так званий єдиний квиток, який підходить як для міських електричок, так і для деяких маршрутів трамвая і автобуса.

Наступним важливим нововведенням може стати зміна системи фінансування. У міністерстві планують впровадити принцип "платить користувач". Мається на увазі, що гроші, які пасажири залишили в тому чи іншому транспорті, підуть на розвиток саме цього транспорту, а не йтимуть до загальної касу і потім вже розподілятимуться. Наумов вважає, що для повноцінної роботи такої системи фінансування потрібен механізм відповідальності. "Поки його не буде, будь-яка стратегія на цьому етапі буде зведена на нуль – всі гроші, що виділяються, виводитиметься, і у нас не буде ніякого розвитку", – резюмує експерт.

Гроші на дороги і міськтранспорт

Реклама

Екс-заступник міністра Мінінфраструктури Олександр Кава зазначає, що ідей щодо реформування транспортної галузі може бути багато, але все цілком залежить від фінансування, яке обчислюється десятками мільярдів гривень: "Але, насамперед, нам потрібно збільшити фінансування доріг. Для цього необхідно створити цільовий дорожній фонд, щоб гроші, які люди платять за користування дорогами, і зокрема, акциз на паливо, йшли виключно на дороги. Зараз на ці цілі йде тільки частина грошей (за рік збирається близько 30-35 млрд грн, при цьому 2015-го на дороги було виділено 19 млрд грн, а 2016-го – 14 млрд грн). Також нам потрібно розвивати міський транспорт. Для цього необхідно направити частину грошей з держбюджету на співфінансування міського транспорту, як це робиться в більшості сучасних міст світу. Звичайно ж, підключати сюди можна і приватні інвестиції".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Money-лайфхакер💰
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,19
56,30
52,59
27,57
57,49
54,99
52,54
27,11
58,05
57,62
50,77
28,93
59,00
57,00
51,90
27,22
59,29
58,09
55,09
28,48
61,99
59,99
55,99
28,97
61,99
59,99
55,99
28,98
62,49
59,34
55,41
28,48
62,99
60,99
56,99
28,98
-
53,19
49,87
26,71
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти